TATA da unda verde proiectelor Jaguar si Land Rover
- 07/04/2008
Desi se astepta doar confirmarea oficiala ca au fost vandute, Jaguar si Land Rover au lucrat din plin, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Ambii producatori au prezentat proiecte de amploare, de parca se bucurau de o sanatate financiara de prim rang.
Dupa ce au fost preluati oficial de indienii de la TATA, se punea problema daca acestia vad fantezie (sau mai bine zis viitor) in proiectele respective.
Se pare ca da, ambele primind unda verde. Este vorba de X700, dezvoltat de Jaguar, ce se vrea un urmas pentru celebrul F-Type, care, odata reincarnat, ar trebui sa concureze cu Porsche Boxster. Chiar si asa, nu ne putem astepta ca o versiune de serie sa vina inainte de 2012, mai ales pentru ca inginerii britanici au si asa mult de furca cu dezvoltarea viitorului XJ.
In tabara Land Rover este asteptat LRX-ul de serie, programat pentru 2011. Este vorba de un SUV pozitionat sub Freelander, adica intr-un segment care sta sa explodeze.
Urmatorul pas in existenta specialistului 4x4 va fi introducerea pe piata asiatica, Defender-ul urmand sa fie vandut atat clientilor civili, cat si armatei indiene.
Pasii pe care-i face TATA sunt mult mai logici, credem noi, decat cei facuti de grupul Cerberus dupa ce a preluat Chrysler. In acest caz armata de contabili a hotarat ce si cum, ceea ce s-a soldat cu intarzieri si tot felul de probleme de productie, respectiv fiabilitate.
TATA prefera sa lase o parte din control in mana englezilor si incearca mai degraba sa gaseasca noi piete de desfacere, respectiv contracte lucrative, hotarari prin care va scoate profit cu usurinta din platforme de mult amortizate, deci relativ ieftine de produs.