Succes BMW in studiul J.D. Power
- 23/06/2008
Pentru al doilea an consecutiv, modelul BMW Seria 5 s-a clasat pe prima pozitie in studiul J.D. Power "Customer Satisfaction Index" (CSI) Germania pe segmentul din care face pare, in timp BMW X3 ocupa primul loc la categoria vehicule de teren.
In acelasi timp, marca bavareza a obtinut prima pozitie la categoriile "calitate si fiabilitate" si "atractivitate".
Incepand din 2002, J.D. Power realizeaza studiul "Customer Satisfaction Index" in Germania, care este in fapt o cercetare aplicata la 20.000 de posesori de automobile cu o vechime medie de doi ani.
Prin aceasta, numerosi factori care determina satisfactia clientului sunt grupati in patru categorii principale. Ponderea acestora este determinata in functie de importanta.
Astfel, calitatea si fiabilitatea determina cate 30 de procente din punctajul final, atractivitatea - 25%, satisfactia în service - 23% si costurile de intretinere - 22%.
In acest clasament, Seria 5 si X3 si-au aparat primul loc in segmentul limuzine din clasa mare, respectiv automobile de teren. De asemenea, BMW Seria 1 a ocupat locul 3 in segmentul compactelor.
In topul marcilor, evaluarea se face dupa aceleasi criterii. Aici BMW isi adjudeca prima pozitie atat pentru "calitate si fiabilitate", cat si pentru "atractivitate".
In ceea ce priveste calitatea, se evalueaza frecventa defectiunilor tehnice, valentele dinamice si nivelul de echipare al automobilului.
La categoria "atractivitate" este masurata satisfactia relativ la performante, confort si design.