rss

Startul productiei BMW iX1 la Regensburg marcheaza o crestere de ritm: pana in 2024, unul din trei automobile BMW provenite de la uzinele din Bavaria va fi electric

  1. 30/11/2022
    Vezi toate fotografiile (4)

    Productia modelului electric BMW iX1, inceputa azi la Regensburg, ilustreaza ritmul cu care BMW Group creste mobilitatea electrica. Dupa cum a fost anuntat in urma cu aproape doi ani, toate uzinele germane pot produce acum automobile electrice. Cel mai mic model BMW din segmentul Sports Activity Vehicles va impulsiona volumul de automobile electrice. La inceperea productiei, Milan Nedeljkovic, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG, responsabil pentru Productie, a anuntat deja urmatoarea etapa: "Respectam angajamentele noastre. Pana in 2024, cel putin unul din trei modele BMW care iese din fabricile noastre din Bavaria va fi un automobil electric". Aceasta este o dovada ca BMW Group isi implementeaza in mod sistematic strategia de electrificare, mizand pe viteza si pe distante scurte. Bateria de inalta tensiune de la BMW iX1 provine tot de la Regensburg.
    Ministrul bavarez al transporturilor, Christian Bernreiter, a declarat: "Bavaria este landul numarul unu al Germaniei pentru masini si are o lunga traditie in construirea de automobile. Cu toate acestea, acest succes nu sta doar in realizarile din trecut, ci si in cercetare, dezvoltare si inovatie. BMW iX1 si bateria de inalta tensiune subliniaza faptul ca BMW poate stapani viitorul. Faptul ca aceasta masina electrica va iesi de pe linia de productie din Regensburg reprezinta, de asemenea, un angajament puternic fata de Bavaria ca locatie de constructie a automobilelor".
    Inceperea productiei pentru noul BMW iX1 inseamna ca uzina BMW Group din Regensburg produce acum toate tehnologiile de propulsie pe o singura linie, ca parte a procesului sau de productie flexibil - pentru modelele cu motor termic, cu sistem plug-in hybrid si complet electrice. Potrivit lui Carsten Regent, directorul uzinei BMW Group din Regensburg: "Electrificarea si transformarea uzinei imi ofera optimism pentru viitor. Acum, obiectivul nostru - tot cu noul BMW iX1 - este sa continuam sa impresionam clientii din intreaga lume cu automobilele fabricate la Regensburg".
    BMW iFACTORY: geamanul digital al uzinei din Regensburg
    Agila, verde, digitala: Cu BMW iFACTORY, BMW Group stabileste noi standarde si defineste viitorul productiei de automobile. Acest lucru este evidentiat si in Regensburg, unde fabrica este pionier al digitalizarii. Ca parte a unui proiect-pilot recent, uzina a fost cartografiata digital. Geamanul digital rezultat permite o planificare extrem de eficienta a viitoarelor structuri ale uzinei si a instalatiilor de productie. Vopsitoria uzinei, de exemplu, se bazeaza pe inteligenta artificiala: suprafetele vopsite sunt scanate pentru a asigura o calitate impecabila si apoi sunt finisate folosind un program complet automatizat, personalizat pentru fiecare automobil, pentru a oferi clientilor o experienta perfecta. Inteligenta artificiala este utilizata si in asamblarea automobilelor la uzina din Regensburg - in special, metode de recunoastere a imaginilor sustinute de AI care ajuta angajatii cu inspectiile de calitate. Sistemul informatic AIQX (Artificial Intelligence Quality Next), care este utilizat pentru aceasta, invata sa recunoasca obiecte, cum ar fi o persoana, din imaginile-esantion, ceea ce il face un supliment util pentru inspectiile conventionale de calitate bazate pe camere.
    Intretinerea predictiva asigura ca defectiunile tehnice, de ex. in sistemele de transport, sunt detectate timpuriu, inainte sa apara timpi de nefunctionare a sistemului. Instalatiile si utilajele sunt monitorizate prin evaluarea automata a datelor de proces.
    Distante scurte: baterie de inalta tensiune de la unitatea de productie vecina
    Evitarea consumului si conservarea resurselor: BMW iFACTORY se refera si la asigurarea distantelor scurte pentru logistica. "Legatura stransa dintre productia de componente si cea de automobile face parte din strategia noastra", spune Markus Fallbohmer, seful departamentului Productie de Baterii la BMW Group. Compania se misca intr-un ritm rapid, mai ales avand in vedere ca prima dintre cele cinci linii care realizeaza procesul de „coating” pentru celulele de baterii a intrat in functiune la unitatea de productie de componente electrice din Regensburg abia in aprilie 2021. "In octombrie am pus in functiune noua noastra linie de asamblare a bateriilor de inalta tensiune. Acum aprovizionam deja uzina de automobile vecina cu baterii de inalta tensiune pentru BMW iX1", a explicat Fallbohmer. Pana la sfarsitul anului, peste 400 de angajati vor lucra in productia de componente electrice la unitatea de 45.000 de metri patrati din Regensburg.
    Pana in prezent, s-au investit 1,6 miliarde de euro in productia de componente electrice la locatiile germane
    Pana la sfarsitul anului 2022, BMW Group va fi investit un total de peste 1,6 miliarde de euro in productia de componente electrice in locatiile sale germane din Dingolfing, Leipzig si Regensburg. Peste 3.300 de angajati lucreaza in prezent in productia de componente electrice a BMW Group in aceste centre.
    Reteaua de productie BMW Group
    Timp de decenii, BMW Group s-a pozitionat ca un etalon in ceea ce priveste tehnologia de productie si excelenta operationala in productia de automobile. BMW iFACTORY. AGILA. VERDE. DIGITALA. reprezinta tinta strategica a retelei globale de productie. Ofera raspunsuri companiei la provocarile transformarii catre mobilitatea electrica si adopta o abordare globala.
    AGILA reprezinta eficienta, precizie, flexibilitate maxima si capacitate remarcabila de integrare. VERDE include utilizarea tehnologiilor de ultima generatie pentru a stabili o productie cu un consum minim de resurse. DIGITALA se concentreaza pe stiinta datelor, inteligenta artificiala, precum si planificarea si dezvoltarea virtuala. Productia BMW Group aduce astfel o contributie decisiva la rentabilitatea companiei.

    Vizualizari: 792