rss

Ssangyong revine in forta in Romania

  1. 12/07/2013
  2. Categoria: Ssangyong
  3. Tags: korando
    Vezi toate fotografiile (29)

    Noul distribuitor al marcii coreene Ssangyong, in Romania, Wallis Automotive Europe (WAE) lanseaza in aceasta vara, gama noua de automobile de teren: Korando, Rexton si Actyon Sports. Mai tarziu, in toamna va intra in piata si noul monovolum Rodius.

    WAE construieste, zilele acestea in Romania o noua retea de dealeri, care ofera intreaga gama de produse Ssangyong.

    Marca Ssangyong a fost preluata de la coreeni in 2010, de grupul indian Mahindra, cel mai mare conglomerat industrial si de servicii din India, grup ce are 144.000 de angajati in 100 de tari. Mahindra s-a angajat sa asigure financiar ofensiva de modele noi Ssangyong pentru anii urmatori, iar noi va spunem ca implicarea Mahindra se vede inca de la  primul contact cu modelele Korando si Rexton. Planul comunicat de grupul Mahindra cu privire la marca Ssangyong releva faptul ca in intervalul 2013 – 2017, Ssangyong va lansa cinci modele complet noi si isi propune dublarea volumului global de vanzari, urmand ca pana in 2017 sa vanda 300.000 de unitati.

    Planurile grupului includ si dezvoltarea vanzarilor in Romania, unde am primit asigurari ca vor fi disponibile toate modelele Ssangyong

    Noi am condus  noul Korando si Rexton W cu facelift, pe un traseu mixt, compus din rulare on road, pe suprafete normale de drum si off road, pe circuitul de enduro de la Ciolpani, de langa Bucuresti. Ambele masini testate erau in echipare pentru comercializare, fara ajustari speciale pentru teste.

    Ssangyong Korando este un SUV adevarat, de 4.41 metri lungime, 1.83 m latime, 1,71 m inaltime si un ampatament de 2,65 metri. Noul Korando impresioneaza la prima vedere printr-un aspect exterior marca Italdesign a reputatului Giorgetto Giugiaro. Daca design-ul nu v-a convins, Korando vine in Romania cu doua atu-uri imbatabile: primul este caroseria monococa, o premiera in istoria de 59 de ani a marcii, iar cel de-al doilea atu pentru Romania este pretul.

    Noul Ssangyong Korando costa de la 17.990 euro cu TVA inclus, pretul fiind pozitionat, izbutit am spune noi, la un palier apropiat de versiunile superioare al lui Dacia Duster, dar sub Nissan Juke, Qashqai, Mitsubishi ASX, Ford Kuga sau Toyota RAV4.

    Ssangyong Korando dispunea de un 2.0 litri diesel, common rail cu injectie directa,  turbosupraalimentat, cu turbina cu geometrie variabila si racire intermediara (intercooler). Motorul dezvolta 149 CP/4000 rpm, si  un cuplu interesant de 360 Nm/ 1500-2800 rpm. Versiunea testata de noi beneficia de tractiune integrala permanenta (oferita optional pentru suma de 1700 euro) si cutie manuala cu 6 trepte.

    De notat capacitatea de trecere exemplara, specifica masinilor Ssangyong. Noul Korando se lauda cu o garda la sol de 180 mm, un unghi de atac de 22,8 grade, unghi de degajare de 28,2 grade, iar panta maxima este de 48 de grade, in cazul modelelor cu tractiune integrala. Faptul ca Ssangyong are un comportament off road de exceptie este un reper al tuturor produselor marcii, noutatea constand in design modern, motorizari economice, confort, echipare standard foarte bogata si nu in ultimul rand un pret foarte bun.

    Consumul mediu al lui Korando, inregistrat de noi s-a situat in jurul lui 6.2 l/100 km, cu un bun consum extraurban in jur de 5 l/100.

    De remarcat alura sportiva neta a lui Korando, surprinzatoare, fermitatea sistemului de suspensii, si conlucrarea de exceptie intre motor si cutie. Korando da dovada de o agilitate nebanuita pe reprize, iar cand ai nevoie de demaraje in tromba motorul si cutia isi fac treaba exemplar. Off road Korando este o incantare, merita incercat, atacand cu dispret orice suprafata de drum. Masina isi face treaba insa necesita indemanare si din partea soferului. Oricum capacitatea de trecere este exceptionala, si cum spuneam mai sus, este o constanta a marcii, grupul Ssangyong fiind specializat pe masini cu tractiune integrala. 

    Noul Ssangyong Korando condus de noi este in echipare DLX, penultima dintre cele 4 niveluri de echipare: STD, STD plus, DLX si DLX plus.

    Interiorul lui Ssangyong Korando este curat, modern desenat, util
    . Ca spatiu interior este superior concurentei japoneze sau europene. Plansa de bord are un design mai degraba german decat asiatic, coreenii demonstrand ca si-au facut temele la ergonomie. Pozitia de condus este agreabila, vizibilitatea oferita de suprafetele vitrate este buna, iar spatiul pentru cap, genunchi si umeri, in cazul pasagerilor din spate, chiar pentru cei de 1,80 m este suficient.

    Materialele folosite la interior sunt de buna calitate, iar finisarile sunt atent lucrate, nu sunt la nivelul lui Mitsubishi ASX, sau Opel Mokka, insa coreenii au facut un salt respectabil, vizavi de calitatea si dotarile interiorului.

    De luat in calcul este si lista bogata de echipamente, oferite standard pentru cele 4 echipari, la capitolul siguranta si securitate. Aici am retinut pentru DLX: ABS+EBD, ESP (contolul electronic al stabilitatii), ARP (protectie impotriva rasturnarii), HAS (asistenta la pornirea in rampa), BAS (asistenta activa la franare), ESS (sistem de semnalizare franare de urgenta), airbag-uri sofer, pasager, laterale, cortina.

    Din echiparea DLX a modelului testat de noi am retinut: Cruise Control cu functie ECO (optimizeaza parametrii motorului in termeni de consum si poluare), tablou de bord LED Super Vision, oglinda exterioara electrocroma, climatizare automata, bancheta spate fractionabila  60-40 si cu inclinare in 5 pozitii, comenzi audio pe volan, radio CD cu MP3 si 6 incinte acustice, conectori USB si AUX, car kit cu Bluetooth.

    Pretul modelului testat, Ssangyong Korando D20 T, 149 CP, echipare DLX este de 21. 690 euro cu TVA inclus, un pret bun tinand cont de echiparea si caracterul masinii. Nu putem sa trecem cu vederea seriozitatea coreenilor de la Ssangyong, de a oferi pietei produse net superioare calitativ, modelelor precedente si la un pret corect.

    Urmeaza testul cu Rexton, nava amiral a flotei Ssangyong de autovehicule cu tractiune integrala.

    Vizualizari: 9633