© 2025 Auto.ro
Criza economica mondiala isi pune amprenta din ce in ce mai mult pe industria auto. Daca pentru Chrysler si General Motors ajutorul financiar primit din partea guvernului american ar putea fi suficient pentru a impedica falimentul, in schimb, pentru coreenii de la SsangYong Motors situatia este mult mai sumbra.
Confruntata cu o scadere a vanzarilor mult mai mare decat a multor alti constructori, compania asiatica a dat publicitatii un comunicat de presa in care a anuntat ca se afla in imposibilitatea de a-si mai plati angajatii in luna decembrie din cauza lipsei de lichiditati. Potrivit comunicatului, SsangYong va inregistra numai in acest an un deficit de aproximativ 76,7 milioane de dolari.
Oficialii SsangYong au cerut ajutor financiar companiei-mama, Shanghai Automotive Industry, care detine 51,3 % din actiuni, insa solicitarea a ramas fara rezultat. Se pare ca refuzul vine ca urmare a faptului ca administratia coreeana a concediat mai multi directori chinezi din conducerea SsangYong.
In ultimele luni, SsangYong a redus drastic operatiunile sale, care au culminat cu inchiderea mai multor fabrici. De asemenea, reteaua de dealeri a scazut de la 237 la inceputul anului 2008, la 180 in prezent, ca urmare a scaderii vanzarilor cu 63 % in 2007.
Cu alte cuvinte, soarta a nu mai putin de 8.000 de angajati SsangYong atarna acum de un fir.
Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania