rss

Sportiv, stilat, economic: noul Opel Corsa poate fi comandat in Germania incepand cu 1 iulie

  1. 01/07/2019
    Vezi toate fotografiile (6)
    Cea de-a sasea generatie a modelului Opel Corsa se afla pe banda rapida. La scurt timp dupa prezentarea versiunii electrice, pe baterie, Opel anunta acum modelul Corsa echipat cu motoare cu ardere interna clasice, mai eficiente si mai dinamice.
    La inceput, autovehiculul de dimensiuni mici cu cinci usi, cu o lungime de 4,06 metri oferit de producatorul auto german va fi vandut in variantele de echipare cu motoarele extrem de economice, diesel si pe benzina, care dezvolta o putere intre 55 kW (75 cp) si 96 kW (130 cp). Consumul moderat de carburant si conducerea placuta sunt caracteristice pentru toate optiunile de sisteme motopropulsoare (consum de carburant NEDC: urban 5,4-3,7 l/100km; extra-urban 4,1-2,9 l/100km; mixt 4,6-3,2 l/100km, 105-85 g/km CO2; WLTP: mixt 6,4-4,0 l/100 km, 144-104 g/km CO2,  toate cifrele sunt preliminare).
    Gama de transmisii este dominata de transmisia automata cu opt trepte de viteza. Impresia generala de model sportiv este subliniata de design si de pozitia de sedere joasa a soferului.

    Siguranta pasiva este de top, iar inginerii de la Opel au asigurat reglajul fin al sasiului si sistemului de directie. Toate aceste calitati sunt deja oferite in versiunea de baza. La fel de convingatoare sunt sistemele avansate de asistenta, sistemul infotainment inovator si un raport excelent pret-performanta. De asemenea, datorita modelului Corsa este disponibila pentru prima data in acest segment o transmisie automata cu opt trepte de viteza. Nu a existat niciodata, la acest pret, un Opel Corsa mai dinamic si cu mai multe caracteristici tehnologice de top.

    Incepand cu 1 iulie Opel va incepe sa preia comenzi pentru noul Corsa, care ofera standard numeroase sisteme de asistenta, cum ar fi avertizarea privind o coliziune frontala cu franare automata de urgenta si recunoasterea pietonilor, la un pret de 13.990 € (pret de vanzare recomandat in Germania, TVA inclus).

    Pe langa versiunea complet electrica Corsa-e, versiunile cu motor diesel si pe benzina sunt disponibile in trei linii de echipare noi: Edition, la un pret de 15.850 € in Germania (pret de vanzare recomandat, TVA inclus), Elegance si deosebit de sportivul GS Line.

    Motoare noi: echilibru ideal intre eficienta si performanta

    Obiectivul portofoliului de motorizari noi, al celei de-a sasea generatii a modelului Corsa este sa ofere clientilor un echilibru ideal intre eficienta si conducerea incitanta. Comparativ cu unitatile motopropulsoare curente, noile motoare asigura reducerea semnificativa a consumului de carburant si a emisiilor, in conditiile generarii unei puteri similare.

    Imbunatatirile incep direct de la versiunea de baza de 55 kW (75 cp) 1.2 – consumul de carburant mixt conform NEDC este de 4,1 l/100km (consumul de carburant preliminar NEDC: urban 4,9-4,8 l/100km; extra-urban 3,7 l/100km; mixt 4,1 l/100km, 94-93 g/km CO2; WLTP: mixt 6,1-5,3 l/100km, 136-119 g/km CO2). Aceasta reprezinta o imbunatatire substantiala in comparatie cu modelul curent 1.2 cu 51 kW/70 cp si consum mixt NEDC de 5,9-5,6 l/100km si 134-128g/km CO2
    Performante superioare sunt asigurate de familia de motoare premiate, cu trei cilindri, cu injectie directa si supraalimentare (Motorul anului 2015-2018), de asemenea cu o cilindree de 1,2 litri. Motoarele fabricate integral din aluminiu dezvolta 74 kW (100 CP) sau 96 kW (130 CP). Cu ajutorul motorului de 74 kW (100 CP), noul Corsa are nevoie de 4,4-4,2 l/100 km in regim mixt conform NEDC (consum de carburant conform NEDC: urban 5,3-5,1 l/100 km, extra-urban 4,0-3,6 l/100 km si mixt 4,4-4,2 l/100 km, 101-96 g/km; respectiv 6,4-5,3 l/100 km, 137-121 g/km CO2 mixt conform WLTP, toate valorile sunt preliminare).
    Predecesorul de 1,4 litri, care dezvolta de asemenea 74 kW (100 CP) consuma 5,8-5,4 l/100 km mixt conform NEDC (WLTP: 6,7-6,5 l/100 km, 151-146 g/km CO2). Chiar si pentru versiunea cea mai puternica, de 96 kW (130 CP), care nu are echivalent in actuala gama Corsa, valorile preliminare privind consumul de carburant si emisiile sunt moderate (NEDC: urban 5-4 l/100 km; extra-urban 4,1-4,0 l/100 km; mixt 4,6-4,5 l/100 km, 105-103 g/km CO2; WLTP: mixt 6,4-5,6 l/100 km, 144-127 g/km CO2).
    Cuplu ridicat disponibil pe o plaja larga de turatii pentru motoarele pe benzina: Manevrabilitate de top

    Eficienta ridicata si performantele dinamice constituie caracteristicile noilor motoare pe benzina. Frecarea interna si pierderile prin frecare au fost reduse la minim. De asemenea, turbocompresorul reactioneaza imediat, generand un cuplu puternic inca de la turatii joase. Cuplul maxim al motorului de 74 kW (100 CP) 1.2 este de 205 Nm, in timp ce varianta de top de 96 kW (130 CP) dezvolta 230 Nm. Datorita faptului ca mare parte din cuplul maxim este disponibil pe o plaja mare de turatii, motoarele beneficiaza de un nivel ridicat de manevrabilitate. Cel putin 95% din cuplul maxim este dezvoltat intre 1.500 si 3.500 rpm – asigurand, in combinatie cu greutatea redusa a autovehiculului, caracteristicile aerodinamice excelente si raporturile optimizate de transmisie, un nivel foarte bun de manevrabilitate.

    Imbunatatirea eficientei in intreaga gama de motoare se reflecta in performantele de conducere. În timp ce noul Corsa cu putere de 96 kW (130 CP) atinge o viteza maxima de 208 km/h, modelul precedent avea nevoie de 15% mai multa putere (110 kW / 150 CP) pentru a atinge viteza de 207 km/h. Autovehiculul accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8,7, noul model fiind cu 0,2 secunde mai rapid decat cel precedent. La fel de impresionant este si motorul 1.2 turbo care dezvolta 74 kW (100 CP). Cu o viteza maxima de 188 km/h, acesta este cu 3,0 km/h mai rapid decat modelul precedent cu aceeasi motorizare. În functie de transmisie, motorul poate accelera de la 0 la 100 km/h in aproximativ 10,0 secunde – cu 1 secunda mai rapid fata de predecesor (toate valorile sunt preliminare).

    Pe langa motoare, imbunatatirile sistemelor de propulsie includ si transmisiile.

    Motorul modelului de baza de 55 kW (75 CP) este cuplat standard la o transmisie manuala cu cinci trepte de viteza.
    In cazul motorului de 74 kW (100 CP), clientii pot alege intre o transmisie manuala cu sase trepte de viteza si o transmisie automata rafinata cu opt trepte de viteza. Programele de comutare adaptiva a treptelor de viteza si tehnologia Quickshift reprezinta tehnologie de ultima ora in segmentul de piata din care face parte Corsa. Șoferii au posibilitatea de a schimba manual treptele cu ajutorul padelelor montate pe volan.
    Modelul de top 1.2 turbo cu injectie directa, care genereaza 96 kW (130 CP), este intotdeauna cuplat la transmisia automata cu opt trepte de viteza.
    Tehnologie inalta si nivel ridicat de eficienta:

    Cele trei motoare pe benzina sunt completate de un motor diesel dinamic de 1,5 litri cu 75 kW (102 CP) si un cuplu maxim de 250 Nm (consum preliminar de carburant conform NEDC1: urban 3,8-3,7 l/100 km; extra-urban 3,0-2,9 l/100 km; mixt 3,3-3,2 l/100 km, 87-85 g/km CO2; consum preliminar de carburant conform WLTP2: mixt 4,6-4,0 l/100 km, 122-104 g/km CO2).

    Pentru o post-tratare optima a gazelor de esapament, sistemul de reducere a emisiilor – care consta dintr-un catalizator de oxidare pasiv/sistem de absorbtie a oxizilor de azot, un injector AdBlue, un catalizator SCR si filtru de particule diesel (DPF) – este grupat ca o unitate individuala compacta cat mai aproape posibil de motor. Sistemul de absorbtie a oxizilor de azot functioneaza ca un catalizator pentru pornirea la rece, reducand emisiile de oxizi de azot la temperaturi sub punctul de activare al sistemului SCR.

    Desigur, fanii mobilitatii electrice pot opta pentru Corsa-e. Datorita platformei modulare comune (CMP), pot fi oferite sisteme de propulsie diverse pe o singura platforma.

    Varianta cea mai usoara cantareste mai putin de 1.000 kg

    Pe langa motoarele dinamice ale noului Corsa, designul extrem de usor contribuie la dinamica de conducere de top. Versiunea cea mai usoara a modelului din urmatoarea generatie coboara sub pragul magic de 1.000 kg. Fara sofer, modelul cu 5 usi cantareste doar 980 kg. În comparatie cu modelul anterior, aceasta varianta este cu 108 kg mai usoara. O reducere a greutatii cu aproximativ 10%, desi noul model are o lungime similara, de 4,06 m. Caroseria bruta este cu 40 kg mai usoara, motoarele foarte compacte cu 3 cilindri sunt mai usoare cu aproape 15 kg fata de motoarele cu 4 cilindri din generatia anterioara. Capota din aluminiu economiseste 2,4 kg in comparatie cu capota mai mica din otel a modelului anterior. Și greutatea scaunelor a fost redusa. Structura optimizata a scaunelor reduce greutatea cu inca 10 kg.

    Noul Corsa transmite dinamica prin designul sau sportiv – mai ales in combinatie cu caroseria vopsita in doua nuante. Linia acoperişului este asemanatoare unui coupé, cu 48 mm mai coborata fata de versiunea anterioara, fara sa afecteze spatiul pentru cap pentru sofer si pasagerul din fata. Șoferul are o pozitie de sedere coborata cu 28 mm. Centrul de greutate coborat favorizeaza manevrabilitatea si dinamica de conducere. Reactiile sunt mai dinamice, pentru mai multa placere de a conduce.

    Sisteme avansate de asistenta si faruri cu matrice

    Odata cu noul Corsa, Opel ofera tehnologii si sisteme de asistenta pe care clientii le cunosc doar de la modelele din clase superioare. O noutate in segment o reprezinta farurile adaptive IntelliLux LED® matrix, cu functie anti-orbire, pe care Opel le pune la dispozitie in premiera pentru segmentul de autovehicule de mici dimensiuni. Cele opt segmente de LED-uri sunt controlate de camera frontala de inalta rezolutie de ultima generatie si adapteaza in mod continuu si automat fasciculul luminos la fiecare situatie din trafic si din mediul inconjurator.

    Sistemele de asistenta de ultima ora, cum ar fi sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere sau automatic cruise control pe baza de senzori radar, precum si sistemul de protectie la impact lateral controlat de senzori ofera o crestere semnificativa a sigurantei. Cel din urma avertizeaza daca partile laterale ale autovehiculului sunt in pericol sa intre in contact cu obstacole (de exemplu, stalpi, ziduri) in timpul manevrelor efectuate cu viteze mai mici de 10 km/h. Exista de asemenea sisteme precum asistenta privind unghiul mort si diferite sisteme de asistenta la parcare, de la asistentul la parcare si camera video panoramica pentru marsarier, cu unghi de 180 de grade. Asistenta pentru mentinerea benzii de circulatie debuteaza la bordul modelului Corsa. Daca sistemul detecteaza o parasire accidentala a benzii, acesta alerteaza soferul printr-un semnal vizual si un impuls usor pentru a corecta directia (puteti afla mai multe despre gama larga de sisteme de asistenta pentru sofer a noii generatii Corsa aici).

    Soferii si pasagerii modelului Corsa sunt conectati corespunzator si se bucura de sisteme de infotainment de calitate datorita noii game de sisteme de infotainment, alcatuite din Multimedia Radio, Multimedia Navi cu ecran color tactil cu diagonala de 7,0 inch si sistemul de top Multimedia Navi Pro cu ecran color tactil cu diagonala de 10,0 inch. În plus, Corsa ofera si noul serviciu de telematica „Opel Connect” ca optiune. Cu functii utile precum navigatie live cu informatii in timp real din trafic si preturi actuale ale carburantului, legatura directa cu serviciul de asistenta rutiera si apel de urgenta, soferii si pasagerii se pot bucura de calatorii mai relaxante.

    Alegeti: nivelul de echipare extrem de sportiv Corsa GS Line, nivelul de echipare confort Corsa Elegance

    Noul Corsa este disponibil in 4 niveluri de echipare. Chiar si versiunea de baza are numeroase tehnologii si dotari de sporire a nivelul de confort. Sistemele de asistenta includ, de exemplu, avertizarea privind o coliziune frontala, automatic cruise control, asistenta pentru mentinerea benzii de circulatie si sistemul de recunoastere a indicatoarelor rutiere.
    Superioare versiunii de baza, urmatoarele trei niveluri de echipare pun accentul pe elemente diferite si se adreseaza unor grupuri diferite de clienti. Corsa Edition adauga cele mai cautate dotari suplimentare, Corsa Elegance este destinat unui nivel maxim de confort, iar Corsa GS Line combina dotari sportive suplimentare. Conceptul privind nivelurile de echipare implementat in premiera de Opel in cazul modelului Corsa va deveni in curand disponibil si pentru alte modele Opel.

    In ceea ce priveste Corsa Elegance, scaunul pentru pasagerul din fata reglabil pe 6 directii, cotiera cu compartiment de depozitare, precum si farurile LED cu aspect tipic Opel si proiectoarele de ceata LED sporesc nivelul de relaxare in timpul calatoriilor. Decoratiunile cromate, cusaturile elegante si alte detalii fac versiunea Elegance deosebit de atragatoare.
    Ambitiile sportive ale GS Line ca varianta dinamica a modelului sunt evidente – la interior, precum si la exterior. Scaunele sport pentru sofer si pasagerul din fata, precum si pedalele sport din aluminiu, capitonajul plafonului de culoare neagra si decoratiunile rosii de pe panoul de instrumente subliniaza aspectul sportiv. Nivelul de echipare GS Line poate fi recunoscut imediat datorita tevii de evacuare cromate si barelor de protectie fata si spate cu aspect sportiv. Un mod Sport asigura o directie mai dinamica si o reactie mai rapida a acceleratiei. Acestea includ gama cuprinzatoare de jante, precum si un post de conducere complet digitalizat, scaune cu tapiserie din piele si vopseaua in doua nuante.

    Vizualizari: 1877