Vezi toate fotografiile (2)
Pregatirile pentru debutul noului
Sport Utility de la
Saab au intrat in linie dreapta, masina fiind surprinsa de obiectivele camerelor foto in timp ce isi facea intrarea pe circuitul de la
Nurburgring pentru o serie de teste dinamice.
9-4X trebuia sa fie raspunsul dat de marca suedeza noilor aparitii din
sectorul premium al clasei SUV-urilor compacte, insa dimensiunile sale il plaseaza in cu totul alta hora...
Desi va fi construit pe platforma tehnica
Theta – aceeasi care a deservit realizarii lui
Opel Antara si fratelui sau geaman
Saturn Vue –,
9-4X are (potrivit surselor de la fata locului) lungimea unui
Range Rover (4,95 m) si latimea unui
Audi Q7 (1,92 m).
Inca suntem rezervati cu privire la acuratetea acestor cifre, dar suntem siguri de faptul ca designul SUV-ului va respecta in mare masura liniile conceptului
BioPower, mai ales in partea frontala.
De asemenea, pentru a putea concura cu succes modelele premium europene, Saab va face uz de materiale sensibil mai bune calitativ decat cele din Opel Antara, mare parte din acestea urmand a fi preluate de la
Cadillac SRX.
Potrivit surselor, prototipul din imagini era propulsat de un
motor V6 de 284 CP pe
benzina, cuplat la o transmisie automata; totusi, asteptati-va ca pe piata europeana Saab sa ofere si un
diesel, evident mult mai frugal.
9-4X isi va face debutul oficial in ianuarie 2009 la
Salonul Auto de la Detroit, productia sa urmand a incepe la scurt timp dupa aceea in uzina GM din
Mexic.