rss

Spionat: prototip de Audi A7 lovit la Nurburgring

  1. 17/09/2008
  2. Tags: A7, Audi, Rs7, S7, Spyshot
    Vezi toate fotografiile (3)


    Audi este mai hotarat ca niciodata sa le dea o lectie concurentilor traditionali, iar in acest scop lucreaza asiduu la mai multe modele noi, printre care si viitorul A7, a carui prototip, se pare, a fost testat mult prea la limita la Nurburgring.

    Desi inginerii au folosit o caroserie de A6, mici detalii au tradat noul model, cum ar fi ecartamentul mult prea mare pentru acesta, impreuna cu ampatamentul marit si el.

    Germanii au planuri mari cu viitorul model, acesta urmand sa fie vandut inclusiv intr-o versiune cabrio ce va folosi un soft-top si care va fi lansata in 2010.
    Pozitionat intre A6 si A8, A7 nu va avea o viata prea usoara, caci va trebui sa faca fata unor concurenti versati, cum ar fi Aston Martin Rapide sau Porsche Panamera.

    Gama de motorizari va fi pe masura pretentiilor, mai ales ca zvonurile vorbesc inclusiv de versiuni S7 si RS7, respectiv de un hibrid V10, diesel-eletric, foarte puternic (600 CP).
    Acesta din urma nu va fi singurul hibrid, fiind pe rol si vesiuni V6 (diesel sau pe benzina), care vor beneficia de baterii litiu-ion dezvoltate in colaborare cu Volkswagen si Sanyo.

    Motorul de baza va fi un V6 de 2,8 litri de 204 CP, urmat de un agregat de 3.000 cmc in totalitate nou, supraalimentat cu un compresor, si mai puternic cu 96 de cai.
    Daca optezi pentru un S7 primesti inca pe atat in plus (94 CP mai exact, pentru un total de aproape 400), dezvoltati de aceasta data de un V8 de 4 litri.
    Varful de gama, RS7, va primi V10-le de 5,2 litri de pe RS6 dus pana in 600 de cai!

    Toate aceste motorizari vor lucra in tandem ori cu o cutie manuala cu sase rapoarte, ori cu una automata cu opt, in timp ce versiunea cu dublu ambreiaj (7 trepte) va lucra pe modelele sport.
    Nu stie inca cu certitudine daca toate versiunile vor avea tractiune integrala sau vor exista si unele cu doar doua roti motrice, dar, se pare, suspensiile clasice vor fi inlocuite cu cele pe perna de aer, ceea ce face din A7 un concurent clar pentru coupe-urile din Stuttgart (CLS, CL).


    Audi nu intentioneaza sa vanda foarte multe exemplare (doar 40.000 pe an), dar intentioneaza sa profite din plin de plusul de imagine pe care A7 il va aduce.

    Vizualizari: 1280