Noul “Cinciar”, evident ascuns de privirile curiosilor cu un camuflaj foarte hidos, este din ce in ce mai prezent pe strazile din Munchen, desi pana la lansarea sa oficiala mai sunt vreo trei ani de zile.
Bavarezii testeaza din greu aceasta masina, insa, ca de obicei la un BMW din noua generatie, nu partea tehnica ne ingrijoreaza, ci cea estetica, aflata la “mila” unui departament obladuit de binecunoscutul Chris Bangle.
Totusi, ultimele vesti sosite de la Munchen si cele transmise de fotografii spioni (care au incercat sa ghiceasca unele linii ascunse pe sub kilogramele de
panouri false si benzi adezive) par a fi unele incurajatoare, cei de la BMW fiind decisi sa creeze o caroserie mai “cuminte” decat cea a actualului model (politica ce va fi urmata inclusiv de nava-amiral
Serie 7).
Nou este si codul intern, folosit pentru a denumi masina, germanii renuntand la litera “E” (
E60 este, spre exemplu, codul aferent actualei generatii
Serie 5) pentru litera “F”, viitorul sedan de clasa mare BMW fiind cunoscut sub numele
F10 (el este cel de-al doilea model BMW a carui titulatura are inclusa litera “F”, dupa viitorul Serie 7, a.k.a F01).
Daca pentru design merita sa soptiti un “Doamne Ajuta!”, pe mana partii tehnice puteti merge aproape la sigur, dat fiind faptul ca BMW se pregateste, din nou, sa arunce in lupta cu
Mercedes si
Audi tot ce are mai bun prin batatura.
O cutie de viteze automata cu opt trepte, un sistem de
traciune integrala de ultima generatie si mai ales o
gama de motoare cu sase si opt cilindri extrem de puternice (luati in considerare un “sase-in-linie” de 2,5 litri cu 218 CP si un 4,4 litri
V8 biturbo de 408 CP, ambele pe benzina, precum si un
diesel de trei litri si 300 CP) – toate vor fi prezente pe masina care se va bate de la egal la egal cu viitoarele
E-Klasse si
A6 incepand cu 2010.