rss

Spionat: Jaguar XJ

  1. 16/07/2008
  2. Tags: Xj
    Vezi toate fotografiile (1)
    Acum ca si-au gasit linistea financiara, cei de la Jaguar pot sa se concentreze pe finalizarea noilor proiecte, iar cel mai important – si mai proxim – dintre ele este chiar nava-amiral XJ.

    Asteptat sa-si faca debutul la inceputul lui 2010, marele sedan de lux britanic va renunta la multe din trasaturile actualului model, insa cea mai importanta dintre toate este de departe designul clasic.

    Criticat pentru stilul care ar putea inmuia cel mult inima unui milionar scortos ce adora sa fumeze pipa pe fotoliul din fata semineului, XJ va schimba complet foaia peste doi ani: intrarea intr-o noua era va fi sarbatorita cu un design hi-tech, derivat din cel al conceptului C-XF.

    Se spune ca designul lui XJ este chiar si mai dramatic comparativ cu cel al fratelui mai mic XF, lucru confirmat de grupul restrans de dealeri si potentiali clienti invitati anul trecut sa analizeze in secret o macheta a masinii (unul din ei a mentionat ca XJ arata de parca caroseria lui C-XF ar fi fost trasa ca o prelata astfel incat sa se muleze pe cea a unui Aston Martin Rapide).

    Va trebui sa ne credeti pe cuvant in acest sens, deoarece prototipurile aflate in aceste momente in pline teste de strada sunt ascunse sub caroseria actualului model; totusi, in ciuda faptului ca viitoarea nava-amiral Jaguar va pastra structura din aluminiu si o parte din componentele actualei masini (precum cutia de viteze cu sase trepte), camuflajul nu poate ascunde ecartamentul mai lat, noile evacuari duble si cateva elemente ale agresivei parti frontale.

    Acestea vor fi completate de un parbriz foarte inclinat ce va ocupa si din teritoriul acoperisului, un calandru dreptunghiular si stopuri similare cu cele ale lui Bentley Continental GT.

    Toate bune si frumoase, dar cu ce va raspunde XJ in fata puternicei armada germane atunci cand va veni vorba de motorizari? Ei bine, si aici vor fi schimbari importante, chiar daca V8-ul de 4,2 litri si V6-le turbodiesel vor ramane in program.

    Iar cea mai importanta pentru entuziasti va fi introducerea noului V8 de 5 litri si 400 CP, care in forma supraalimentata este capabil de 500 CP. La polul opus, ecologistii vor saluta aparitia primului XJ hibrid, o tehnologie pe care Jaguar o dezvolta in aceste momente impreuna cu guvernul britanic. Normal...
    Vizualizari: 796