Vezi toate fotografiile (1)
Chiar daca
pick-up-urile
heavy-duty sunt o specie pe cale de disparitie – cel putin in cazul in care nu devin economice precum o masina de
clasa medie –,
General Motors se pregateste sa il updateze pe
Chevy Silverado 2500, un urias cu un
diesel pe masura despre care se spune ca va deveni ceva mai prietenos cu
mediul inconjurator.
Iata cateva informatii preliminare.
Desi aceasta camioneta si-a facut debutul pe piata doar cu aproximativ 18 luni in urma, la
americani lucrurile sunt ceva mai accelerate decat in
Europa atunci cand vine vorba de innoirea produselor, practic in fiecare an ele trebuind sa aiba ceva in plus (sau, dupa caz, in minus) fata de cele de anul trecut.
Este si cazul lui Silverado, care va intra in 2009 cu o parte frontala complet revizuita:
bara de protectie din patru piese va fi inlocuita de una ceva mai simpla ca
design si cu ceva mai putin crom,
priza de aer din mijlocul ei, ce raceste uleiul din
transmisie, este cu 33% mai mare ca inainte, iar calandrul va avea o forma difertia.
Poate si mai importante sunt schimbarile de sub imensa suprafata de tabla anterioara parbrizului, acolo unde salasluieste un imens diesel
Duramax de 6,6 litri cilindree.
El va trebui sa respecte normele de poluare
EPA valabile din 2010, iar GM nu risca nimic in acest sens: uriasul va fi dotat cu un sistem de reducere a noxelor pe baza de ure, numit
SCR si cu o functionare similara cu a lui
BlueTec si
BlueMotion.
Mai mult decat atata,
GM si
Allison, producatorul transmisiilor pentru
Silverado, planuiesc sa realizeze o cutie cu mai multe trepte decat cele sase ale actualei masini – probabil opt –, astfel incat consumul de
motorina sa scada si mai mult.
Ca sa nu mai vorbim de avantajul de imagine in fata eternilor rivali
Ford F-150 si
Dodge Ram, ale caror generatii noi sunt asteptate in 2010, respectiv 2011.