Vezi toate fotografiile (1)
Stiam cu totii inca de la
Salonul Auto de la Frankfurt de anul trecut ca
BMW se pregateste sa elibereze intr-un viitor apropiat o versiune cu
propulsie hibrida a lui
X6, asa ca fotografiile-spion cu aceasta masina nu ne-a luat tocmai prin surprindere.
De fapt, acesta este doar ultimul set dintre ele si... cel care ne-a permis sa punctam ceva mai multe detalii despre viitoarea solutie ecologica a bavarezilor.
Fata de vechile masini surprinse in timpul testelor, ce etalau o imensa umflatura pe
capota (necesara, probabil, crearii de spatiu suplimentar pentru mecanismele propulsiei hibride), acest ultim
prototip arata aproape la fel ca un X6 normal, “cocoasa” avand dimensiuni mult mai mici.
Sub ea, sistemul
two-mode hybrid dezvoltat de BMW impreuna cu
Daimler si
General Motors va lucra pentru a aduce o imbunatatire a consumului de combustibil cu circa 20%, comparativ cu gurmandul
V8 de pe
xDrive50i.
Cum? Teoretic, destul de simplu: doua
motoare electrice vor fi folosite, in functie de caz, fie pentru a imprima masinii acceleratii mai bune, fie pentru a incarca bateriile, fie pe post de generatoare atunci cand e nevoie sa se ajute unul pe celalalt.
Complexul sistem de propulsie va face echipa cu o
transmisie cu variatie continua, dar pentru cele doua moduri de functionare – unul optimizat pentru viteze mici, celalalt pentru viteze mari – vor exista rapoarte fixe.
Asteptati-va ca recent dezvaluitul
Serie 7 sa adopte aceeasi tehnologie incepand cu 2010, pentru ca mai apoi aceasta sa se extinda si la restul gamei de modele BMW.