Vezi toate fotografiile (1)
Seful diviziei
Motorsport,
Gerhard Richter, a declarat cu ceva vreme in urma ca nu va exista o
varianta M a SUV-ului
X5,
din cauza ca acesta este prea mare si prea greu pentru a fi transformat
intr-un produs in concordanta cu acceptiunile celebrului
tuner de casa al lui
BMW.
De curand insa, cineva a surprins acest X5 destul de bine
camuflat, ce pare a fi o versiune mult mai performanta decat ceea ce ni se ofera acum.
Privind lucrurile prin prisma trecutului,
ar fi logic ca BMW sa ofere ceva peste actualul 4,8i, de vreme ce aceasta motorizare este acum doar una de top in gama noului X5 si nu una speciala, asa cum se intampla cu vechea generatie (va aduceti aminte de
4,8iS, nu?).
Iar masina din imagine pare sa confime acest lucru, devreme ce tine sa etaleze un
bumper frontal intens profilat aerodinamic, cu imense
prize de aer pentru racirea unui radiator de dimensiuni mai mari decat cele obisnuite.
In plus, spatele este dominat de prezenta unei
evacuari noi, uriase in comparatie cu cele de serie, numai bune pentru a-i facilita uzinei de sub capota o respiratie mai eficenta.
Apropo de motor, zvonurile sunt deocamdata impartite: unii considera ca acolo se afla
V10-le de cinci litri al lui M5, in timp ce altii sunt convinsi ca BMW a facut in sfarsit pasul cel mare, luand decizia sa-l echipeze pe
X5 “M” cu
motorul V12 de sase litri de pe 760i.
Cu a doua varianta am tine si noi, cel putin din doua motive: unu – nu suntem neaparat fanii ideii ca unicul SUV
cu
V12 pe benzina din lume este un
Volkswagen si doi – BMW nu este strain de aceste
megaSUV-uri, in 2002 el experimentand cu conceptul
X5 Le Mans viteze ametitoare pe Nurburgring, unde cei
750 CP ai acestui monstru de peste doua tone au fost suficienti sa acopere circuitul in
7 minute si 49 de secunde (mai repede decat
M3 CSL,
Lamborghini Murcielago sau
Ferrari 360 Challenge Stradale).
Suficient de dinamic,
Herr Richter?