rss

Sondaj Nokian Tyres: Comportamentul celorlalti participanti la trafic, considerat de soferi drept un risc principal in timpul condusului pe timp de vara

  1. 13/08/2020
    Vezi toate fotografiile (4)

    Peste jumatate dintre soferii europeni considera ca principalul risc asociat cu experienta de condus in timpul verii este comportamentul celorlalti participanti la trafic. Acest rezultat evidentiat in urma celui mai recent sondaj legat de anvelopele de vara Nokian Tyres arata ca factorul uman inca joaca un rol cheie in operarea vehiculului. Acelasi lucru este valabil si in ceea ce priveste responsabilitatea utilizarii anvelopelor potrivite in anotimpuri diferite.
    Potrivit sondajului realizat de Nokian Tyres1, cele mai ridicate riscuri care pot aparea pe sosele in timpul verii sunt cauzate de comportamentul soferilor, de viteza excesiva si de utilizarea telefonului in timpul condusului. Cehii, polonezii si italienii au cea mai mica incredere in ceilalti soferi. 
    Pericolul cauzat de viteza excesiva a fost subliniat in special de polonezi si cehi. Pe de alta parte, talienii considera ca utilizarea unui telefon sau a altor gadgeturi in timpul condusului este cea mai periculoasa. Este interesant de mentionat ca riscurile asociate deplasarii cu masina prezinta cea mai mare preocupare pentru respondentii cu varsta de peste 51 de ani. In acest grup de soferi, majoritatea acorda atentie comportamentului altor soferi si conditiilor rutiere. Aceasta se poate datora faptului ca soferii mai in varsta constientizeaza ca au nevoie de mai mult timp pentru a reactiona, precum si vechimii mai mari a vehiculelor. 
    Starea anvelopelor conteaza
    Peste o treime dintre soferi verifica adancimea benzii de rulare a anvelopelor de doua ori pe an, 24% fac acest lucru o data la un interval de doua-trei luni, in timp ce 13% doar o data pe an. 10% dintre respondenti nu si-au amintit cand au verificat starea anvelopelor ultima data sau daca au facut-o vreodata. Printre persoanele cele mai preocupate de starea anvelopelor, adica printre acei respondenti care verifica adancimea benzii de rulare la fiecare doua-trei luni, se numara in principal italienii, persoane care calatoresc intre 30.000 si 40.000 km sau mai mult pe an, soferi de sex masculin, cu varsta de peste 66 de ani. 
    „Cercetarile noastre arata ca un procent scazut al soferilor acorda atentie uzurii anvelopelor. Anvelopele sunt singurele puncte de contact ale masinii cu soseaua, iar starea lor este esentiala atunci cand vine vorba despre siguranta in trafic. De exemplu, in cazul anvelopelor cu o adancime a benzii de rulare de 2 mm, distanta de franare poate fi de pana la 12 metri lungime la o viteza de 80 km/h pe un drum umed, comparativ cu un set de anvelope noi (potrivit Revistei Auto Tekniikan Maailma16/2016).", spune Martin Dražík, Product Director, Nokian Tyres Europa. „In acelasi timp, este interesant de retinut ca respondentii din toate tarile implicate au subliniat caracteristici de siguranta precum aderenta anvelopelor pe drumuri umede si uscate, stabilitatea anvelopelor si siguranta in situatii extreme, toate acestea fiind caracteristicile principale carora oamenii le acorda multa atentie atunci cand achizitioneaza anvelope noi.", continua acesta.
    Siguranta pe primul loc
    In timpul sezonului de vara, pericolele condusului pe ploaie pot fi usor uitate. Ploile neasteptate si abundente cresc riscul de acvaplanare, mai ales atunci cand se acumuleaza cantitati mari de apa pe suprafata drumului si in santuri. Prin urmare, atunci cand soferii aleg anvelopele de vara, trebuie sa acorde atentie acelor modele special proiectate pentru condus in siguranta pe suprafete umede, precum Nokian Wetproof. De asemenea, trebuie amintit faptul ca anvelopele de vara sigure ar trebui sa aiba o adancime a benzii de rulare de peste 4 mm, iar durata de viata a acestora nu trebuie sa depaseasca 6 ani. 

    Vizualizari: 1862