Sistem revolutionar de franare de la Siemens
- 12/02/2007
-
Tags:
Ewb, Siemens
Vezi toate fotografiile (1)
Momentan, cele mai raspandite sisteme de franare sunt cele hidraulice. Acestea, la apasarea pedalei, transmit forta (printr-un
circuit hidraulic bazat pe ulei) la discuri sau tamburi.
Pe langa asta sunt asistate de o serie de sisteme, cum ar fi
ABS-ul,
ESP-ul sau
EBD (distributia electronica a fortei de franare), devenind din ce in ce mai complexe.
Compania germana
Siemens vrea sa duca totul la un alt nivel, prezentand un complex sistem de franare bazat pe electricitate. Denumit
EWB (
Electronic Wedge Brake), acesta are o serie de avantaje, care suna mult prea bine:
distanta de franare scade la jumatate si
franarea este cu atat mai eficienta cu cat viteza este mai mare.
Wedge vine de la pana, cum ar fi de exemplu o
pana de lemn. O pana de lemn este cu atat mai eficienta cu cat fortele care actioneaza asupra ei sunt mai mari. In cazul EWB, aceasta
pana este din metal si va fi foarte eficienta cand se va frana la
viteze mari, intocmai principiului penei de lemn.
Transmiterea
fortei de apasare pe cale
hidraulica a disparut, fiind inlocuita de electricitate,
traficul de informatii fiind enorm –
10 Mb pe secunda.
Chiar daca multe
masini moderne au mari probleme cu electronica,
primele teste ale diviziei auto Siemens (
VDO) au fost mai mult decat incurajatoare. Intr-atat ca
germanii se asteapta ca EWB sa fie un produs de serie la sfarsitul acestui deceniu.