Vezi toate fotografiile (1)
Criza petrolului si economia in cadere libera de peste Atlantic i-au determinat pe cei de la
Hyundai sa se alinieze la politica mondiala a
constructorilor auto de downsizing, astfel ca, in America de Nord, producatorul coreean isi va revizui gama de motorizari pentru modelele
Santa Fe si
Tucson.
Noul
motor in
patru cilindri va putea fi gasit sub capota
SUV-ului
Santa Fe facelift, acelasi propulsor urmand sa faca parte din gama viitoarei generatii
Tucson, care va fi lansata in 2010 sau 2011.
Hyundai renunta, astfel, la agregatele cu sase cilindri in V, varfurile de gama fiind inlocuite cu
propulsoare turbo cu patru cilindri. In prezent, pe piata nord-americana
Santa Fe este disponibil cu
motoare V6 de 2.7 litri si 3.3 litri, insa
faceliftul care va aparea in 2010 va avea la dispozitie agregatul
Theta II de 2.4 litri, in 4 cilindri. Noul motor care se va regasi in viitor pe cele doua SUV-uri, capabil sa
dezvolte 175 CP si 228 Nm, poate fi vazut deja pe
sedanul Sonata. In concordanta cu noile motorizari,
SUV-ul va primi si o
cutie de viteze noua, o "automata" cu sase trepte.
Compania
Hyundai, care a urcat recent pe pozitia a cincea intr-un top al celor mai vandute marci pe plan mondial, a anuntat ca va construi o noua fabrica pe teritoriu american, in Alabama, unde ar urma sa fie produse noile motoare de 2.4 litri. In prezent, toate motoarele cu patru cilindri care echipeaza modelele vandute in Statele Unite sunt importate din Coreea de Sud.