Vezi toate fotografiile (2)
Audi pare sa aiba in permanenta ceva de demonstrat celor doi rivali din Stuttgart, respectiv Munchen si, fie vorba intre noi, nici nu putem sa ii acuzam ca incearca prea tare sa faca asta. La urma urmei, cand faci parte dintr-un concern atat de generalist precum
VW, ai nevoie de arme de calibru greu pentru a razbi intr-un asemenea “conflict”, iar iminentul
R8 V10 va dovedi ca fabricantului din
Ingolstadt nu-i arde de gluma.
Aceasta versiune va juca rolul celui mai puternic
R8 (
Audi s-a ferit sa il denumeasca
RS8, pentru a nu fi confundat cu versiunea sportiva a limuzinei de lux
A8), gratie binecunsocutului motor V10 de 5,2 litri. Dar nu de pe Lamborghini Gallardo, ci de pe
Audi RS6…
Ati auzit bine –
Audi R8 V10 va pune la dispozitie nu
500 CP, ci aproape 600 (579 CP, mai precis), gratie prezentei a doua turbocompresoare. Practic, supercar-ul lui Audi va fi la fel de puternic ca primul
Lamborghini Murcielago, urmand a atinge pragul celor 100 km/h in mai putin de patru secunde si a ajunge la o viteza maxima de 320 km/h (limitata electronic).
Pana acum, constructorul din Ingolstadt a negat cu vehementa prezenta propulsorului de pe
RS6 sub capota lui
R8 V10, insa secretul a fost dizolvat de catre seful divizei de proiectare a grupurilor motopropulsoare Wolfgang Hatz, care, in plus, a mai dezvaluit faptul ca masina va ajunge pe piata in cel de-a doilea trimestru al anului viitor.
Germanul a tinut sa precizeze ca pana si eternele probleme cu racirea agregatului – care au cauzat incendierea unui prototip in timpul testelor – au fost rezolvate, multumita unui nou sistem ce poate trimite cu 20% mai mult aer rece catre radiatoare.