Vezi toate fotografiile (1)
In general, o
operatiune de individualizare in stil american il poate rezolva pe client in doua moduri: fie pe calea curentului „
bling-bling” (stiti voi – „wide-screenz”, „
dubz” si „Giovannaz”), fie pe cea a clasicului „
custom”, ce da nastere la
muscle-car-uri si
hot-rod-uri.
Va vine sa credeti sau nu insa, sunt destule
ateliere care urmeaza o politica mai degraba
europeana sau
japoneza, preferand sa dea la o parte caroseria pentru a gadila
tehnica. Iar unii dintre cei mai buni in domeniu sunt cei de la
Roush.
In ultima vreme, acesti
specialisti in Ford si colectionari de trofee in
motorsportul american (divizia
Roush Racing a strans in 23 de ani vreo
326 de victorii) s-au remarcat intens prin crearea unor
programe bazate pe noul Mustang, ultimul care si-a facut recent debutul fiind acest
tuning denumit
BlackJack, de care se va bucura doar 100 de clienti.
El se bazeaza pe originalul
BlackJack Mustang (o viziune a fondatorului
Jack Roush, care a fost vanduta in urma unei licitatii a celebrei case
Barett-Jackson) si, ca si acea masina, are la baza
stagiul trei de tuning pregatit pentru coupe-ul Ford. In centrul acestui progam sta evident
motorul V8 de 4,6 litri, obligat sa scoata
460 CP (160 mai mult decat in serie) de un
compresor mecanic creat
in-house.
Propulsorul a fost modificat in consecinta, primind
injectoare,
galerie de admisie si
sistem de racire noi, plus un
chip de management recalibrat. Produsele
Roush Performance sunt recunoscute insa si pentru
dinamica deosebita, chiar si atunci cand modelul modificat mai rau ii incurca decat ii ajuta (un
Mustang de serie pierde enorm la acest capitol din cauza
puntii rigide spate).
Ca urmare,
prizele de aer impunatoare,
spoilerele masive si
eleronul de pe spate prevestesc un
tren de rulare intens revizuit la nivelul
arcurilor,
amortizoarelor,
bratelor de suspensie,
barelor de torsiune si
bucsilor. Ca urmare, Roush BlackJack se anunta un deliciu acolo unde nimeni nu se astepta: pe
viraje, unde vor sari in ajutor si
franele cu discuri perforate de 355 mm, dotate cu
etrieri cu patru pistonase pe fata.
Pentru privilegiul de a fi aproape unic in peisajul
highway-urilor americane, Jack Roush nu pretinde decat
28.782 de $, pret ce include si un interior garnisit cu logo-ul BlackJack,
guri de aerisire electroluminiscente,
pedalier de aluminiu si insertii din
fibra de carbon pe bord.
Totusi, daca deja ai inceput sa iti faci bagajele, nu uita sa mai adaugi inca
1000 de $ pentru
biletul de avion...