© 2025 Auto.ro
		
		Ministerul Transporturilor anunta la finalul lui 2017 ca in urmatoarele 12 luni intentioneaza sa inaugureze peste 150 de kilometri de autostrada. Din planul acesta indraznet face parte si lotul 3 din Autostrada Sebes - Turda, cu o lungime de 12,5 kilometri, finalizat inca din 2016. 
Acesta trebuia dat in folosinta in ianuarie 2018, insa evenimentul a fost deja amanat pana cel putin in luna martie. Oficialii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au explicat ca acest tronson are doua probleme majore de executie. 
Mai exact, pe cei 12,5 kilometri sunt anumite portiuni unde bretelele de acces pe autostrada au o latime de numai 2 metri, desi potrivit legislatiei ar trebui sa aiba 3,75 metri. Oficialii CNAIR recunosc ca "Cu greu incape un Duster pe unele dintre bretele."
In plus, specialistii veniti la fata locului au aratat ca in unele zone, asfaltul este extrem de alunecos din cauza materialelor folosite in cadrul procesului de constructie. "Vorbim de exces de bitum, de probleme legate de rugozitate, adica de aderenta in sine a asfaltului, elemente de planeitate executate neconform," a precizat Alin Serbanescu, purtator de cuvant al CNAIR.
Anul acesta, romanii ar trebui sa circule pe loturile 1 si 2 de pe segmentul Targu Mures - Ogra al autostrazii A3 (19,9 km), pe loturile 1, 2 si 3 de pe segmentul Ogra - Campia Turzii al aceleiasi autostrazi (37,2 km), pe loturile 3 si 4 de pe segmentul Lugoj - Deva al autostrazii A1 (43,2 km), pe loturile 3 si 4 de pe segmentul Sebes - Turda al autostrazii A10 (41,3 km), pe potiunea Gilau - Nedeselu (9 km), sau pe cei 3 kilometri au inceputului de autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti. 
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania