Revine V6-le Alfa Romeo?
- 27/07/2008
Incet-incet au trecut trei ani de cand Alfa Romeo nu mai produce nici un motor V6 propriu, italienii folosind agregatele furnizate de General Motors (marca Holden, mai precis).
E adevarat ca inginerii din Milano au prelucrat temeinic aceste motoare, dar este clar ca ele nu au un viitor stralucit, mai ales ca acordul dintre FIAT si GM a incetat intre timp.
Drept urmare au aparut, la un moment dat, o serie de zvonuri conform carora Alfa incepuse dezvoltarea a doua propulsoare V6 - de 3, respectiv 3,5 litri -, ambele cu puteri litrice mai mari de 100 CP/1.000 cmc. Se pare, insa, ca emisiile de noxe nu puteau fi respectate nicicum, ceea ce a dus la stoparea programului.
Salvarea vine in persoana lui Paolo Martinelli (responsabil in trecut de dezvoltarea motoarelor Ferrari), care a propus un singur motor, mai mic (cu o cilindree cuprinsa intre 2,7-3,3 litri), supraalimentat cu turbina.
Asemeni modelului FIAT in ceea ce priveste motorizarea 1.4 T-Jet, noul V6 Alfa va avea mai multe trepte de putere, dar nu va fi mai slab de 350 CP.
Varful de gama va atinge aproximativ 500 de cai, ceea ce face din acest motor un candidat ideal si pentru alte marci ale grupului, cum ar fi Maserati sau chiar Ferrari. Mai mult, exista si speculatii conform carora el va deservi inclusiv nevoile celor de la Jaguar si Land Rover, astfel incat costurile de fabricatie ar fi relativ mici.
Celebrul V6 italian, care a facut istorie, a fost lansat in 1979, dar varful carierei l-a atins in anii ’90, cand era folosit si de modelele FIAT si Lancia.
Nu pot decat sa salut decizia Alfa Romeo, care, spre deosebire de alte companii, nu alege neaparat calea cea mai ieftina, ci vrea sa reinvie o traditie care ii va ridica semnificativ imaginea de marca, asemeni fabulosului 8C Competizione - poate cea mai sexy masina a ultimilor 20 de ani.
Nu trebuie sa uitam nici de MiTo, care intra in clasa mica cu stilul consacrat al milanezilor si care, sunt convins, va fi o importanta sursa de venit pentru Alfa Romeo, pe baza careia italienii au sansa sa-si diversifice si mai mult gama de modele.