rss

Renault va monta directia integrala pe Laguna Coupe

  1. 16/10/2007
Sistemele similare ca functionare cu Active Drive-ul lui Renault au avut o scurta perioada de glorie in anii ’80 si o ultima zvacnire in anii ’90, cand unele modele Nissan (printre care si Skyline) au folosit directia intergala (virarea cu toate cele patru roti) pentru a imprima masinii o precizie de invidiat la parcurgerea virajelor.

Din pacate, asemenea tehnologii contribuiau cu prea putin la eliminarea subvirarii, iar costurile si greutatea mecanismului nu erau justificate. Renault va paria insa din nou pe ele la salonul auto de la Geneva de la anul, cand va prezenta versiunea de serie a lui Laguna Coupe.

Sistemul lui Renault foloseste un computer ce monitorizeaza feedback-ul sosit din partea directiei, viteza vehiculului si tractiunea acestuia la fiecare 10 milisecunde, ajustand unghiul rotilor posterioare in functie de rezultatele primite.

Atat de increzator este Renault in noua sa tehnologie, incat a organizat un test comparativ, in care un Laguna Sedan echipat cu Active
Drive a avut de infruntat un Porsche Boxster intr-o proba de slalom, ca soferi fiind chemati cei de la prestigioasa revista auto britanica EVO.

Acestia au concluzionat ca directia se simte mult mai precisa si are mai mult feeling ca inainte, iar subvirarea a fost inexistenta.

Cat despre duelul cu Boxster, pregatiti-va pentru un soc: Renault Laguna a fost la fel de rapid si de agil ca si roadsterul german, in ciuda faptului ca avea motor diesel si  tractiune fata! Acum le-am auzit pe toate...
Vizualizari: 532