Noua generatie de 
modele mini a constructorului francez a inceput productia la fabrica 
Novo Mesto din 
Slovenia, dupa ce 
Renault a investit 
400 de milioane de euro si a angajat 
700 de oameni antrenati la standardele sale. 
Twingo se va fabrica alaturi de 
Clio II, cu care imparte multe dintre componente.
Investitia celor din 
Hexagon a inclus o presa pentru realizarea 
componentelor de caroserie de mari dimensiuni, un echipament special pentru 
tratarea caroseriilor si chiar si un 
circuit de testare acoperit. 
Apoi, in ceea ce priveste resursele umane, cei 
700 de lucratori suplimentari au ridicat numarul total de oameni implicati in 
procesul de fabricare al celor doua modele la 3.000 (din luna mai se va lucra in trei schimburi), astfel incat Renault se asteapta ca pe portile uzinei 
Novo Mesto sa iasa anual circa 
210.000 de masini. 
Insistenta cu care francezii investesc in Slovenia nu este intamplatoare: unul din obiectivele lui Twingo este plasarea in primii trei clasati din segment in ceea ce priveste calitatea fabricatiei, iar fostii iugoslavi s-au dovedit foarte buni la acest capitol. 
Ex-vecinii nostri l-au asezat pe 
Clio II (construit exclusiv in aceasta tara incepand cu 
2005) in acest top in 
Franta pe segmentul sau si, in plus, au dovedit de ce sunt capabili chiar cu noul Twingo: cand aprobarea privind fabricarea acestei masini a fost obtinuta in 
2007, 
numarul defectelor observate a fost la jumatate comparativ cu cele ale lui Modus sau Clio III in aceeasi faza de proiectare. 
Nu le facem reclama, dar nu putem sa nu ne gandim daca nu cumva 
blamarea importurilor devine uneori exagerata...