rss

Renault Laguna

  1. 06/03/2008
  2. Tags: Renault, Renault laguna
    Vezi toate fotografiile (5)

    Echipamentele de siguranta ale noului Renault Laguna sunt gandite astfel incat masina sa poata obtine sase stele potrivit viitorului sistem de rating EuroNCAP. La acest capitol, Laguna III este dotata cu airbag-uri laterale duble (torace si pelvis), centuri de siguranta cu pretensionare duala, sistem de protectie timpurie in cazul unui impact lateral. In plus, sistemele ESP, ABS, ASR, AFU, EBV (repartitor electronic al franarii), HBA (asistenta hidraulica la franare) si CSV (control al subvirarii) i-au adus masinii punctaj maxim la testele EuroNCAP.

    IMPACT FRONTAL. Habitaclul nu a avut de suferit in urma impactului frontal. Singura parte a corpului soferului care a suferit leziuni a fost partea inferioara a piciorului drept, motiv pentru care in acest caz nu s-a acordat punctaj maxim. Pedalierul a fost conceput astfel incat genunchii soferului si ai pasagerului din dreapta sa fie bine protejate in caz de impact frontal. Renault a vrut sa demonstreze ca structurile din bord nu reprezinta un pericol pentru ocupanti, indiferent de gabarit sau de pozitia ocupata in masina. Centurile de siguranta sunt prevazute cu sistem de prindere in trei puncte.

    IMPACT LATERAL. Noua Laguna a primit punctaj maxim, desi portiera din spate de pe partea lovita s-a deschis in momentul impactului, ceea ce a dus la penalizarea masinii cu un punct. Aceasta este singura problema pe care francezii incearca sa o rezolve.

    PROTECTIA COPIILOR. Analizand starea manechinelor in urma impactelor frontal si lateral, masina a primit maximum de puncte in cazul protectiei copiilor de 3 ani. Airbag-ul pasagerului din dreapta poate fi dezactivat pentru ca sistemul de retinere pentru copii sa poata fi montat in pozitie inversa. Insa informatia despre statusul airbag-ului oferita soferului de calculatorul de bord era necorespunzatoare. Prezenta sistemului ISOFIX nu era bine marcata.

    PROTECTIA PIETONILOR. Marginea din fata a capotei motorului nu a primit nici un punct pentru protectia pietonilor, care pot suferi leziuni grave la picioare. De asemenea, adultii pot suferi leziuni si la nivelul capului din cauza capotei.

    Protectie adult:
    Protectie copil:
    Protectie pieton:
    Vizualizari: 1053