Conform declaratiilor lui
Carlos Ghosn,
CEO-ul lui
Renault,
Laguna este un model atat de important pentru compania franceza, incat aceasta isi pune intreaga reputatie in succesul masinii.
Ca urmare, nu este de mirare ca numarul unu din
Hexagon se grabeste sa lanseze cat mai multe variante in cel mai scurt timp cu putinta, o prioritate deosebita avand-o versiunea
coupe. Iata ultimele detalii.
Prima veste imbucuratoare este faptul ca masina de serie, ce va fi prezentata anul viitor, va arata aproape identic cu conceptul de la
Frankfurt, adica va avea un design rapitor, marcat de prezenta geamurilor fara rame, a jantelor din aliaj fumurii, a unui difuzor aerodinamic in spate si a iluminatiei LED.
Din punct de vedere tehnic, este aproape sigur ca
Laguna Coupe se va baza pe o serie de motoare cu patru si sase cilindri, cu o
cilindree cuprinsa intre 1,6 litri si trei litri, ce vor dezvolta intre 122 si 204
CP; mult mai incitant decat acestea va fi insa noul sistem
Active Drive, cel care ii va permite masinii sa vireze cu toate cele patru roti, la fel cum facea odinioara
Nissan Skyline. Tehnologia se bazeaza pe prezenta unui computer ce monitorizeaza activitatea directiei, viteza vehicului si tractiunea acestuia la fiecare 10 milisecunde pentru a ajusta unghiul rotilor posterioare si a-i furniza o tinuta de drum de invidiat.
Vestea si mai buna?
Renault are de gand sa instaleze noul sistem pe mai multe modele din gama, un exemplu care, in final, ar puta fi urmat si de catre ceilalti constructori.