© 2025 Auto.ro
		
		Text: Catalina Ciociltan; Foto Renault
La initiativa Renault, pentru prima data in Romania, specialisti in siguranta din cadrul Grupului Renault, reprezentanti ai Ministerului Internelor si Reformei Administrative, Ministerului Sanatatii Publice si Ministerului Transporturilor, s-au intalnit pentru a cauta solutii intr-un seminar al sigurantei organizat cu ocazia “Zilelor europene ale securitatii rutiere”.
Subiectele de interes public adoptat de oficiali au fost atat accidentele rutiere, care astazi se pare ca sunt a 8-a cauza de deces in lume, cat si moduri de prevenire, protectie si educare a populatiei in acest sens.
De anul acesta Renault a infiintat o celula de accidentologie, asemanatoare cu cea existenta deja in Franta pentru a defini necesitatile de securitate la proiectarea vehiculelor pentru pietele euro-mediteraneene.
Asa cum a tinut sa precizeze si profesorul Jean-Yves Le Coz, director al Politicii de Securitate Rutiera – Grupul Renault, prespectivele din care trebuie studiate accidentele sunt Om-Masina-Mediu.
Combinand toate informatiile obtinute de la cei implicati si de la mediul accidentului, accidentologii pot reconstrui evenimentul neplacut. De asemenea ei pot gasi solutii pentru a contracara efectele negative si a stabili cauza exacta a producerii accidentului. 
Renault este singura marca de auto care prezinta zece modele care au obtinut cinci stele la crash-testele EuroNCAP. Primul autovehicul din lume care a obtinut punctajul maxim de cinci stele este Laguna II in 2001. 
Au urmat apoi Vel Satis, Espace IV, Mégane II, Scénic II, Mégane Coupé-Cabriolet, Modus, Clio III, Laguna III si in cele din urma Koleos. De remarcat ca modelul Laguna III a obtinut in decembrie 2007 un punctaj excelent cu un rezultat de 36 puncte din 37 posibile. 
Aceste rezultate foarte bune confirma expertiza Renault in materie de siguranta pasiva.
 
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania