rss

Purismul intalneste performanta electrica: noul Porsche Vision 357 Speedster

  1. 06/08/2023
    Vezi toate fotografiile (4)

    Porsche marcheaza cea de-a 30-a aniversare a celebrului Festival al Vitezei de la Goodwood, prin prezentarea celui mai nou model - Porsche Vision 357 Speedster. Noul concept car este o versiune modelului cu plafon Porsche Vision 357, cu care producatorul de masini sport a lansat propriile festivitati aniversare. Din punct de vedere al designului, este un omagiu adus modelului 356, iar din punct de vedere tehnologic, Porsche Vision 357 Speedster complet electric se bazeaza pe modelul 718 GT4 e-Performance. In total, Porsche prezinta peste 15 modele noi si clasice pe terenul Ducelui de Richmond, din West Sussex. Unul dintre punctele de atractie este 356 No. 1 Roadster, prima masina sport a marcii. Pentru pasionatii de sporturi cu motor sunt expuse, de asemenea, sase masini castigatoare la Le Mans.
    "Porsche Vision 357 este o trimitere la prima linie de modele Porsche, masina sport de vis a lui Ferry Porsche. Si, din moment ce 356 s-a imprimat in memoria colectiva a marcii atat in forma decapotabila, cat si in cea coupe, aceeasi logica se aplica si acestui concept", spune Michael Mauer, vicepresedinte Style Porsche. "Porsche Vision 357 Speedster reflecta esenta marcii: placerea de a conduce si dinamica condusului combinate cu o forma purista. La fel ca aparitia lui Mission X, pe care l-am prezentat in urma cu doar cateva saptamani, acest model demonstreaza ca, fie si cu gene de design proaspete, ADN-ul Porsche ramane recognoscibil."
    Vision 357 Speedster se bazeaza pe tehnologia modelului Porsche 718 GT4 e-performance. Astfel, motoarele electrice si structura bateriei provin de la Mission R, iar sasiul de la 718 GT4 Clubsport. Dupa ce a fost prezentat in premiera mondiala la Festivalul Vitezei de la Goodwood, studiul de design urmeaza sa fie expus la editia din acest an a Rennsport Reunion, din SUA, la sfarsitul lunii septembrie.
    Design exterior: parbriz-fata scurtat si capac tonneau pe o singura parte
    Conceptul are un parbriz scurt, micsorat, tipic pentru un speedster, ceea ce pune si mai mult in evidenta caroseria monolitica a masinii. Pe partea dreapta se afla un capac de tip tonneau, de felul celor care erau obisnuite pe vremuri, la masinile sport deschise. Tetiera soferului pare suspendata in aer datorita elementului din carbon, din spatele acesteia. in spatele lui se afla capacul portului de incarcare si ancora pentru plafonul clasic al speedsterului.
    Conceptul bicolor cu cele doua nuante de gri, Marble Grey si Grivelo Grey Metallic, este inspirat de precursorii istorici ai sporturilor cu motor, cum ar fi aripile frontale folosite pentru a proteja impotriva pietrelor care pot atinge masina in curse si aripile fata, care prezinta culoarea Metallic mai inchisa. Rotile din fata sunt vopsite, de asemenea, in Grivelo Grey Metallic. Acesta este completat de contraste in Miami Blue, pe mecanismele de eliberare rapida de pe capota din fata.
    Logo-ul aniversar cu "75" si cei doi ani "1948" si "2023" sunt in Grivelo Grey Metallic si Miami Blue - o alternativa la elementele decorative ale coupe-ului Vision 357, unde rosul a fost folosit ca o culoare suplimentara. Deasupra acestora, in fata rotilor din spate, intr-un stil comic, se afla unicorni. Creatura mitica a fost desenata special de catre designerii Porsche, care si-au lasat amprenta si pe logo-ul e"Speedster". Camerele de luat vederi inlocuiesc oglinzile exterioare. La fel ca la predecesorii clasici, acestea nu sunt pozitionate pe portiere, ci mai in fata, pe aripi. In cazul modelului 357 deschis, acestea prezinta o noua forma optimizata din punct de vedere aerodinamic, care aminteste de aripi.
    Alte detalii ale designului exterior sunt cunoscute de la conceptul sau asemanator: luminile in patru puncte de pe faruri au un design rotund, care evoca Porsche 356. Stopurile se afla in spatele unei retele de puncte frezate direct in caroserie. Un alt indiciu catre prima linie de modele Porsche este modelul de grila verticala din spate. Cea de-a treia lumina - de frana - este integrata in designul grilei.
    Latimea masinii confera agresivitate si sporeste stabilitatea la volan. Jantele de 20 de inci sunt realizate din magneziu si sunt echipate cu capace si incuietori centrale din fibra de carbon. Din punct de vedere vizual, ele amintesc, de asemenea, de o roata legendara Porsche: modelele 356 A si 356 B cu frane cu tambur aveau jante cu suruburi deosebit de mare, de 205 milimetri.
    Design interior purist, habitaclu esentializat
    Interiorul este redus la strictul necesar si este complet adaptat la nevoile soferului. Pozitia joasa a scaunelor este prin excelenta sportiva. Carcasa scaunului din CFRP este integrata in monococa. Soferul sta pe perne acoperite cu Racetex si este fixat de o centura de siguranta in sase puncte, cu o curea Miami Blue. Panoul de bord este asezat deasupra coloanei de directie, ca o suprafata transparenta. Volanul de curse este manevrat cu usurinta, in timp ce amortizorul de impact apare ca si cum ar fi suspendat. Comenzile individuale reiau culoarea de accent - Miami Blue - de la exterior.
    Intregul panou de bord are un finisaj cu tesatura de carbon. Ca o alternativa la un torpedou conventional, curelele Miami Blue din sectiunea superioara dreapta pot fi folosite pentru a fixa orice accesorii. Curele simple din material textil inlocuiesc manerele conventionale ale usilor. Acest detaliu din mediul de curse reduce greutatea masinii.
    Parada legendelor: alte modele Porsche la Festivalul Vitezei
    Vision 357 este punctul de atractie de la Goodwood, dar nu este nici pe departe singura raritate a producatorului de masini sport prezenta la eveniment. Porsche a adus in West Sussex peste 15 modele noi si clasice. O parada speciala Porsche va urca pe celebrul deal de doua ori pe zi. Ilustra caravana va fi condusa de un 356 No. 1 Roadster. Acesta va fi urmat de versiunea de curse 928 "Trigema" din 1983, un Cayenne Transsyberia, un 959, un 911 Turbo S (tip 993) si un 911 Carrera S special (991). Acest model unic de 911 a fost automobilul cu numarul 1 milion, fabricat de la aparitia emblematicei masini sport in 1963.
    Porsche va sarbatori, de asemenea, la Goodwood, centenarul cursei celor 24 de ore de la Le Mans. La urma urmei, marca detine recordul, cu 19 victorii la general. De asemenea, Porsche va prezenta la Goodwood, printre altele, trei campioni de clasa si trei castigatori la general. Printre acestia se numara 718 W-RS Spyder (castigator al clasei de 2,0 litri in 1961), 935 Martini (castigator al clasei in 1976) si 911 RSR in design "Pig" (castigator al clasei GTE Pro in 2018). Trio-ul de castigatori la general include 936/81 Spyder, 911 GT1 '98 si 919 Hybrid din 2017.
    Dupa ce au fost prezentate in premiera in cadrul festivitatilor care marcheaza “75 Years of Porsche Sports Cars”, 718 Spyder RS si Mission X vor veni pentru prima data in fata publicului larg la Goodwood. Dezvoltarea roadsterului purist, 718 Spyder RS, a fost dedicata placerii maxime de a conduce pe drumurile sinuoase de tara. Mission X este o reinterpretare spectaculoasa a unui hypercar, cu portiere stil Le Mans si cu un sistem de propulsie electric, eficient.
    Pe langa modelele actuale ale producatorului de masini sport din Stuttgart, vizitatorii de la Goodwood vor avea ocazia sa vada si un tractor diesel Porsche "Junior 108". La urma urmei, comenzile speciale ale clientilor au fost parte integranta din portofoliul companiei in zilele in care Porsche 356 era in productie. Intre 1949 si iulie 1963, aproximativ 120.000 de tractoare au fost construite sub licenta cu numele Porsche.

    Vizualizari: 733