Vezi toate fotografiile (1)
Fie ca o face de nevoie sau din nevoia de a fi la moda, omenirea incearca sa salveze ce se mai poate din relatia de concubinaj cu
Mama Natura, iar marile
companii auto sunt privite ca cele mai in masura sa faca ceva in acest sens.
Dupa
Toyota,
Mercedes,
Volkswagen,
Honda sau
General Motors, acum a venit randul celor de la
Hyundai sa se laude cu un brand “verde”, al carui al doilea reprezentant a debutat la
Salonul Auto de la Londra.
Este vorba despre programul
i-Blue si
hatch-ul compact
i30, doua nume care vor duce mai departe ceea ce a inceput conceptul
i10 i-Blue la
Geneva – acel mini animat de un motor consumator de gaz natural compresat (
CNG).
Exista totusi o diferenta majora intre masina de la salonul londonez si predecesoarea sa: i30 i-Blue are sub capota un
diesel de 1,6 litri cu rampa comuna, despre care coreenii spun ca rivalizeaza la capitolul
perfomante dinamice cu aproape orice concurent de cilindreea sa in timp ce consuma si polueaza mai putin.
Rezultatele insa nu ne lasa cu gura cascata: masina arunca 120 g de CO2 in atmosfera la fiecare kilometru, cu doar 6 g mai putin decat versiunea obisnuita. Motivul? Modificarile tehnice au fost aproape de nebagat in seama, constand in modificarea rapoartelor din
cutia de viteze astfel incat i30 sa foloseasca mai des plajele joase de turatie.
Probabil, mult mai convingator va fi iminentul i10 i-Blue de serie, al carui motor
Kappa de 1,2 litri va reusi sa coboare binisor sub pragul celor 120 g de
CO2/km; totusi, tentativele lui Hyundai in sectorul ecologic sunt destul de firave pana in acest moment, cel putin la nivelul masinilor de serie.
Si nici pretul de pornire al lui i30 i-Blue nu ne convinge: 13.155 de lire sterline (aproximativ 16.550 de euro), bani la care incepi sa te gandesti la logo-uri ceva mai, eh, “experimentate”...