Producatorii germani sustin ideea limitarii noxelor in functie de greutatea masinii
- 15/08/2007
-
Tags:
Limitarea noxelor
Vezi toate fotografiile (1)
Noua lege privind
emisia medie de noxe raportata la
flota unui producator auto european, adoptata cu ceva vreme in urma de
Comisia Europeana, este clar in
dezavantajul producatorilor germani, mari specialisti in realizarea unor
automobile puternice si rapide, a caror forta este atat de necesara pe celebrele
autobahn.
Conform organismului european,
pana in 2012 nivelul maxim
admis pentru emisia medie de dioxid de carbon a unei flote de modele nu
trebuie sa depaseasca 130 g/km (in prezent 160 g/km), insa acum exista o propunere, sustinuta din plin de nemti, care introduce in ecuatie
greutatea masinilor.
Cei mai mari fani ai noii propuneri sunt evident
producatorii de lux,
Mercedes,
BMW, Audi,
Porsche si chiar
Volkswagen fiind vadit deranjati de avantajul de care beneficiaza
rivalii francezi si italieni, producatori specializati in
masini mici si economice, potrivit actualului statut al legii.
CEO-ul lui Audi, Rupert Stadler, a laudat deja vestile care spun ca
Comisia Europeana se gandeste la masurarea standardelor privind
emisiile de CO2 pe baza masei masinii si nu pe cea a emanatiilor medii la nivelul flotei, entuziasmul sau fiind sustinut si de ceilalti
fabricanti premium care au mentionat ca laboratoarele lor dezvolta deja
solutii de reducere a poluarii, ca semn al acceptiunii ca lucrurile trebuie sa se schimbe.