© 2025 Auto.ro
		
		
Producatorii europeni de automobile vor renunta la obiectivele pentru 2008 si 2009 in contextul in care se confrunta cu scaderea cererii si cu o majorare a costurilor de productie, anticipeaza analistii potrivit Reuters. 
Desi au vorbit in termeni generali despre felul in care criza financiara afecteaza sectorul auto, reprezentantii Daimler, ai PSA Peugeot-Citroen, Renault si FIAT au refuzat sa comenteze despre tintele lor inainte de publicarea rezultatelor trimestriale. 
Volkswagen isi va publica rezultatele financiare in 30 octombrie. 
Criza financiara mondiala nu numai ca a decimat vanzarile, dar inasprirea conditiilor de creditare a ingreunat finantarea operatiunilor zilnice ale producatorilor auto, dincolo de faptul ca a redus oferta de imprumuturi ieftine pentru posibilii cumparatori. 
In primele noua luni ale anului, vanzarile de masini au scazut cu 4,4% in Europa, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Ritmul declinului s-a accelerat in septembrie, cand inmatricularile de automobile noi din Europa au scazut cu 8,2% fata de primele noua luni din 2007. 
Producatorii de automobile au luat deja masuri de combatere a scaderii cererii, in contextul in care FIAT inchide temporar fabrici, iar Nissan isi reduce productia la o fabrica din Spania.  
Sectorul productiei auto, afectat de lipsa de bani, se confrunta si cu cresteri suplimentare ale costurilor, din cauza nevoii de a construi masini mai putin poluante, care sa respecte standardele stricte propuse de autoritatile europene. 
Liderii europeni, pe de alta parte, iau in considerare posibilitatea de a acorda asistenta financiara producatorilor auto, ca sa construiasca masini cu consum mai mic de carburant, dupa ce omologii lor americani au aprobat alocarea a 25 miliarde dolari pentru credite cu dobanda mica, acordate celor trei producatori principali de automobile.
Sursa: NewsIn
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania