rss

Primul sistem BMW xDrive electric la BMW iX si BMW i4 M50

  1. 19/03/2022
    Vezi toate fotografiile (1)

    Doua motoare, patru roti motoare si un sistem de control al cuplului motor, unic la nivel mondial, asigura tractiune optima, stabilitate la condus si dinamica in orice situatie.
    In urma cu mai bine de 35 de ani, pentru prima data la BMW, tractiunea integrala a oferit o noua forma de placere de a conduce, iar distributia inteligenta a puterii intre puntile fata si spate este cunoscuta de aproape doua decenii sub denumirea BMW xDrive. Fascinatia celor patru roti motoare atinge acum o dimensiune suplimentara, deosebit de durabila. Primul sistem BMW xDrive complet electric poate fi experimentat acum pe sosele. isi face debutul la BMW iX si BMW i4 M50.
    La fel ca toate tipurile de automobile BMW iX, modelul Gran Coupe electric de la BMW M GmbH este propulsat de cate un motor pe fiecare punte. Acest lucru creeaza o tractiune integrala independenta, fara o legatura mecanica cele doua punti. Interactiunea celor doua motoare este optimizata de un sistem de control inovator si unic la nivel global. Astfel, sistemul BMW xDrive electric asigura forma ideala de transmisie a puterii in orice situatie de condus – combinata cu o experienta de condus BMW tipica.
    Conectare inteligenta intre controlului stabilitatii, sistemul de control al patinarii rotilor si controlul transmisiei
    Sistemul BMW xDrive electric face posibila transformarea puterii remarcabile, exprimata, de exemplu, la BMW i4 M50 printr-o putere de sistem de pana la 400 kW/544 CP si un cuplu maxim de 795 Nm, intr-o dinamica superioara. Acest lucru necesita o distributie precisa a cuplului motor. Acest lucru este asigurat prin conectarea sistemului DSC (controlul stabilitatii) cu versiunea specifica pentru tractiune integrala a sistemului de control al patinarii rotilor si unitatea de incarcare combinata (CCU), a carei gama foarte integrata de functii include in premiera atat electronica de incarcare, cat si de condus.
    Conectarea inteligenta a tuturor sistemelor face posibila distribuirea cuplului motor solicitat de conducator intre cele doua motoare astfel incat tractiunea si stabilitatea, dinamica si eficienta sa fie garantate intr-o masura optima in situatia de condus respectiva. DSC defineste conditiile generale in care poate functiona sistemul BMW xDrive electric. Acesta analizeaza permanent turatia rotilor, unghiul de virare, viteza de deplasare, acceleratia longitudinala si laterala si rata de virare ale automobilului. Pe baza acestor parametri, se determina un coridor de viteza in care cele doua unitati de propulsie pot fi active pentru a asigura o stare de rulare stabila. Se ia in considerare si modul My Mode selectat de conducator si daca DTC (controlul dinamic al tractiunii) este activat. Acesta este un mod special DSC in care, in interactiunea cu sistemul de control al patinarii rotilor si alte functii de control, asigura un stil de condus si mai sportiv pe suprafete normale, cu praguri de interventie crescute. In plus, se obtine un raspuns mai bun cu o patinare usoara pe suprafete cum ar fi zapada, nisipul sau pietrisul.
    Din datele furnizate de DSC si cuplul motor solicitat de conducator, CCU calculeaza distributia ideala intre tractiunea fata si cea spate. Sistemul xDrive electric poate reactiona considerabil mai rapid, asigurand un control mai bun la orice modificare a situatiei de condus decat ar fi posibil cu caseta de transfer dintre punti, solutia familiara la modelele BMW cu motoare termice.
    Controlul transmisiei din CCU, sistemul de control al patinarii rotilor si sistemul de control al stabilitatii interactioneaza flexibil si precis. Daca este necesar, datele furnizate de DSC despre situatia de condus pot include deja in mod proactiv reglajul cuplului intre punti. in multe situatii de condus, o modificare a distributiei cuplului intre motoarele din fata si din spate poate creste stabilitatea fara a necesita nici o interventie suplimentara, cum ar fi franarea unor anumite roti. Daca o roata tinde sa-si piarda aderenta, sistemul de control al patinarii, prin reactiile sale deosebit de rapide si precise, intra primul in functiune. Doar in situatii critice DSC ajuta si prin interventiile de franare specifice rotilor.
    Tractiune optima, stabilitate directionala perfecta, eficienta maxima
    In timpul deplasarii si al accelerarii, cuplul motor dorit este distribuit intre ambele motoare de catre CCU pentru a oferi o tractiune optimizata. Pe langa nivelul de adenranta al drumului si stilul de condus, BMW xDrive electric si sistemul de control al patinarii rotilor iau in considerare si parametrii de mediu, cum ar fi vantul, pantele sau rampele, setarile automobilului din My Modes si DTC, precum si distributia dinamica a maselor intre punti, (de exemplu cu apasare mai mare pe puntea din spate in timpul acceleratiei). Datorita integrarii directe a controlului patinarii rotilor in sistemul de control al cuplului al CCU, caile lungi de semnal catre sistemul de control al stabilitatii de conducere sunt eliminate, ceea ce inseamna ca interventiile pot fi efectuate la o viteza de pana la 10 ori mai mare si intr-o forma foarte precisa. Acest lucru asigura stabilitatea directionala optima, chiar si in timpul manevrelor de accelerare extrem de dinamice.
    Cand pedala de acceleratie este apasata moderat, motorul electric din spate asigura continuu o proportie mai mare a cuplului pe masura ce viteza creste. in fazele de condus constant, propulsia este asigurata doar de motorul care actioneaza asupra rotilor din spate. Acest lucru creeaza experienta traditionala de condus BMW. in acelasi timp, eficienta sistemului de propulsie si autonomia automobilului sunt optimizate.
    Functionalitatea completa a tractiunii integrale este disponibila in orice moment. De exemplu, chiar si atunci cand conduceti in My Mode Efficient, orice accelerare spontana este asigurata printr-o crestere semnificativa a cuplului motor pe puntea fata. Pe de alta parte, la virajele dinamice, este oferit un cuplu mai mare pe rotile spate. Prin urmare, rotile din fata pot absorbi forte mai mari la viraje datorita cuplului motor redus. in acest fel, stabilitatea de condus si agilitatea automobilului sunt sporite in egala masura. in functie de situatia de condus, sistemul BMW xDrive electric complet variabil poate implementa orice forma de transmisie a puterii: tractiune integrala optimizata pentru tractiune cu distributie variabila a cuplului, precum si tractiune pura fata sau spate.
    Recuperarea energiei controlata cu precizie optimizeaza stabilitatea si eficienta condusului
    In fazele de coasting si franare, ambele motoare pot incarca bateria de inalta tensiune prin intermediul unei functii de generator. Acest lucru face posibila o performanta de recuperare semnificativ mai mare decat cu un singur motor. De asemenea, sistemul BMW xDrive complet electric face posibil controlul acestor procese de recuperare a energiei astfel incat sa asigure stabilitatea si eficienta maxima a condusului in orice moment. Sistemul este conceput astfel incat motorul mai puternic de pe puntea spate sa preia si rolul principal in recuperarea energiei. Pe de alta parte, in viraje si in conditii de drum nefavorabile, o proportie mai mare a performantei de recuperare a energiei este asigurata de motorul din fata.
    Asemenea cuplului motor, cuplul de recuperare a energiei poate fi impartit rapid si precis si intre cele doua motoare. in plus, sistemul inteligent de control al cuplului motor conectat inteligent stabilitatea directionala si in timpul proceselor de decelerare. Controlul patinarii reglat de DSC contribuie la prevenirea situatiilor instabile de condus cauzate de recuperarea excesiva la franare. Trecerea de la decelerare prin recuperare la interventia sistemului hidraulic de franare nu este perceptibila de conducator. La aceasta contribuie si sistemul de franare integrat, oferind un raspuns constant in pedala in orice moment.

    Vizualizari: 676