rss

Primul BMW XM din istorie

  1. 16/10/2022
    Vezi toate fotografiile (62)

    In anul aniversarii de jumatate de secol, BMW M GmbH prezinta primul sau automobil de inalta performanta cu sistem de propulsie electrificat si, dupa o pauza de mai bine de 40 de ani, pentru prima data un model exclusiv M fara conrespondent in gama clasica BMW. Inima noului BMW XM este o alta premira pentru marca: un plug-in hybrid care cuprinde un motor V8 pe benzina si un motor electric exceptional de puternic. Sistemul de propulsie M HYBRID nou dezvoltat, designul extravagant si atmosfera de lux progresiv din interiorul BMW XM se unesc pentru a crea o interpretare de avangarda a conceptului Sports Activity Vehicle (SAV) in segmentul de inalta performanta, care va deschide acel sentiment M inimitabil catre noi grupuri-tinta si piete.
    Ca punct culminant al ofensivei de modele a marcii in anul sau aniversar, BMW XM este, de asemenea, primul BMW M original de la BMW M1. Detaliile realizate cu precizie in designul exterior al modelului SAV de inalta performanta amintesc de legendarul automobil sport cu motor central. Productia BMW XM va incepe la uzina BMW Group din Spartanburg (SUA) in decembrie 2022, inainte de a ajunge la dealerii din intreaga lume in primavara anului 2023. Cele mai importante piete pentru noul model vor fi SUA, China si Orientul Mijlociu.
    Sistem de propulsie M HYBRID pentru performante uimitoare si calatorie cu zero emisii locale
    Sistemul de propulsie M HYBRID de la BMW XM ofera o putere totala de 480 kW/653 CP (generata de combinatia dintre motorul termic de pana la 360 kW/489 CP si sistemul de propulsie electric cu pana la 145 kW/197 CP). Cu aceste cifre, BMW XM devine cel mai puternic model al marcii din istorie.
    Sistemul se bazeaza pe un motor V8 nou dezvoltat, care imbina tehnologia M TwinPower Turbo de ultima ora cu functionarea in regim inalt de turatii. Unitatea de 4,4 litri are o galerie de evacuare transversala si un proces optimizat de separare a uleiului. Motorul cu opt cilindri este asistat de un motor electric integrat in transmisia M Steptronic cu opt trepte. Puterea de propulsie a motorului electric este disponibila instantaneu la demaraj, oferind un raspuns fara ezitare la fiecare miscare a acceleratiei. Sistemul de propulsie M HYBRID produce un cuplu maxim total de 800 Nm (motorul termic cu pana la 650 Nm combinat cu motor electric care dezvolta pana la 280 Nm). Printr-un angrenaj de  demultiplicare, cuplul maxim efectiv al motorului electric la 450 Nm la intrarea transmisiei.
    Un motor termic, un motor electric, trei moduri de functionare, patru roti propulsoare
    Interactiunea gestionata inteligent intre motorul termic si cel electric ofera o experienta de performanta rezolvata cu bine, demna de emblema M in toate situatiile de condus. Este definit de o acumulare imensa de putere care incepe instantaneu si este sustinuta pe toata gama de turatii. BMW XM sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 4,3 secunde, insotit de o coloana sonora incarcata de energie, a unei atractii emotionale rare pentru un propulsor cu opt cilindri. Acest lucru provine din sistemul sau de evacuare sport, cu clapete controlate electronic si reglabile continuu si tevi de evacuare duble hexagonale, dispuse una deasupra celeilalte, pentru prima data pe un model BMW M.
    Butonul M Hybrid de pe consola centrala este folosit pentru a selecta unul dintre cele trei moduri de functionare, inclusiv o setare ELECTRIC pentru calatorie cu emisii locale zero la viteze de pana la 140 km/h si pe o distanta maxima de 82-88 km* in ciclul WLTP. Acest lucru se datoreaza bateriei litiu-ion de inalta tensiune montata in partea de jos a caroseriei masinii si celor 25,7 kWh capacitate neta. Unitatea de incarcare combinata (CCU) de la BMW XM permite incarcarea AC cu puteri de pana la 7,4 kW.
    De asemenea, BMW IconicSounds Electric, dezvoltate ca o colaborare intre BMW Group si compozitorul de coloane sonore Hans Zimmer, creeaza un fundal sonor adecvat pentru livrarea puterii motorului electric. Sunetul electric specific M ofera un feedback autentic la fiecare miscare a pedalei de acceleratie atunci cand se ruleaza in modul de functionare fara emisii locale. Iar cand se selecteaza setarea Sport sau Sport Plus in timp ce sistemul de propulsie functioneaza in modul HYBRID, un sunet de amplificare va sublinia asistenta electrica furnizata motorului termic.
    Puterea generata de cele doua motoare este transferata catre sosea prin sistemul de tractiune integrala M xDrive, a carui configuratie orientata spre spate, care dispune 4WD Sport. De asemenea, conducatorii pot selecta modul 4WD Sand, care a fost conceput special pentru a conduce suprafete acoperite cu nisip. In plus, si functionarea diferentialului M Sport de pe puntea spate este complet variabila.
    BMW XM LABEL RED: cel mai puternic model BMW M realizat vreodata, nivelul urmator
    BMW XM LABEL RED va fi adaugat la gama de modele in toamna anului 2023. Cel mai puternic automobil de serie omologat de strada din istoria BMW M GmbH va avea o putere totala a sistemului de 550 kW/748 CP (generata prin combinatia dintre motorul termic de pana la 430 kW/585 CP si sistemul de propulsie electric cu pana la 145 kW/197 CP) si un cuplu maxim al sistemului de 1.000 Nm (generat prin combinarea motorului termic cu pana la 750 Nm si propulsia electrica cu pana la 280 Nm; valori provizorii bazate pe stadiul actual de dezvoltare a automobilului).
    Design distinctiv ca expresie a prezentei si performantei
    Designul exterior al BMW XM este o declaratie de exclusivitate, prezenta si performanta. Proportiile unui SAV modern, contururile puternice, o silueta intinsa dinamic, elemente de design tipice M, o interpretare reelaborata a partii frontale - creata pentru modelele din segmentul de lux ale BMW - si o serie de accente distinctive confera modelului XM o aura extrovertita unica.
    Farurile impartite in doua unitati distincte, grila BMW cu contururi aurii si iluminare continua a conturului, precum si prizele de aer mari sunt caracteristicile definitorii ale partii frontale. Trecand spre lateral, o banda de accent aurie aminteste de banda neagra care curgea de-a lungul caroseriei BMW M1. Alte semne ale trecutului vin sub forma siglelor BMW gravate in luneta plata si a structurii compartimentate atragatoare a stopurilor pronuntate. Prevazute standard intr-un format de 21 de inchi, cu optiunea de alte variante de pana la 23 de inchi, jantele M din aliaj usor au si un design distinctiv.
    Interior: cockpit orientat spre conducator, M Lounge luxoasa in spate
    Stilul expresiv al designului exterior al BMW XM continua si in habitaclu. Cockpitul si scaunele din fata sunt proiectate in intregime in jurul unei experiente active de condus. Specificatiile standard includ scaune M multifunctionale, suport lateral pentru genunchi si un volan M din piele specific modelului, impreuna cu elemente grafice specifice M, inclusiv indicator de turatie cu bara luminoasa pentru ecranul central curbat BMW si BMW Head-Up Display.
    Spatiul interior generos, materialele de inalta calitate si designul extravagant transforma partea din spate a BMW XM intr-o M Lounge exclusivist. Spatarele incalzite care se extind pana in partile laterale ale compartimentului din spate si pernele special concepute ofera pasagerilor niveluri luxoase de confort. Tapiteria sculpturala a plafonului este unica prin structura sa de prisma tridimensionala, margina clar definita si cele 100 de unitati LED pentru iluminare. Exista o gama de patru ornamente diferite pentru personalizarea interiorului, precum si o noua piele Vintage pentru sectiunile superioare ale panoului de bord si panourile usilor. Iluminarea ambientala, controlul automat al climatizarii pe patru zone, sistemul de sonorizare surround Harman Kardon si sistemul Travel & Comfort sunt toate dotari standard, in timp ce lista de optiuni include sistemul de sonorizare surround Bowers & Wilkins Diamond cu amplificator de 1.500 W si patru difuzoare suplimentare in zona plafonului.
    Sasiu: cel mai larg spectru posibil intre dinamica si confort pe distante lungi
    Combinatia unica intre placerea de a conduce si confort oferita de habitaclul BMW XM este oglindita de experienta de condus oferita. Sistemele sofisticate ale sasiului cu reglaj specific M permit automobilului sa ofere cel mai larg spectru posibil  din segment intre dinamica specifica M si confortul exceptional. De asemenea, conducatorii pot personaliza setarile automobilului prin meniul M Setup.
    Designul sasiului cuprinde o punte fata cu dublu brat transversal si o punte spate cu suspensie multibrat, cu proprietati cinematice si elastocinematice special reglate. BMW XM este echipat standard cu suspensie M Professional adaptiva, inclusiv amortizoare controlate electronic si stabilizare activa a ruliului cu motoare electrice 48V si control activ al ruliului. De asemenea, este primul model BMW M care dispune de directie activa integrala, care face parte tot din specificatiile standard.
    Tractiunea, agilitatea si stabilitatea directionala beneficiaza atat de sistem de control al patinarii rotilor fata, cat si de interconectarea tuturor sistemelor de control in cadrul managementului integrat al dinamicii transversale. Franele M Sport functioneaza in tandem cu un sistem de franare integrat care ofera conducatorului doua setari ale pedalei. Jantele M de 21 de inchi, din aliaj usor, reprezinta echiparea standard, in timp ce exista si optiunea jantelor M de 22 sau 23 de inchi, din aliaj usor.
    Varietate inegalabila de sisteme de asistare a condusului
    BMW XM se remarca cu cea mai mare selectie de sisteme de asistare a condusului oferite - fie standard, fie ca optiune - pentru orice automobil de inalta performanta de la BMW M GmbH. Specificatia standard include Driving Assistant, care cuprinde avertizarea de coliziune frontala, avertizarea de parasire a benzii - cu revenirea pe banda cu asistenta la directie -, asistentul de evitare cu schimbarea benzii, asistentul de alerta si sistemul de informatii privind limita de viteza. Optiunea Driving Assistant Professional combina tempomatul activ cu functie Stop&Go cu o serie de alte dotari, inclusiv asistentul de control al directiei pe banda de rulare, recunoasterea fazelor semaforului, asistenta automata pentru limitarea vitezei si navigatia activa.
    De asemenea, Parking Assistant Plus este inclus ca dotare standard. Pe langa asistentul de marsarier, acest sistem cuprinde functiile Parking View, Panorama View in fata si in spate si 3D View.
    O experienta de condus personalizata prin atingerea unui buton
    Panoul de control de pe consola centrala a BMW XM are o serie de butoane specifice modelului pentru personalizarea experientei de condus intr-o varietate de moduri. Pentru prima data, acesta include butonul M Hybrid, care este utilizat pentru a selecta modul de operare dorit pentru sistemul de propulsie. Conducatorii pot alege intre modurile HYBRID, ELECTRIC si eCONTROL. Exista, de asemenea, butonul Setup care ofera acces direct la setarile de configurare pentru sistemul de propulsie, sasiu, directie, sistemul de franare, M xDrive si nivelul de recuperare a energiei la franare.
    Un alt buton este folosit pentru a selecta modul M. Cand conducatorii trec de la setarea implicita Road, la Sport, interventiile sistemelor de asistare a condusului sunt limitate doar la functiile esentiale necesare condusului sportiv, la fel ca si continutul afisat pe monitorul de informatii. Doua configuratii ale automobilului reglate individual pot fi stocate impreuna cu setarile preferate pentru modul de functionare al sistemului M HYBRID, raspunsul sonor al motorului, controlul dinamic al stabilitatii (DSC) si caracteristicile de schimbare ale transmisiei, apoi apelate folosind butoanele M de pe volan.
    BMW Live Cockpit Professional si Head-Up Display sunt standard
    BMW XM dispune standard de BMW Live Cockpit Professional, care aduce cu sine o versiune specifica M a experientei multisenzoriale de ultima generatie in automobil BMW iDrive. Bazat pe sistemul de operare BMW 8, acesta cuprinde un ecran central curbat BMW format dintr-un monitor de informatii de 12,3 inchi (31,24 cm) si un afisaj de control cu diagonala ecranului de 14,9 inchi (37,85 cm). Noua grupare a afisajelor si capacitatile in continua extindere ale Asistentului Personal Inteligent BMW inseamna ca noul BMW iDrive a fost orientat in mod deliberat catre operarea tactila si controlul prin gesturi, precum si dialog folosind un limbaj natural. Controllerul iDrive si butoanele multifunctionale de pe volan sunt completate in lista de specificatii standard de BMW Head-Up Display si controlul BMW prin gesturi.
    Sistemul de navigatie BMW Maps bazat pe cloud este o alta caracteristica a BMW Live Cockpit Professional. BMW Digital Key Plus, optionala, le permite clientilor sa blocheze si sa deblocheze noul lor BMW XM cu dispozitivul Apple iPhone prin intermediul tehnologiei radio cu banda ultralarga (UWB) cu securitate imbunatatita. Si integrarea smartphone-ului pentru Apple CarPlay® si Android Auto™, functionalitatea BMW ID personalizata si un eSIM proiectat pentru tehnologia mobila 5G sunt disponibile, de asemenea, 'pentru utilizare in BMW XM.

    Vizualizari: 1053