Vezi toate fotografiile (2)
Pagani a prezentat primele
fotografii oficiale ale cele mai performante versiuni
Zonda, numita R. Aceasta este mai rapida chiar si decat
varianta F si este destinata circuitului, dar, din pacate, nu va fi omologata pentru nici o competitie.
Desi nu se poate spune ca
Zonda F a dezamagit la capitolul performante, ea este totusi o
masina de strada, menita sa fie condusa de aproape oricine care dispune de peste 500.000 de euro. In consecinta, pasionatii de curse considera ca Zonda F nu exceleaza pe
circuit.
De aceea, a fost construit modelul R, despre care se zvonea ca va fi propulsat de un motor
AMG V12 de 7.3 litri; pana la urma insa,
producatorul italian a folosit un motor de 6.0 litri de 750 CP. Doar 10% din componentele lui F au fost folosit la construirea noului
supercar, restul fiind alcatuit din
piese complet reproiectate (pana si suspensia sau
cutia de viteze secventiala in 6 trepte sunt noi).
Aerodinamica a fost la randu-i recalibrata,
Zonda R prezentand o priza de aer noua, un eleron mai mare si mai usor si un difuzor de aer din fibra de carbon integrat in
bara din spate.
Din modelul de 1.2 milioane de euro vor fi construite doar 10 modele.