Vezi toate fotografiile (1)
Stim deja din luna mai ca reprezentantul
GM pe taram european intentioneaza sa lanseze doua
vehicule electrice in urmatoarea decada, unul bazat pe conceptul
Flextreme (foto) si celalalt pe o
platforma tehnica ceva mai mare si mai spatioasa.
Ceea ce nu a precizat la acea data CEO-ul
Carl Peter Forster este faptul ca primele modele
Opel electrice vor fi construite in
SUA si apoi importate aici, urmand a avea un pret cu circa 10.000 de euro mai mare decat versiunea similara pe benzina.
Diferenta de bani este mare, chiar foarte mare daca ne gandim ca vorbim totusi de o masina de dimensiuni compacte; pe de alta parte, ceea ce va deriva din
Opel Flextreme va avea la baza mult laudata tehnologie E-Flex, pe care se va baza si
Chevrolet Volt.
Interesant este insa faptul ca modelele electrice Opel vor fi oferite europenilor incepand cu 2012, ceea ce inseamna ca ele ar putea fi precedate chiar de catre Volt, o masina pe care
Chevrolet Europa abia asteapta sa o adauge in gama sa de modele.
Intrebat de ce se intarzie atat de mult lansarea lor pe
Batranul Continent, Forster a invocat necesitatea diminuarii
costurilor de fabricatie si oferirea posibilitatii clientilor de a se obisnui cu noua
tehnologie, desi noi credem ca va fi mai degraba o problema de obisnuinta cu cei 10.000 de euro ceruti in plus fata de o masina pe benzina.
Iar acea masina va fi chiar Astra, ce va fi fabricata pe platforma tehnica
Delta II – aceeasi cu a lui “Flextreme”.