rss

Premiera mondiala: noul Renault Megane E-TECH 100% Electric

  1. 12/09/2021
    Vezi toate fotografiile (28)

    Noul Megane E-TECH Electric este un nou venit in lumea EV. Ca atare, face parte dintr-un ecosistem in care vehiculul reprezinta o platforma hardware care gazduieste software de ultima generatie si conectivitate optimizata pentru a oferi noi experiente. Datorita noii platforme CMF-EV, Megane E-TECH Electric ofera spatiu extraordinar in interior si dinamism pe drum, cu directia sa precisa.
    La fel ca un smartphone, noul Megane E-TECH Electric se incadreaza perfect in ecosistemul digital al utilizatorului sau. Este un vehicul de inalta tehnologie intotdeauna gata de ajutor, datorita noului sau display OpenR si noului sau sistem multimedia OpenR Link, dezvoltat impreuna cu Google si bazat pe sistemul de operare Android Automotive. Vine cu Asistent Google, Google Maps si Google Play incorporate pentru o experienta de conducere utila, personalizata si fara probleme.Megane-ul viitorului este deja aici!
    “Noul Megane intruchipeaza revolutia electrica pe care Renault a inceput-o acum un deceniu. Prin democratizarea tehnologiei electrice, noul Megane reuseste sa ofere vehiculul electric la preturi accesibile, fara compromisuri privind eficienta si placerea de a conduce. Ceea ce transmite acest vehicul este emotie, l-am creat imaginandu-l ca fiind GTI-ul vehiculelor electrice." a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
    Renault este in fata unui nou inceput cu alegerea strategica de a fabrica noul Megane E-TECH Electric in Franta, la fabrica Douai, situata in inima ElectriCity, cel mai important hub EV din Europa. Renault ElectriCity va fi in curand cel mai mare si mai competitiv centru din Europa pentru productia de vehicule electrice. Situat in nordul Frantei, este pozitionat ideal in centrul cererii pietei.
    Megane, pur si simplu
    La Renault, Megane este sinonim cu berlina compacta, un model care face parte din gama de 26 de ani, de-a lungul a patru generatii diferite. noul Megane E-TECH Electric aduce un omagiu patrimoniului, prin design si versatilitate. Pastreaza ADN-ul si optimismul care sunt semnul distinctiv al fiecarei noi generatii de Megane, facandu-l un model iconic al segmentului sau: placere de a conduce, confort, relaxare, spatiu interior si volum in portbagaj. Totul adaugand noi caracteristici atractive, cum ar fi designul interesant, raportul dimensiune-spatiu fara precedent si toate beneficiile obisnuite ale unei masini electrice.
    Cu noul Megane E-TECH Electric, Renault demonstreaza continuitatea istoriei de lunga durata si a succeselor sale sub numele Megane. Desi numele este acum adus in era moderna si proiectat in viitor. Pentru ca are sens sa o faci. si asa, numele va continua.
    Noul limbaj „sensual-tech”
    La fel ca marca, designul Renault evolueaza si devine mai „tehnologic”. in timp ce pastreaza caracteristicile senzuale care i-au asigurat succesul recent, incorporeaza elemente din universul tehnologic (lumini spate cu LED-uri micro-optice, ecran OpenR) si alte elemente ale caror coduri sunt inspirate din lumea obiectelor hi-tech si hi-fi (grile de ventilatie, gravarea cu laser a animatiilor de pe protectiile pragului usii).
    Proportii noi si dinamice
    Cu ampatamentul extins (2,70 m pentru o lungime totala de 4,21 m) si consola redusa oferita de noua platforma modulara CMF-EV, noul Megane E-TECH Electric afiseaza proportii fara precedent care au oferit designerilor posibilitatea de a proiecta o berlina dinamica, avand o amprenta la sol bine definita. Bateria este mai subtire ca niciodata (doar 110 mm!), ceea ce inseamna ca proiectantii au putut rafina proportiile externe, sporind in acelasi timp spatiul interior al automobilului versus raportul amprentei si scazand centrul de greutate pentru o experienta de condus mai distractiva si mai interesanta.
    In cele din urma, noul Megane E-TECH Electric combina un design compact cu o inaltime limitata (1,50 m) si totusi, spatiul considerabil din interior este clar resimtit chiar si in exteriorul vehiculului.
    Aerodinamica si eficienta
    Functiile inspirate direct din lumea crossover-urilor ofera o senzatie de robustete: jante mari de 20 inch, benzi de protectie pe partea inferioara si pasajele rotilor, linie inalta a centurii. Linia de coborâre a parbrizului, panourile largi si mânerele usilor incastrate (standard) confera mai degraba imaginea unui coupe. inaltimea interioara, spatiul si volumul portbagajului amintesc de modelele traditionale hatchback.
    Imbunatatirea performantelor aerodinamice printr-o stilizare eficienta a fost un aspect important al procesului de proiectare din spatele noului Megane E-TECH Electric. inaltimea, anvelopele cu jante inguste, umerii sculptati cu orificii de aerisire in fata si linii de caracter care fac parte din partile laterale ale barei de protectie, toate confera o senzatie simplificata vehiculului si contribuie, de asemenea, la imbunatatirea consumului general.
    Culori atragatoare si elegante
    Pentru lansare, noul Megane E-TECH Electric va fi disponibil in sase culori elegante si atragatoare: Rafale Grey, Schist Grey, Midnight Blue, Flame Red, Dymond Black si Glacier White. Pentru o nota mai personala, poate avea si un finisaj in doua tonuri, avand plafonul, stalpii si - in functie de finisajul ales - protectia oglinzii laterale in Schist Grey, Diamond Black sau Glacier White, permitand 30 de combinatii posibile.
    Pe versiunile de echipare superioare, alte caracteristici distinctive includ culoarea Warm Titanium pe lama frontala a barei de protectie si in spate, precum si orificiile de aerisire laterale. Acest aspect confera noului Megane E-TECH Electric un sentiment de caracter puternic si sportivitate.
    Vehiculul sta mandru pe rotile sale de 20 inch (18 inch pentru modelul entry-level) si vine cu optiunea alegerii intre doua jante de 20 inch si doua versiuni de 18 inch. Toate jantele au in centru noul logo Renault. 
    Semnatura electrica
    Iluminarea full-LED in partea din fata si din spate a noului Megane E-TECH Electric a fost proiectata cu laser fin pentru a-si exprima modernitatea. Masina are o semnatura luminoasa noua, cu modele „electrizante” care trec catre logo-ul central pentru o emotie sporita. in fata, luminile de zi par sa se extinda dincolo de proiectoare si isi continua drumul pana la orificiile de aer laterale de pe scut. in spate, numeroase fibre micro-optice taiate cu laser asezate in linii incrucisate creeaza un efect de stralucire asemanator 3D: liniile suprapuse par sa vibreze ca si cand ar fi fost in viata. in plus fata de indicatoarele foarte elegante, luminile de frana sunt afisate in doua linii clare, la fel ca un semn „pauza”.
    Proiectoarele, formate din sase reflectoare, sunt adaptive. nu este nevoie sa comutati de la faza lunga la faza scurta, reglarea este automata. Iluminatul este mai larg in oras, pentru a vedea mai bine in jurul vehiculului si mai in profunzime pe drumuri si autostrazi, pentru a vedea mai departe, fara a orbi vehiculele din fata sau care se apropie. Aceasta iluminare se adapteaza si conditiilor meteorologice (ploaie, ceata), printr-un buton de pe tabloul de bord, pentru a actiona ca faruri de ceata. Indicatorii dinamici completeaza aceasta gama ultra-moderna si foarte estetica de functii.
    Manerele automate ale usilor
    Fiecare versiune a noului Megane E-TECH Electric incorporeaza manerele usilor, vopsite in aceeasi culoare cu a caroseriei. Cand soferul sau pasagerul din fata se apropie pentru a deschide o usa sau cand vehiculul este deblocat, manerele ascunse in corp sunt impinse automat si electronic. Se intorc la loc dupa doua minute de stationare, cand masina incepe sa avanseze sau cand usile sunt blocate.
    Secventa „Bun venit la bord!”
    Secventa de bun venit prezentata pe noul Megane E-TECH Electric se incheie cand soferul se asaza pe scaunul soferului. Ecranul OpenR cu afisaje de bord si ecran multimedia activeaza sigla si marca. Lumina ambientala ilumineaza cabina de pilotaj, in timp ce difuzoarele redau un nou pasaj audio Renault, completand secventa de bun venit.
    OpenR, cel mai mare ecran
    Este piesa centrala a interiorului noului Megane E-TECH Electric, o bijuterie care intruchipeaza toata tehnologia incorporata in acest model de noua generatie! Anuntat de conceptele TreZor (2016), SYMBIOZ (2017) si MORPHOZ (2019), noul ecran unificat OpenR combina, intr-o forma de L inversat, afisajul digital al panoului de bord si afisajul multimedia al consolei centrale. Este prima data când o asemenea tehnologie este produsa in serie pe masini standard si este posibila datorita multor ani  de dezvoltare in cadrul echipelor Renault Design, Produs si Inginerie. Integreaza de asemenea gurile de aerisire centrale, in conformitate cu finisajul neted al interiorului masinii.
    Ecranul OpenR este realizat din sticla armata pentru un aspect mai robust, placut la atingere si la vedere. Luminozitatea ecranului si reflectia luminii au fost optimizate pentru a asigura o vizibilitate buna chiar si in plin soare; sporit de un tratament antireflex specific. Protectia traditionala impotriva soarelui a panoului de bord a fost, asadar, indepartata pentru ca nu mai este necesara, economisind spatiu si conferind un aspect final aerodinamic si modern.
    Ecranul OpenR are o zona de afisare unica: 321 cm² pentru ecranul tabloului de bord de 12,3 inch (1920 x 720 pixeli, landscape) si 453 cm² pentru ecranul multimedia de 12 inch (1250 x 1562 pixeli, portrait). Interfata digitala de la bord masoara, prin urmare, un total de 774 cm², spre deosebire de orice alt vehicul din categorie, apropiindu-se de ceea ce ofera o berlina din clasa superioara a categoriei! Modelul entry-level are un ecran multimedia de 9 inch (1250 x 834 pixeli, landscape).
    Ecranul OpenR incorporeaza tehnologie de ultima generatie pentru o experienta lina si captivanta. Integreaza un procesor Snapdragon Automotive Cockpit Platform de ultima generatie cu multiple capacitati de afisare 4K, conectivitate avansata cu porturi USB-C si tehnologie esentiala pentru siguranta la bord si ADAS (de exemplu, monitorul 3D Around View). in ceea ce priveste software-ul de la bord, gasim noul sistem OpenR Link cu Google incorporat, pentru o experienta conectata intuitiva si optimizata.
    Foarte intuitiv
    Sistemul OpenR Link se bazeaza pe sistemul de operare Android, acelasi sistem care alimenteaza mai mult de 75% din smartphone-urile din lume, in versiunea sa dedicata automobilului (Android Automotive). Dezvoltat de Google, este un software deschis, in curs de dezvoltare, mereu actualizat.
    Simplu si intuitiv, OpenR Link integreaza toate functiile care pot fi gasite pe un smartphone sau tableta, facand ca noul Megane E-TECH Electric sa fie complet integrat in ecosistemul digital al utilizatorului sau. Poate fi controlat, de asemenea, ca o tableta, fie cu un deget (apasare scurta, apasare lunga, derulare), mai multe degete (ciupire, zoom etc.) sau cu voce, datorita recunoasterii vocale. Acesta primeste si afiseaza notificari si permite sa navigati cu usurinta intre diferitele universuri (Acasa / navigare, Muzica, Telefon, Aplicatii, Vehicul) utilizând bara de meniu din partea de sus a ecranului.
    In cele din urma, la fel ca sistemul de operare al unui smartphone sau tableta, OpenR Link se actualizeaza automat, prin intermediul tehnologiei FOTA (Firmware Over-The-Air). 
    Acelasi sunet premium pentru toti pasagerii
    In plus fata de cele doua sisteme de sunet Arkamys care sunt disponibile standard pe versiunile de echipare medii si de intrare, noul Megane E-TECH Electric ofera un sistem de sunet Harman Kardon de top pentru gama premium (optional, la cerere pentru celelalte versiuni).
    Designul din spatele acestui ultim sistem a reprezentat o parte centrala a muncii din spatele noului Megane E-TECH Electric, deoarece scopul era sa ofere tuturor ocupantilor aceeasi experienta muzicala exceptionala. Cu o putere totala de 410 W, are nu mai putin de 9 canale audio: doua tweetere pe laturile tabloului de bord, doua woofere in panourile usii din fata, doua tweetere si doua woofere in panourile usii din spate si un subwoofer situat in portbagaj.
    Spatiu maximizat
    Efectul imediat ce urci la bord este uimitor: cât spatiu! in ciuda unei amprente la sol mai mici, noul Megane E-TECH Electric are dimensiuni interioare similare cu cele ale unui Megane termic (spatiu longitudinal, distanta intre pasageri) sau chiar mai mari (raza genunchiului in spate este de 21 cm). Dar, mai presus de toate, spatiul si caracterul practic au fost maximizate datorita platformei CMF-EV: ampatament extins, compartimentul motorului mai mic si elemente de climatizare integrate, bord rafinat etc. Acest lucru ofera pasagerilor din fata mai mult spatiu in consola centrala si sub bord. in plus, spatiul de la bord si confortul sunt amplificate de absenta unui tunel de transmisie (podea plana), precum si a schimbatorului de viteze si a panoului de control integrat de obicei in consola centrala.
    Materiale reciclate si comode
    Inspiratia din lumea mobilierului pentru acasa este foarte prezenta in noul Megane E-TECH Electric, cu diverse materiale neobisnuite sau reciclate, oferind interiorului o senzatie primitoare si foarte familiara. Designerii au cautat sa depaseasca materialele traditionale, precum plasticul, si culorile clasice, precum negrul.
    Prin urmare, tabloul de bord pentru versiunile mid-range a fost acoperit cu un finisaj textil, in timp ce finisajul premium vine cu piele artificiala TEP. Conturul superior al tabloului de bord si banda superioara a panourilor usilor interioare sunt echipate cu tapiterie Alcantara, in cazul versiunilor din gama medie si cu un finisaj decorativ din lemn „nuo” pentru variantele premium. nuo este un nou material inovator din lemn real. Furnirul subtire din lemn de tei este lipit de un suport textil din bumbac, folosind un adeziv ecologic. Acesta va fi utilizat pentru prima data pe un model de productie. Combinat cu TEP pentru tabloul de bord superior, cusaturi Warm Titanium in habitaclu si scaune din piele naturala (vezi mai jos), ajuta la conferirea finisajului premium al noului Megane E-TECH Electric, rafinat si elegant.
    Pe toate versiunile, tabloul de bord este, de asemenea, incadrat de o banda decorativa orizontala care largeste vizual interiorul si formeaza legatura cu dungile situate pe panourile usii. Reflecta vizual lumina si incorporeaza o banda de lumina pe finisajul high-end (optional in gama medie).
    Tapiteria primului nivel de echipare este realizata din material textil confectionat din materiale 100% reciclate. Ca finisaj intermediar, tapiteria mixta TEP / textila foloseste si material textil 100% reciclat. in cele din urma, in cazul finisajelor premium, spatarul scaunelor din fata si din spate este din piele. Sunt disponibile doua culori: negru titan, cu o curea in nuanta Warm Titanium, sau gri deschis nisipiu cu o curea mocha. in cele din urma, la toate echiparile, spatiile de depozitare ale panourilor usilor sunt captusite cu mocheta, ce confera un confort vizual sporit si izolare fonica.
    LIVING LIGHTS, sistemul de iluminare interioara este adus la viata
    Iluminarea ambientala a noului Megane E-TECH Electric este cu LED complet si se bazeaza pe ciclurile circadiene naturale de 24 de ore ale corpului uman pentru a optimiza starea de bine a celor aflati la bord. Iluminarea in interiorul cabinei se realizeaza prin benzi luminoase de-a lungul tabloului de bord, al panourilor usilor si al suportului pentru smartphone, difera intre zi si noapte si isi schimba culorile la fiecare 30 de minute.
    Experienta unica de iluminare a fost denumita LIVInG LIGHTS deoarece culorile au o tranzitie lenta si efectele naturale dinamice urmeaza schimbarii automate a culorii, dând impresia ca luminile au prins viata.  Ziua, luminile reci imbunatatesc designul interior si confera cabinei o senzatie high-tech. noaptea, tonurile captivante si mai calde plaseaza soferul si pasagerii deopotriva intr-o aura linistitoare de caldura care confera noului Megane E-TECH Electric o personalitate cu totul noua.
    Desigur, stilul de iluminare interioara poate fi usor schimbat si modificat prin interfata de setare MULTI-SEnSE, care este acum usor accesibila prin intermediul butonului situat pe volan. Luminozitatea si culoarea pot fi schimbate pentru a se potrivi starii de spirit si stilului preferat. Prin intermediul ecranului OpenR, comutarea manuala permite derularea intre 48 de culori diferite pentru panourile usii si luminile panoului de bord. Culorile se schimba si in functie de modul de conducere ales.
    Directie si agilitate optimizate
    La proiectarea platformei CMF-EV, a fost acordata o atentie deosebita asigurarii faptului ca vehiculele construite pe aceasta platforma pot combina tractiunea unui motor electric si a unui sasiu energic, fara a afecta confortul. A fost adaugata o noua servodirectie, astfel incât raportul de directie este acum de doar 12, cea mai mica valoare de pe piata, pentru un raspuns direct si agil. Efectul combinat al acestor caracteristici este ca noul Megane E-TECH Electric are un raspuns curat si rapid la miscarile aplicate pe coloana de directie, ceea ce face ca manevrele sa fie usoare.
    Pe langa aceste caracteristici, exista si puntea spate multibrat - Parallel Link. impreuna cu noua coloana de directie, asigura o tractiune solida pentru o conducere mai sigura, garantând totodata cea mai buna directie in ceea ce priveste precizia.
    In cele din urma, bateria mai subtire (110 mm) echivaleaza cu un centru de greutate este mai mic (-90 mm comparativ cu Megane in versiune termica) iar masina este mai agila. Greutatea este distribuita uniform datorita acumulatorului care este plasat sub podea.
    Cocon acustic brevetat
    Inovatorul sistem „Cocoon Effect Technology”, dezvoltat si brevetat de inginerii Renault, aduce un nivel de confort audio in timpul conducerii, care este de neegalat, chiar si pentru o masina electrica silentioasa „natural”. Un strat de spuma fonoabsorbanta a fost presat intre podeaua masinii si pe intreaga baterie. imbunatatirile se simt cel mai bine la peste 30 km / h, deoarece creeaza un soi de cocon, cel mai adesea intâlnit pe modelele premium, astfel incât pasagerii sa se poata bucura mai mult de liniste, muzica sau momentele de conversatie cu alti pasageri chiar si pe autostrada.
    Mai mult, sistemul de izolare „Cocoon Effect Technology” este foarte usor; cântareste cu 3 kilograme mai putin decât izolarea fonica obisnuita. Acesta este imbunatatita de captuseala suplimentara a usii, un fel de „privilegiu” rezervat pentru modelele premium.
    Senzatii la comanda
    Setarile MULTI-SEnSE de noua generatie, disponibile pentru prima data pe noul Megane E-TECH Electric, si interfata multimedia OpenR Link permit soferilor sa adapteze senzatiile de pe drum si din masina la personalitatea sau starea lor de spirit. Acestea pot fi accesate prin intermediul ecranului tactil OpenR sau printr-un buton nou aflat pe volan.
    Diferitele setari acopera elemente precum senzatiile de conducere (servodirectie, calibrarea motorului, reactia acceleratorului) si starea de la bord (iluminare, confortul scaunului soferului, incalzire, vizualizarea afisajului instrumentului si culoare). Trei moduri pre-programate (Eco, Confort si Sport) combina cele mai bune dintre aceste setari cu scopul de a imbunatati eficienta, adaptandu-se la situatii foarte frecvente care produc emotii puternice. Un al patrulea mod (Perso) ofera o gama larga de setari la cerere. soferul poate comuta intre oricare dintre moduri in orice moment - chiar si prin comanda vocala. 
    Motor de noua generatie
    Motorul noului Megane E-TECH Electric este cu totul nou. Dezvoltat in cadrul Aliantei, acesta este utilizat de diferitii parteneri, cu putine modificari sau deloc. Realizat pe doua sit-uri diferite: in Japonia pentru nissan si in fabrica Cleon din Franta pentru Renault.
    Cunoscut sub numele de motorul electric asincron (EESM), a fost utilizat constant de Renault Group si Alianta in ultimii zece ani si va continua sa fie folosit si in viitor. Are o performanta mai buna in comparatie cu motoarele cu magnet permanent si nu necesita folosirea metalelor rare, reducând astfel impactul asupra mediului si costul productiei pe scara larga. 
    Datorita designului optimizat, motorul este compact si cântareste doar 145 kg (ambreiaj inclus), adica mai putin cu 10% decât motorul utilizat in prezent pe ZOE, in ciuda unei cresteri semnificative atât a puterii, cât si a cuplului. Fiecare nou Megane E-TECH Electric va fi echipat cu unul dintre urmatoarele motoare:
    - 96 kW (130 CP) si 250 nm
    - 160 kW (220 CP) si 300 nm
    Ofera bucuria completa de a conduce o masina electrica, in special acceleratia instantanee, pe cat de dinamica, pe atat de lina (fara zgomot). noul Megane E-TECH Electric ajunge de la 0 la 100 km / h in doar 7,4 secunde.
    Franare regenerativa la cerere
    De fiecare data cand masina franeaza, bateria recupereaza din energie, dar pentru a permite optimizarea gestionarii energiei - indiferent de modul in care este folosita masina - noul Megane E-TECH Electric a fost echipat cu un sistem de franare regenerativa optimizat.
    Activa cand butonul de transmisie este in pozitia D, franarea regenerativa ajuta la recuperarea energiei pe masura ce masina incetineste (ridicand piciorul de pe acceleratie) pentru a o transforma apoi in energie electrica care poate fi apoi stocata. Ajuta la imbunatatirea eficientei si autonomiei bateriei in timp ce franele sunt folosite mai putin.
    Noul Megane E-TECH Electric optimizeaza in continuare franarea regenerativa prin includerea a patru niveluri de franare interschimbabile care pot fi selectate prin butoanele situate in spatele volanului: nivelul 0 (fara franare regenerativa) pana la nivelul 3 (regenerare maxima si franare optimizata a motorului pentru o conducere urbana complet intuitiva).
    Baterie ultra-subtire
    La fel ca noul sau motor, noul Megane E-TECH Electric are, de asemenea, o baterie noua de 395 kg, conceputa pentru a se potrivi perfect pe platforma CMF-EV. La 110 mm - cu 40% mai mica decât bateria ZOE - este cea mai subtire de pe piata.
    Contribuie la scaderea inaltimii totale a vehiculului la 1,50m pentru o aerodinamica si o eficienta mai bune. 
    Pentru a obtine o astfel de pozitie compacta, inginerii s-au bazat pe o noua versiune chimica pentru bateriile litiu-ion cu tehnologie nMC (pentru „nichel, Mangan, Cobalt”) de la LG, incorporand mai mult nichel si mai putin cobalt, pentru o densitate crescuta a energiei. Ajungând la 600 Wh / l, acesta este cu 20% mai mare decât cel al bateriei ZOE. De asemenea, beneficiaza de un nou sistem de racire lichid situat in carcasa inferioara a bateriei – o premiera pentru Renault - care face bateria mai compacta si mai eficienta datorita tuburilor din aluminiu turnat sub presiune. Cu o inaltime de numai 18 mm, faciliteaza montarea bateriei pe platforma, lasând mai multa libertate pentru design si spatiu.
    Performanta bine echilibrata
    Noul Megane E-TECH Electric ofera doua capacitati ale bateriei:
    - 40 kWh pentru o autonomie de 300 km (standard WLTP)
    - 60 kWh pentru o autonomie de pana la 470 km (standard WLTP, in functie de versiuni) 
    Bateria de 40 kWh este alcatuita din 8 module a cate 24 de celule, distribuite pe un singur strat. Bateria de 60 kWh este formata din 12 module de 24 de celule fiecare, distribuite pe doua straturi. in ambele cazuri, dimensiunile bateriei raman neschimbate, in special inaltimea record de 110 mm. Aceste baterii sunt garantate timp de 8 ani. in acest interval, bateriile sunt inlocuite gratuit daca se deterioreaza la un nivel sub 70% din capacitatea lor nominala.
    Obiectivul noului Megane E-TECH Electric este de a oferi clientilor performante echilibrate si optimizate la un cost rezonabil.
    Diferitele versiuni ale gamei acopera majoritatea nevoilor, atât zilnice, cât si exceptionale (excursii de weekend si de vacanta). 
    Cu aceste tehnologii, o calatorie intre Paris si Lyon, Paris si La Rochelle, Hanover si Copenhaga sau Munchen si Venetia necesita doar o singura si scurta oprire pentru incarcare, de 30 minute cu un consum optimizat de numai 12,8 kWh / 100 km (WLTP).
    Versatilitate la incarcare
    in plus fata de cele doua puteri diferite ale motorului si oferta privind capacitatea bateriilor, versatilitatea noului Megane E-TECH Electric este imbunatatita de solutiile multiple de incarcare, inclusiv cea de 130kw disponibila pe autostrazi, fata de cei 22 kw disponibili pe scara larga in oras. Toate sunt optimizate pentru o eficienta maxima.
    Noul Megane E-TECH Electric este compatibil cu toate infrastructurile de incarcare de curent alternativ: de la priza interna (10A / 2,3kW monofazat) pâna la statii publice de incarcare (32A / 22kW trifazat) recuperând pe acesta din urma pana la 160 km intr-un ora.
    In functie de versiune, poate fi, de asemenea, compatibil cu infrastructura de incarcare DC de pana la 130 kW (prize combo CCS), cum ar fi statiile de incarcare rapida pe autostrazi. Cu DC 130kW, noul Megane E-TECH Electric recupereaza pana la 300 km WLTP in doar 30 de minute.
    Cele douazeci si sase de sisteme ADAS ale noului Megane E-TECH Electric sunt impartite in trei categorii: conducere, parcare si siguranta. Ele fac din noul Megane E-TECH Electric vârful clasei sale in ceea ce priveste confortul soferului si siguranta ocupantilor si a altor participanti la trafic.
    Active Driver Assist
    Cu noul Megane E-TECH Electric, asistentul pentru autostrada si trafic deja cunoscut in gama Renault se imbunatateste. Devine contextual, astfel incat sa-si largeasca domeniul de aplicare dincolo de autostrazi si sa permita soferului sa inteleaga elementele intalnite pe drum. Acest serviciu de delegare a conducerii de nivel 2 este acum numit Active Driver Assist.
    Sistemul Active Driver Assist combina controlul de viteza adaptiv contextual cu „Stop & Go” si Lane Keeping Assist. in timp ce controlul automat al vitezei de croaziera ramâne la fel, in mod implicit este setat la modul Auto, pentru a se adapta automat la viteza detectata de camera si de sistemul de navigatie. Active Driver Assist foloseste, de asemenea, date de geolocalizare si harti specifice care includ caracteristici intalnite frecvent pe drumuri interurbane, cum ar fi sensuri giratorii, modificari ale limitei de viteza, viraje bruste. in plus fata de astfel de evenimente afisate pe tabloul de bord, noul Megane E-TECH Electric poate incetini automat când se apropie de un sens giratoriu si apoi poate accelera inapoi la viteza maxima dupa ce ati parasit sensul giratoriu. De asemenea, vehiculul se adapteaza automat la limitele de viteza actuale, de exemplu atunci cand o modificare a reglementarilor obliga limitele sa treaca de la 130 km / h la 110 km / h.
    In ceea ce priveste asistenta pentru pastrarea benzii, acum poate functiona corect fara una dintre marcajele de pe marginea drumului (de exemplu, pe drumurile de tara pavate).
    Cand asistenta activa pentru sofer a fost activata si masina se opreste in trafic, aceasta va porni din nou singura intr-o perioada mai lunga de aproximativ 30 de secunde (spre deosebire de 3 secunde anterior). Mai mult, soferul va trebui sa actioneze (de exemplu, sa apese pe acceleratie) pentru ca masina sa porneasca din nou.
    La fel ca accesul pompierilor - Fireman Access (vezi pagina 10), Active Driver Assist face parte din pachetul „Safety Coach” al Renault, care reuneste toate caracteristicile care asigura o siguranta mai mare pentru cei care folosesc vehicule Renault.
    Evitati coliziunile si conducerea in afara drumului
    Pentru a reduce riscul de coliziune, noul Megane E-TECH Electric primeste trei echipamente ADAS deja cunoscute: avertizarea de iesire de pe banda LDW, Lane Departure Warning, Blind Sport Warning (BSW) si asistentul de pastrare a benzii, Lane Keeping Assist, LKA. Acesta din urma devine mai eficient ca oricând cu noua sa versiune de asistent pentru pastrarea benzii de urgenta, Emergency Lane Keeping Assist, ELKA.
    Acest sistem combina datele de pe camera frontala si radarele laterale pentru a repune automat vehiculul pe banda sa atunci cand, in cazul unei incercari de depasire, detecteaza riscul unei coliziuni frontale sau laterale sau cand masina este pe punctul de a iesi de pe banda sau de pe sosea.Asistentul de urgenta pentru mentinerea benzii de rulare functioneaza intre 65 km / h si 160 km / h (viteza maxima posibila a vehiculului) la traversarea unei linii, cand exista riscul unei coliziuni laterale sau cand este pe cale sa iasa de pe sosea, si intre 65 km / h si 110 km / h atunci când exista riscul unei coliziuni frontale.
    Protejarea celorlalti participanti la trafic 
    Noul Megane E-TECH Electric dispune de doua ADAS nou-noute din gama Renault, care vizeaza in mod special protejarea celorlalti participanti la trafic, in special biciclisti si pietoni.
    Franarea automata de urgenta spate (Rear Automatic Emergency Braking) este, asa cum sugereaza si numele, parte a franarii automate de urgenta care se activeaza atunci cand soferul da in marsarier. Daca senzorii cu ultrasunete din spate detecteaza un obstacol potential (pieton, ciclist, stalp), sistemul ii da soferului un avertisment initial, vizual si sonor. Daca soferul nu reactioneaza, sistemul actioneaza automat franele timp de doua secunde in caz de urgenta pentru a evita coliziunea. Sistemul este activ la inversarea intre 3 km / h si 10 km / h.
    Iesirea sigura a ocupantilor (Occupant Safe Exit) avertizeaza un ocupant in timp ce deschide usa masinii pentru a iesi dintr-un vehicul asupra unei motociclete sau unui biciclist care urmeaza, pentru a evita lovirea. Un sistem vizual si sonor de avertizare care ajuta, de asemenea, la evitarea accidentelor de usa care afecteaza adesea biciclistii din oras.
    Parcare si deplasare usoare
    Cand vine vorba de parcare, doua noi ADAS plaseaza noul Megane E-TECH Electric in topul categoriei sale.
    Around View Monitor 3D este un sistem care utilizeaza patru camere pentru a afisa un model 3D al vehiculului si a vizualiza imprejurimile sale imediate la 360°. soferul poate vedea apoi exteriorul vehiculului prin intermediul ecranului tactil cu o vedere panoramica a partii din fata si din spate a vehiculului pentru a-l ajuta sa parcheze cu incredere masina.
    Functia Full Auto Park reprezinta o evolutie a sistemului de parcare semiautomat Easy Park Assist. De aceasta data, sistemul este aproape complet autonom, deoarece nu mai este nevoie nici macar ca soferul sa schimbe vitezele intre tractiune si mers inapoi sau sa foloseasca acceleratia sau franele in timpul unei manevre asistate. Rolul conducatorului auto se limiteaza la monitorizarea mediului si la apasarea acceleratorului pentru a indica sistemului sa continue sau sa opreasca manevra.
    In cele din urma, multumita oglinzii retrovizoare inteligente confortul si liniste sufleteasca cresc. Sistemul functioneaza pe o camera situata in partea de sus a lunetei si afiseaza o vedere in timp real a drumului din spatele oglinzii retrovizoare interioare a vehiculului, oferind astfel o priveliste complet neobstructionata, in plus fata de cea din oglinzile laterale..
    Siguranta fara compromisuri
    Tevile de aluminiu ale sistemului de racire a lichidului contribuie, de asemenea, la imbunatatirea sigurantei bateriei datorita integritatii lor structurale considerabil mai puternice. Bateria este mai robusta prin barele transversale si casetele care se imbina perfect cu platforma CMF-EV.
    Ca parte a efortului de a oferi siguranta fara compromisuri, noul Megane E-TECH Electric include si inovatia Fireman Access dezvoltata in urma unui parteneriat de lunga durata – de mai bine de 10 ani - intre Grupul Renault si pompierii francezi. Inovatia ofera un acces special pe care echipele de salvare il pot utiliza atunci cand incearca sa stinga rapid un foc de baterie pe un vehicul electric, ceea ce inseamna ca pot stinge flacarile in doar 5 minute, spre deosebire de 1-3 ore ca pana acum. In plus fata de aceasta inovatie, un comutator situat sub bancheta din spate va permite echipelor de salvare sa deconecteze bateria de la circuitul de inalta tensiune al vehiculului. 
    Pe parbrizul noului Megane E-TECH Electric este afisat un cod QR  destinat echipelor de salvare. Scanandu-l atunci cand pompierii actioneaza intr-un accident, pot recunoaste foarte repede ca este un vehicul electric. De asemenea, le ofera acces la informatiile structurale ale masinii (de exemplu, locatia bateriei si airbag-urilor, locuri pentru taiere rapida si fara riscuri), ceea ce inseamna ca, la randul lor, pot economisi pana la 15’ din timpul necesar pentru a extrage o posibila victima a accidentului!
    Fireman Access si codul QR fac parte din masurile „Safety Coach” ale Renault care asigura o siguranta optima pentru cei care folosesc vehicule Renault. Asigurarea sigurantei clientilor atunci când conduc, precum si a angajatilor la locul de munca, este unul dintre cei trei piloni majori (impreuna cu tranzitia ecologica si incluziunea) a politicii de responsabilitate corporativa, sociala si de mediu a Renault Group (CSR), implementata ca parte a strategiei Renaulution.

    Vizualizari: 1395