rss

Porsche prezinta studiul de concept Mission R

  1. 12/09/2021
    Vezi toate fotografiile (19)

    Porsche va oferi o perspectiva asupra viitorului spectaculos al automobilului, la timp pentru debutul Salonului Auto de la Munchen, IAA MOBILITY 2021. 
    Studiul de concept Mission R combina pasiunea pentru curse cu tehnologii de ultima generatie si materiale sustenabile, cum ar fi materialele plastice intarite cu fibre naturale. Alaturi de un design progresist, masina de competitie complet electrica prezinta liniile caracteristice masinilor sport de la Stuttgart-Zuffenhausen. Cele doua motoare electrice nou dezvoltate, incorporate in Porsche Mission R, livreaza pana la 800 kW (1.088 CP) in asa-numitul „mod de calificare”. Capacitatea bateriei, de aproximativ 80 kWh, si sistemul inovator de recuperare fac posibile sprinturi de curse fara pierderi de putere.
    "Porsche este o marca pentru oamenii care isi indeplinesc visele. Si asta este valabil si in sporturile cu motor. Ne transferam puterea de inovatie pe circuit, cu curaj in urmarirea de noi cai si ne incantam clientii cu performante sportive", spune Oliver Blume, presedintele Consiliului de Administratie al Porsche AG. "Pe langa implicarea noastra in Campionatul Mondial de Formula E, facem acum urmatorul mare pas inainte in mobilitatea electrica. Acest studiu de concept reprezinta viziunea despre motorsportul electric pe care o propunem clientilor nostri. Mission R intruchipeaza tot ceea ce face ca Porsche sa fie puternic: performanta, design si sustenabilitate."
    Segmentul de motorsport pentru clienti se bucura de un respect deosebit la Porsche. De la inceputul Porsche Carrera Cup Deutschland, in urma cu 31 de ani, producatorul de masini sport a produs si livrat de la Weissach mai mult de 4.400 de masini pentru curse. In total, 30 de serii de curse mono-marca se desfasoara in intreaga lume cu participarea acestor masini de curse fiabile si performante. Cea mai recenta versiune a modelului 911 GT3 Cup a fost lansata la inceputul sezonului de curse 2021 si se bazeaza pe generatia 992 a modelului. Porsche Mission R ofera o indicatie a modului in care ar putea arata viitorul curselor mono-marca, folosind masini complet electrice.
    Masina, cu tractiune integrala care livreaza putin sub 1.100 CP in modul de calificare, accelereaza de la zero la 100 km/h in mai putin de 2,5 secunde. Viteza maxima: peste 300 km/h. Pe circuit, pilotul poate atinge aceleasi performante pe un tur, ca actualul Porsche 911 GT3 Cup. Datorita motoarelor electrice nou proiectate si a celulelor bateriei - toate echipate cu o inovatoare racire directa cu ulei - studiul de concept Porsche Mission R produce o putere constanta de 500 kW (680 CP) in modul cursa. A fost eliminata reducerea puterii bateriei din cauza conditiilor termice, asa numitul derating. Un motor electric cu pana la 320 kW (435 CP) alimenteaza puntea fata, in timp ce un maxim de 480 kW (653 CP) este livrat pe puntea spate.
    Datorita tehnologiei avansate de 900 volti si a incarcarii Porsche Turbo, este suficienta o pauza de 15 minute pentru a incarca bateria de la 5 la 80% SoC (State of Charge - stare de incarcare). Incarcarea poate avea loc cu pana la 340 kW. Mission R ofera, de asemenea, o noua varianta de Porsche Active Aerodynamics (PAA) cu sistem de reducere rezistentei aerodinamice (DRS - Drag Reduction System) pe sectiunea frontala a capotei si pe aripa din spate. Acesta cuprinde trei nervuri in fiecare dintre cele doua prize laterale de aer de pe sectiunea nasului, precum si o aripa spate ajustabila, cu doua sectiuni.
    In plus fata de conceptul inovator de actionare electrica, caroseria conceptului se concentreaza si pe reducerea emisiilor de CO2 si pe sustenabilitate: este realizata in mare parte din plastic armat cu fibre naturale (NFRP), al carui material de baza este fabricat din fibre de in obtinut din agricultura. Acest material ecologic este folosit si pentru buza spoilerului frontal, difuzor si pragurile laterale. NFRP este utilizat pe scara larga in interiorul Mission R, de exemplu pe panourile interioare ale usii, peretele din spate si scaun.
    Designul interior se concentreaza pe sofer, in toate aspectele sale. Un afisaj plasat ergonomic intre comenzile de pe volan arata datele relevante in timpul cursei. Monitorul de deasupra coloanei de directie arata imaginile de la camerele retrovizoare, laterala si centrala. Un afisaj tactil din dreapta scaunului poate fi utilizat pentru a afisa datele biometrice ale soferului, de exemplu. Numeroase alte camere din interior pot fi folosite pentru a oferi secvente interesante pentru transmisiile in direct.
    Cu proiectul Mission R, Porsche aduce cursele reale si virtuale mai aproape ca niciodata. Modulul monococa al soferului, in exact aceeasi forma, poate fi folosit, de asemenea, ca un simulator de esports. Structura de siguranta, din material compozit din fibra de carbon combina un potential ridicat de protectie pentru sofer cu o greutate redusa si un aspect distinctiv. Inginerii si designerii Porsche au denumit noua structura de plafon din carbon „exoschelet”. Acesta combina cusca de siguranta cu suprafata acoperisului. Cu o lungime de 4.326 milimetri, Porsche Mission R este putin mai scurt decat seria actuala 718 Cayman, dar este vizibil mai lat - 1.990 milimetri - si, cu o inaltime exterioara de numai 1.190 milimetri, este semnificativ mai scund.
    In cursul ultimilor ani, cu studiile de concept Mission E (2015) si Mission E Cross Turismo (2018), Porsche a oferit avanpremiere inconfundabile ale primei sale serii de modele de masini sport complet electrice. Berlina sport Porsche Taycan (2019) si modelul Taycan Cross Turismo (2021) seamana foarte mult cu cele doua studii conceptuale in ceea ce priveste aspectul si tehnologia si au fost deja lansate cu succes pe pietele mondiale - cu alte cuvinte, misiune indeplinita.
    Prin Mission R, Porsche isi prezinta viziunea asupra motorsportului, in viitor. Conceptul si-a sarbatorit premiera mondiala la IAA MOBILITY din Munchen.

    Vizualizari: 426