Vezi toate fotografiile (1)
Desi, recent,
Lamborghini nu s-a aratat deloc ingrijorata de viitoarele legi cu privire la poluare impuse de
Uniunea Europeana,
Porsche – practic viitorul sef direct al companiei din
Sant’Agata – nu pare sa fie prea interesat de aceasta atitudine, continuandu-si programul de reducere a nivelului de
noxe pentru
SUV-ul sau de lux.
In viitor, mai multe motoare eficiente vor fi implementate, inclusiv un diesel si un hibrid.
Daca primul va face probabil furori pe piata europeana,
Cayenne hibrid va trebui sa faca acelasi lucru in SUA, locul in care Porsche vinde 39% din productia anuala si in care pretul benzinei a ajuns la valori fara precedent.
Practic, masina benzina-electrica va trebui sa suplineasca pe cea mai mare piata a lumii absenta motorizarii pe motorina, presedintele
Porsche North America,
Detlev von Platen, declarand ca o asemenea propulsie nu este o solutie fericita in cazul de fata.
Cayenne hibrid va ajunge pe soselele americane incepand cu 2010, insa chiar si cu el in gama Porsche va mai avea mult de furca pana sa ajunga sa respecte normele de consum in vigoare in State (celebrele
CAFE).
De cealalta parte, noi europenii vom fi martori peste numai un an la lansarea lui Cayenne diesel - model propulsat de o versiune ceva mai “vanoasa” a unui propulsor de origine
VW/
Audi (cel mai probabil, agregatul
TDI de trei litri cilindree) -, care ar trebui sa scada cat de cat media foarte ridicata de consum stabilita de gurmandele agregate
V8.