Elvetienii lui Rinspeed sunt renumiti in toata lumea pentru creatiile lor nonconformiste, lucru confirmat si la recent incheiatul salon auto de la Geneva unde au prezentat o masina transparenta, cu panouri din makrolon in locul celor din tabla.
Din cand in cand insa, ei dovedesc ca au si momente de luciditate, propunand tot soiul de pachete dinamice pentru modelele marcii lor favorite, Porsche.
Acesta este deci
997 Turbo Le Mans 600 si este o versiune turbo a ultimului
911 careia inginerii din
Tara Cantoanelor i-au aplicat o sumedenie de
modificari mecanice menite sa stoarca cat mai multa energie din
motorul boxer de 3,6 litri.
Acesta a primit un upgrade pentru
sistemul de supraalimentare, o noua evacuare (realizata din
fibra de carbon),
filtre sport, doua
intercooler-e de inalta performanta si un
sistem de evacuare cu circuit liber si
convertoare catalitice din metal.
Au rezultat
600 CP (+120 CP) si
800 Nm (+180 Nm) pentru o acceleratie
0-100 km/h in doar 3,3 secunde si o
viteza maxima de 343 km/h. In plus,
dinamica pe viraje a fost la randul ei amleiorata, multumita unui
sistem de ajustare a suspensiei dezvoltat impreuna cu
Bilstein (bazat pe originalul
PASM), dar si unui
sistem de franare extrem de puternic, cu discuri de 380 mm si
etrieri cu opt pistonase in fata si etrieri cu sase pistonase in spate.
Orice
911 Turbo se diferentiaza clar de suratele aspirate, dar Rinspeed s-a hotarat sa duca
procesul de individulizare la un alt nivel.
Rezultatul?
Spoilerul fata cu componente din fibra de carbon,
prizele de aer imense pentru racirea radiatorului si a franelor,
eleronul urias (din spate (tot din fibra de carbon) si superbele j
ante de 20 de inch iti vor asigura un loc unic sub soare...