rss

Placerea de a conduce fara emisii de CO2 in toate conditiile meteorologice: BMW iX5 Hydrogen in teste de iarna finale in apropiere de Cercul Polar

  1. 19/03/2022
    Vezi toate fotografiile (1)

    BMW iX5 Hydrogen este supus in prezent unui program solicitant de testare in conditii meteorologice extrem de dificile. Totul face parte din testele de iarna finale pe drumurile publice si la centrul de testare al BMW Group de la Arjeplog, in nordul Suediei. Testarea functionala integrata si validarea sistemului de pile de combustie, a rezervoarelor de hidrogen, a bateriei care acopera varfurile de putere si a unitatii centrale de control au confirmat ca aceasta optiune suplimentara de mobilitate fara emisii de CO2 poate fi fiabila pentru a oferi placere de a conduce sustenabila, cu niveluri ridicate de confort si fara restrictii de performanta la temperaturi negative extreme.
    Testele din apropierea Cercului Polar arata ca BMW Group isi continua procesul de dezvoltare pentru BMW iX5 Hydrogen. In cursul acestui an, compania va produce o serie mica a modelului si, de asemenea, se angajeaza sa contribuie la extinderea retelei de statii de alimentare cu hidrogen. "Testele de iarna in conditii extreme arata in mod clar ca BMW iX5 Hydrogen poate oferi performante maxime si la temperaturi de -20°C si, prin urmare, reprezinta o alternativa viabila la un automobil alimentat de un sistem de propulsie electric cu baterii", spune Frank Weber, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG, responsabil pentru dezvoltare. "Pentru ca noi sa putem oferi clientilor nostri un sistem de propulsie cu pile de combustie ca solutie atractiva de mobilitate durabila, trebuie sa existe si o infrastructura suficient de extinsa pentru hidrogen."
    BMW iX5 Hydrogen: dinamica BMW caracteristica, autonomie si utilizare zilnica pe tot parcursul anului
    In aceste teste pe gheata si zapada din jurul Arjeplog, BMW iX5 Hydrogen este folosit pentru a demonstra de fiabil, confortabil si puternic este sistemul sau de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen si cum poate indeplini deja cerintele de mobilitate ale vietii de zi cu zi. Dupa ce a acumulat sute de sesiuni pe bancuri de testare si teste aprofundate pe sosele, acest lucru adauga un alt capitol in povestea sa de dezvoltare.
    Dovezile sunt disponibile pentru ca toti sa vada: aici, in acest frig extrem, sistemul de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen prezinta aceeasi capacitate de utilizare zilnica precum un motor termic conventional. Puterea completa a sistemului devine disponibila rapid. Chiar si in conditii de temperaturi foarte reduse, autonomia nu este afectata, iar umplerea rezervoarelor de hidrogen dureaza doar trei pana la patru minute, chiar si in mijlocul iernii. "Sistemul de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen combina tot ce este mai bun din ambele universuri de condus, indiferent de perioada anului si de temperaturile exterioare: ofera mobilitatea fara emisii locale a unui automobil electric si capacitatea de utilizare zilnica nerestrictionata - inclusiv opriri scurte de realimentare - familiara modelelor cu motor termic", spune Jurgen Guldner, vicepresedinte BMW Group pentru Tehnologia Pilelor de Combustie cu Hidrogen si Proiecte de Automobile.
    Sistemul de propulsie de la bordul BMW iX5 Hydrogen imbina tehnologia cu pile de combustie cu un motor electric care utilizeaza tehnologia BMW eDrive de a cincea generatie. Hidrogenul pe care il foloseste ca sursa de energie este stocat in doua rezervoare care functioneaza la presiunea de 700 bar, fabricate din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP). Pila de combustie transforma hidrogenul in energie electrica, generand o putere de 125 kW. Motorul electric poate folosi si energia stocata intr-o bateria de mare putere. Aceasta baterie este incarcata fie prin recuperare de energie, fie din pila de combustie. Toate acestea inseamna ca puterea maxima a sistemului este de 275 kW/374 CP. Singura emisie eliberata de pila de combustie este reprezentata de vapori de apa. Caldura sa reziduala este valorificata in mod deosebit de eficient pentru a incalzi interiorul masinii.
    Sistemul de propulsie unic indeplineste toate cerintele
    Sistemele de propulsie, stocare a energiei si control trec testul suprem de rezistenta in decorul hibernal al Laponiei. in plus, suprafetele de gheata special pregatite si drumurile acoperite cu zapada ofera conditiile perfecte pentru a testa functionarea integrata a tuturor sistemelor de propulsie si sasiu. Aceasta include, de asemenea, directia, arcurile si amortizoarele, precum si sistemele de control al sasiului si interactiunea franelor conventionale si a deceleratiei prin recuperarea energiei. Din nou, BMW iX5 Hydrogen este capabil sa-si puna in valoare punctele forte, deoarece cantareste si mai putin decat un model electric cu baterii comparabil.
    Combinatia dintre pila de combustie si baterie ii confera BMW iX5 Hydrogen un sistem de propulsie unic la nivel global. Tehnologia sa are potentialul de a adauga un alt pilon in portofoliul de sisteme de propulsie al BMW Group pentru o mobilitate fara emisii CO2 locale. BMW i - ca marca axata in intregime pe mobilitatea care nu produce emisii locale - ar putea oferi in viitor automobile cu un sistem de propulsie cu pile de combustie pe hidrogen, alaturi de modelele sale electrice cu baterii. Acest lucru permite sa indeplineasca cerintele de mobilitate ale clientilor care nu au acces la infrastructura de incarcare electrica acasa, calatoresc frecvent pe distante lungi sau doresc un grad ridicat de flexibilitate.
    BMW Group sprijina crearea unei infrastructuri vaste de hidrogen
    Pe langa productia de hidrogen folosind surse regenerabile de energie, un element important in mobilitatea personala durabila oferita de automobilele cu pile de combustie este o infrastructura extinsa de aprovizionare. "Prin urmare, la BMW Group sprijinim eforturile Comisiei Europene de a pune in aplicare AFIR (Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi) care acopera lansarea paralela a statiilor de alimentare cu hidrogen si a unei infrastructuri de incarcare electrica", spune Jürgen Guldner. "Intr-adevar, ne-am dori sa vedem un plan si mai ambitios si o implementare mai devreme." In cadrul pachetului legislativ "Fit for 55" lansat ca parte a Green Deal, Comisia Europeana urmareste sa creeze o infrastructura de baza obligatorie. Odata cu implementarea proiectului AFIR, statiile de 700 de bar pentru alimentare cu hidrogen vor fi create la intervale de maximum 150 de kilometri de-a lungul principalelor rute de transport din toate statele membre din Europa. BMW Group saluta aceasta initiativa si face eforturi pentru ca intervalele sa fie reduse la 100 de kilometri pana in 2027.
    De asemenea, BMW Group saluta si sprijina activitatile in desfasurare in prezent pentru a promova inovatiile in Germania si alte tari europene care vizeaza dezvoltarea unei economii a hidrogenului si stimularea productiei de hidrogen verde. Acestea includ, cel mai important, proiectele de hidrogen la scara larga sub umbrela IPCEI (Proiecte Importante de Interes European Comun). Aceasta initiativa a Uniunii Europene, care este sustinuta in Germania de Ministerul Federal pentru Afaceri Economice si Ministerul Federal al Transporturilor, precum si de catre statele individuale, acopera intregul lant de valori prin gama sa de proiecte - de la generarea hidrogenului, trecand prin transport pana la aplicatii precum incalzirea cladirilor, alimentarea cu energie, industria si mobilitatea. in 2021, BMW Group si-a exprimat deja interesul de a se implica in aceasta initiativa. in cadrul IPCEI, compania vede o oportunitate de a stimula in mod semnificativ dezvoltarea sistemelor de pile de combustie si de rezervoare de stocare si, prin aceasta, sa faca un pas important catre industrializarea tehnologiei hidrogenului pentru mobilitatea personala.

    Vizualizari: 693