rss

Pionierul electric la final: productia BMW i3 se incheie cu HomeRun, o editie aniversara si exclusiva

  1. 31/07/2022
    Vezi toate fotografiile (1)

    O era se apropie de sfarsit la uzina BMW Group din Leipzig. Productia de serie a BMW i3 urmeaza sa se incheie, la aproximativ opt ani si jumatate de la lansare. O sursa de inspiratie, un motor al inovatiei, un pionier al placerii de a conduce fara emisii la nivel local: lista atributelor care au insotit primul automobil electric de serie mare al BMW Group de la debutul sau in 2013 este lunga. BMW i3 a inceput ca un exemplar exotic pe piata pe atunci inca abia la primii pasi a automobilelor electrice moderne. Inca din perioada productiei s-a dezvoltat intr-un clasic cu o imagine fascinanta inconfundabila si a intrat in istoria companiei ca un pionier al mobilitatii durabile.
    Pentru uzina BMW Group din Leipzig, despartirea de BMW i3 este legata de inceputul unui nou capitol in mobilitatea electrica. Intr-o tranzitie cursiva, acolo vor fi fabricate si alte componente ale sistemului de propulsie electric, cu efect imediat, pe langa producerea modulelor de baterii de inalta tensiune, ceea ce se face deja din mai 2021. Deja de anul viitor urmatoarea generatie MINI Countryman va fi fabricata in aceeasi locatie – un model care va fi disponibil in premiera si cu propulsie electrica. In acest fel, competenta in mobilitate electrica a fortei de munca, care a fost acumulata in ultimii ani, va fi valorificata si se va dezvolta mai departe. In acelasi timp, uzina BMW Group din Leipzig devine prima locatie din reteaua globala de productie a companiei in care modelele BMW si MINI sunt produse impreuna.
    Ultima aniversare: 250.000 de unitati de placere de a conduce electric produse la Leipzig
    BMW i3 isi incheie ciclul de productie cu un homerun impresionant. Cu doar cateva zile in urma, exemplarul 250.000 al automobilului electric compact a fost produs la Leipzig. Acest lucru face din BMW i3 cel mai de succes automobil electric din lume in segmentul compact premium. La fel de remarcabil este si faptul ca popularitatea sa nu a scazut pe masura ce s-a maturizat.
    BMW i3 a fost vandut in peste 74 de tari din intreaga lume. Pe multe piete, a obtinut o cota de piata semnificativ mai mare pe segmentul automobilelor electrice decat marca BMW in zona masinilor cu propulsie conventionala. De asemenea, a reusit sa inspire grupuri-tinta suplimentare in ofertele de mobilitate premium de la BMW. In primii ani, peste 80% dintre toti cumparatorii BMW i3 erau clienti noi pentru BMW Group.
    BMW i3 a fost un pionier al electrificarii si in Romania. A fost primul model electric de succes de pe piata locala si a dominat topurile de vanzari in primii ani de la lansare. In total peste 700 de modele BMW i3 au fost vandute pe piata locala.
    Atractia de durata a BMW i3, care este produs exclusiv la uzina din Leipzig pentru intreaga piata mondiala, se datoreaza si caracterului sau deosebit de individualist. Arhitectura auto independenta consta dintr-un modul Drive ca un sasiu din aluminiu, care include propulsia electrica, suspensia si bateria de inalta tensiune, precum si o celula pentru pasageri din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP) numita modul Life. Acest design, dezvoltat de la inceput pentru mobilitate electrica, a facut posibil un spatiu deosebit de generos in interior si un design al cockpitului si al consolei centrale care este atat de inalta calitate, cat si foarte avansat. Acelasi lucru este valabil si pentru designul exterior, care inca este revolutionar in al noualea an de productie si care este dedicat mai putin modei sau statutului decat avangardismului tehnologic.
    Portdrapel al tehnologiei vizionare cu o mare putere simbolica
    Aceste caracteristici nu numai ca au facut din BMW i3 un pionier pentru transformarea catre mobilitatea fara CO2, dar sunt si dovada cat de inovator este BMW Group intr-o gama larga de domenii. "BMW i3 are o mare putere de simbol", declara Oliver Zipse, presedintele Consiliului de Administratie al BMW AG. El descrie dezvoltarea BMW i3 ca pe un prim exemplu al "modului BMW". Acest lucru se caracterizeaza in special prin curajul de a fi "pionier in multe domenii prin a face ceva diferit, nu doar de a urma curentul principal". Aceasta mentalitate continua sa reziste, potrivit lui Zipse, intrucat "chiar si BMW iX, care este destul de surprinzator prin capacitatile sale, isi are originile in aceasta cultura corporate".
    Angajatii implicati in fabricarea BMW i3 de la uzina BMW Group din Leipzig stiu prea bine ce inseamna aceasta cultura in practica. BMW i3 a fost un portdrapel vizionar al tehnologiei din prima zi si nu doar datorita propulsiei sale electrice. Cu arhitectura sa Life-Drive, acesta stabileste, de asemenea, noi standarde in domeniul constructiilor usoare inteligente. La Leipzig, au fost stabilite procese inovatoare unice in industria auto pentru turnarea pieselor de caroserie de format mare din materialul de inalta tehnologie CFRP deosebit de usor. Astazi, BMW Group are o competenta unica in utilizarea industriala a fibrei de carbon in constructia caroseriei si a aluminiului in proiectarea componentelor sasiului.
    "BMW i3 este un adevarat pionier si simbolul spiritului de pionier", spune Milan Nedeljkovic, membru al Consiliului de Administratie al BMW AG, responsabil pentru productie. "Datorita BMW i3, uzina din Leipzig a devenit locul de nastere al mobilitatii electrice la BMW." Odata cu extinderea productiei de componente ale sistemului de propulsie electric, uzina de la Leipzig va ramane "electrica" in viitor, spune Nedeljkovic. "Va deveni hubul pentru mobilitatea electrica si va aproviziona reteaua noastra de productie din intreaga lume cu componente."
    Motor de inovatie pentru mobilitatea electrica si multiplu castigator de premii
    Datorita dezvoltarii tehnologice specifice modelului, BMW i3 a devenit si un motor de inovatie pentru marcile BMW si MINI in numeroase alte domenii. Din 2020, motorul electric de 135 kW/184 CP al BMW i3s ofera distractie la condus urban si sentimentul go-kart fara emisii la nivel local in stil MINI. De atunci, modelul electric MINI Cooper SE a devenit cea mai populara varianta de model a marcii britanice.
    Dezvoltata initial pentru BMW i3, a cincea generatie de tehnologie BMW eDrive este acum in productie. Este folosita la numeroase modele electrice si plug-in hybrid de la BMW si MINI. Amplificarea mobilitatii electrice va continua si in urmatorii ani. Pana in 2030, fiecare al doilea automobil BMW Group vandut in intreaga lume va fi electric.
    BMW i3 a primit numeroase premii in perioada de productie. In Germania, a fost distins cu "Volanul Verde" inca din 2013, iar trei ani mai tarziu a urmat "Volanul de Aur", acordat tot de "Auto Bild" si "Bild am Sonntag". Designul, conceptul de automobil, interiorul, dezvoltarea durabila, pastrarea valorii si tehnologia de conectivitate ale BMW i3 au primit alte premii nationale si internationale si succese in sondaje publice, inclusiv victorii de clasa in competitiile revistelor "Auto Zeitung" si "auto, motor und sport", premii ca "UK Car of the Year", "Green Car of the Year", "Clasicul Viitorului" si "Masina Anului in Elvetia", precum si "World Car Design Award", "Premiul iF gold pentru design de produs" si premiul francez "Trophee de l'argus".
    Regandirea mobilitatii: abordarea completa a marcii BMW i
    Pe langa propulsia electrica, echilibrul ecologic remarcabil al BMW i3 provine si din alegerea materialelor, care este pe deplin orientata catre dezvoltare durabila si productie care economiseste resursele. A fost primul model BMW Group care a primit un certificat ISO despre amprenta de emisii de CO2 eliberat de auditori independenti la momentul lansarii pe piata, confirmand performanta sa optimizata de mediu de-a lungul intregului sau ciclu de viata.
    Pentru exteriorul caroseriei din materiale termoplastice sunt folosite materii prime partial reciclate. Plasticul folosit in interior este fabricat in proportie de 25% din material reciclat. Materialele textile folosite pentru suprafetele scaunelor sunt realizate in intregime din fibre reciclate. Panourile usilor BMW i3 sunt realizate din fibre kenaf. Lemnul de eucalipt din cultivarea certificata in Europa serveste drept materie prima pentru partile tabloului de bord.
    Conceptul complet pentru dezvoltare durabila include, de asemenea, utilizarea pe scara larga a energiei regenerabile in productia BMW i3. Patru turbine eoliene aflate in incinta uzinei BMW Group din Leipzig furnizeaza energia electrica necesara pentru productia acestuia. Inca de la inceput ele au facut din locatia din Leipzig un pionier in productia de automobile neutra din puncte de vedere al CO2, care este standard in toate uzinele BMW Group din lume incepand de anul trecut.
    In plus, marca BMW i a oferit un impuls pentru placerea de a conduce sustenabil si o transformare vasta catre mobilitatea neutra din punct de vedere CO2 in multe feluri si mult dincolo de dezvoltarea automobilelor cu propulsie electrica. Aceste activitati includ serviciul de car-sharing urban DriveNow (numit astazi SHARE NOW), care pentru multi utilizatori este oportunitatea ideala de a intra in contact pentru prima data cu mobilitatea electrica, precum si serviciile cunoscute acum ca BMW Charging si MINI Charging pentru incarcare convenabila acasa si pentru acces usor la statiile publice de incarcare si participarea BMW Group la reteaua europeana de incarcare rapida Ionity.
    Introducerea perfecta in lumea mobilitatii electrice - si un alergator de anduranta de incredere
    Pentru multi clienti, BMW i3 a devenit un insotitor constant de la inceput in mediul urban, pentru naveta zilnica, iar deseori si mai departe. Conducatorii, frecventi din randul "early adopters", lauda mai ales costurile reduse de energie si intretinere, dar si cat de fiabil este automobilul si stabilitatea ciclului bateriei sale de inalta tensiune. Ei raporteaza ca placutele de frana nu au trebuit inlocuite nici dupa mai mult de 250.000 de kilometri, deoarece o mare parte a puterii de decelerare este asigurata de recuperarea la condusul unui BMW i3 si de fiabilitatea pe termen lung a bateriei de inalta tensiune, ceea ce duce la o reducere neglijabila a autonomiei chiar si dupa perioade de functionare la fel de lungi. BMW Group a luat aceasta experienta pozitiva ca pe o oportunitate de a creste, la inceputul anului 2020, kilometrajul maxim asociat cu perioada de garantie de opt ani pentru baterie de la 100.000 la 160.000 de kilometri.
    Bateria de inalta tensiune a BMW i3 a fost supusa unei dezvoltari continue de la lansarea sa pe piata, dublandu-si capacitatea de stocare, pastrand in acelasi timp acelasi spatiu de instalare. Acum, cu o capacitate a celulelor de 120 Ah si un continut brut de energie de 42,2 kWh, aceasta permite parcurgerea unei distante de pana la 307 kilometri (BMW i3) conform WLTP.
    Bateriile de inalta tensiune dezvoltate si produse de BMW Group sunt folosite si in alte domenii. Exemple in acest sens sunt autoutilitarele Streetscooter folosite de serviciul postal german si autobuzele urbane ale producatorului turc Karsan, precum si barcile cu motor cu propulsie electrica ale marcii Torqeedo, pentru care servesc ca sursa de energie. In plus, bateriile de inalta tensiune BMW i sunt folosite ca sisteme stationare de stocare a energiei electrice generate din surse regenerabile, cum ar fi energia eoliana sau solara. Uzina BMW Group din Leipzig are si o astfel de ferma de stocare a energiei. Este formata din 700 de baterii de inalta tensiune BMW i3 interconectate in care poate fi stocata electricitatea generata de cele patru turbine eoliene din incinta uzinei.
    Fara emisii la nivel local, eleganta si exclusivista: BMW i3s HomeRun Edition
    Pe ultima linie dreapta, BMW i3 isi prezinta din nou latura eleganta si extravaganta a caracterului, care a facut deja obiectul mai multor modele speciale limitate. BMW i3s HomeRun Edition a fost tratat pentru prima data cu un finisaj Frozen de la BMW Individual. Aceasta premiera este asociata cu un maxim de exclusivitate: au fost produse doar 10 unitati BMW i3s HomeRun Edition.
    O exclusivitate pentru BMW i3s HomeRun Edition, doua noi finisaje BMW Individual au fost adaugate gamei: Frozen Dark Grey si Frozen Red II. In plus, HomeRun Edition include jante de 20 de toli, din aliaj usor, cu design double-spoke, un acoperis de sticla actionat electric, geamuri cu protectie solara si faruri LED adaptive. Modelele speciale vin si cu designul interior Suite de inalta calitate, care include tapiterie cu piele Vernasca Dark Truffle, un panou de instrumente imbracat in piele, volan din piele cu ornamente galvanizate, o tapiterie Carum Grey a acoperisului, iluminare ambientala si Welcome Light. Alte optiuni includ scaune incalzite, acces confort, sistem de alarma, informatii despre trafic in timp real, serviciu Concierge, control al distantei de parcare si camera cu vedere in spate. De asemenea, sunt incluse pachetul Comfort si Driving Assistant Plus, sistemul de navigatie Professional, telefonia cu incarcare wireless, sistemul de difuzoare hi-fi Harman Kardon si divertismentul online cu muzica la tarif fix.
    Productia celor 10 modele speciale a fost un punct culminant final nu numai pentru angajatii implicati in productia modelului la uzina BMW Group din Leipzig. Clientii modelelor speciale au putut asista personal la finalizarea automobilelor in hala de asamblare.
    Uzina BMW Group din Leipzig
    Uzina BMW Group din Leipzig este una dintre cele mai avansate si durabile uzine auto din lume. Productia de serie a fost inceputa in 2005. In prezent, aproximativ 1.100 de automobile ies zilnic de pe liniile de productie, modelele fabricate aici fiind BMW Seria 1, BMW Seria 2 Gran Coupe, BMW Seria 2 Active Tourer si BMW i3. BMW Group a investit deja in total peste trei miliarde de euro in locatia sa din Leipzig. Forta de munca principala cuprinde aproximativ 5.300 de persoane.

    Vizualizari: 1220
    Peugeot 308

    Peugeot 308

    Pret: 8.500 EUR, An: 2016, Kilometri: 203.500 detalii »

    Toate anunturile »