Vezi toate fotografiile (1)
Dacia Logan si
Tata Nano au lansat un nou trend pe piata
auto: masinile super-ieftine. Nume mari precum
Toyota sau
Volkswagen s-au grabit sa urmeze drumul deschis de cele doua
automobile si fiecare s-a apucat de lucru la un nou
autovehicul low-cost. Iar piata pentru aceste masini este, slava Domnului.
Asa ca, rezultatul studiului polonezilor de la
RL Polk, conform caruia piata
automobilelor low-cost va creste in urmatorii 10 ani cu 70%, la 16 milioane de unitati produse la nivel mondial, nu mai mira, probabil, pe nimeni.
RL Polk a luat in calcul pentru acest studiu masinile cu un pret sub pragul de 10.000 de euro, momentan stiindu-se trei astfel de modele ce urmeaza sa intre in productie in viitorul apropiat:
Tata Nano,
VW Up si creatia japonezilor de la
Toyota, cunoscuta deocamdata sub numele de
EFC.
Anul trecut, piata mondiala a masinilor ieftine si a
vehiculelor comerciale usoare a crescut cu 9 procente, la 9,4 unitati.
Cea mai mare crestere a productiei de
automobile low-cost este prevazuta pentru Asia, in special India, principala piata pentru
Tata Nano. Mai mult de jumatate din productia masinilor low-cost va lua drumul Asiei, mai putin Japoniei. Un jucator important in acest segment va fi si Rusia, pana in 2018 in tara vecina preconizandu-se fabricarea a 1,6 milioane de
autovehicule.
Potrivit
RL Polk, citat de Mediafax, piata masinilor ieftine in statele cu traditie in productia
auto este, de obicei, scazuta din cauza numarului mare de masini rulate, dar aflate in stare buna, scoase la vanzare -
Dacia Logan fiind exceptia care confirma regula.