Peugeot da unda verde pentru 308 RC Z
- 13/12/2007
Audi TT nu mai ramane fara concurenta pentru mult timp: aceasta se arata in persoana lui
308 RC Z.
Rivalul francez se foloseste de platforma lui
308, asemenea versiunii
CC, iar designul afisat in poze este cel final, in timp ce, probabil, jantele imense vor fi inlocuite de unele mai "civile".
308 RC Z va fi foarte usor (aproximativ 1.200 kg) ceea ce este o veste buna pentru fanii condusului sportiv.
Studiul este motorizat de propulsorul turbo dezvoltat impreuna cu
BMW, care are o cilindree de 1.600 cmc si 218 CP. Cuplul, datorita supraalimentarii, este asemanator cu cel al motoarelor diesel (280 Nm, 300 cu overboost), la fel si consumul mediu, de doar 6,7 litri/100 km.
Datorita modernului agregat, performantele sunt foarte bune: RC Z accelereaza in doar 7 secunde pana la 100 km/h, in timp ce viteza maxima este de 235 km/h.
Francezii au tinut sa aduca vorba si de emisiile de noxe (160 g/km), dar in contextul asta subiectul este neinteresant. La fel si motorizarea diesel care va aparea mai tarziu. Vor sa faca masina sport sau briceag elvetian? Interiorul este mai premium decat te astepti, dar nici accesoriile sport n-au fost uitate.
Volanul este tesit, iar scaunele ofera o sustinere laterala optima, dar ca sa aflam cat de buna mai trebuie sa asteptam inca doi ani.