rss

Pentru cel mai inalt nivel de confort in segmentul de lux: BMW i7 trece prin teste acustice la noua locatie FIZ North

  1. 12/03/2022
    Vezi toate fotografiile (3)

    Izolatie fonica optimizata, aeroacustica si confort la vibratii: pentru a asigura cel mai bun confort oferit vreodata de un model al marcii, noul BMW i7 este supus unei game variate de teste in laboratoarele BMW Group si pe bancurile sale de testare. Programul de testare este conceput si pentru a asigura compatibilitatea electromagnetica.
    BMW i7 este dezvoltat cu obiectivul de a combina placerea caracteristica de a conduce cu un nivel de confort care este intr-o clasa proprie. in acest context un factor-cheie il reprezinta proprietatile acustice. Nivelul de confort din interiorul sedanului electric de lux este determinat in mare masura de gradul in care zgomotele deranjante pot fi tinute departe de pasageri. Exista o varietate de surse potentiale de zgomot care trebuie luate in considerare in acest caz, asa ca prototipurile de preserie ale BMW i7 - si intr-adevar toate celelalte variante de model ale viitorului BMW Seria 7 - sunt supuse unui program amplu ca parte a testarii lor acustice.
    La Centrul de Cercetare si Inovatie (FIZ) din München, inginerii de testare si dezvoltare verifica intreaga gama de emisii acustice ale automobilului. Zgomotul motorului si de rulare sunt analizate in detaliu, precum si confortul aeroacustic si al vibratiilor pentru a determina pe deplin proprietatile acustice ale noilor sedanuri de lux. Aceasta include, de asemenea, alinierea precisa a protectiei acustice a pietonilor si a sunetului de motor emis in interiorul BMW i7 - acesta din urma fiind dezvoltat ca parte a BMW lconicSounds Electric, o colaborare intre BMW Group si Hans Zimmer, compozitor de coloane sonore la Hollywood.
    Conducatorul BMW i7 are de ales: liniste sau BMW lconicSounds Electric dezvoltat in colaborare cu Hans Zimmer
    Bancurile de testare acustica de la noul centru de dezvoltare si cercetare, FIZ North, al Centrului de Cercetare si Inovatie al BMW Group (FIZ) sunt special concepute pentru a indeplini cerintele de mobilitate electrica si pentru a permite simularea realista a tuturor situatiilor de condus. Orice zgomot neplacut inregistrat de inginerii de dezvoltare in timpul drive testelor pe sosea poate fi recreat si eliminat selectiv. Dinamometrele cu role, cu acoperiri de suprafata interschimbabile, permit masurarea si validarea acusticii condusului si a zgomotului anvelopei pe toate suprafetele de drum care sunt relevante pentru traficul de zi cu zi, oriunde in lume.
    BMW i7 aspira sa redefineasca standardele inalte ale segmentului de lux - iar acest lucru se aplica si confortului acustic. O mare importanta a fost acordata furnizarii de putere fara zgomot a motorului electric. Factorii care contribuie aici includ optimizarea acustica a unitatilor de propulsie electrice, un concept de montare specific modelului si o incapsulare a zgomotului nou dezvoltata pentru motoarele electrice. Luate impreuna, aceste masuri permit ca BMW i7 sa realizeze o decuplare acustica eficienta pe o gama larga de frecvente, asigurand astfel un confort acustic maxim in interior in toate situatiile de condus. Drept urmare, conducatorul sedanului electric de lux are intotdeauna de ales sa se bucure fie de linistea caracteristica a motorului, fie de acustica puternic emotionala a BMW IconicSounds Electric dezvoltat in colaborare cu Hans Zimmer.
    Rigiditatea crescuta a caroseriei in partea din fata si anvelopele cu un absorbant de spuma in interior pentru izolarea fonica integrata contribuie, de asemenea, la cresterea la un nivel remarcabil a confortului acustic si de vibratii al noilor sedanuri de lux.
    Testare acustica pe bancul de incercari climatice si in tunelul aerodinamic
    Pentru a putea testa eficacitatea tuturor masurilor si in conditii climatice extreme, inginerii de dezvoltare de la FIZ North folosesc un banc de testare climatice si acustice special conceput in acest scop. Toate conditiile relevante la nivel global pot fi simulate si o mare varietate de surse de zgomot pot fi analizate si optimizate, cum ar fi acustica sistemului de aer conditionat si ventilatie in intregul automobil – in special la temperaturi foarte scazute sau foarte ridicate.
    La fel ca acustica de rulare a motorului si a anvelopelor, zgomotul ambiental poate fi redus selectiv. in acest scop, aeroacustica BMW i7 este perfectionata in tunelul aerodinamic acustic. Suprafetele clare ale caroseriei, manerele integrate ale usilor, oglinzile exterioare optimizate aerodinamic si o caroserie aproape complet inchisa contribuie la rezistenta aerodinamica scazuta a sedanului de lux, dar si la crearea unei acustici excelente.
    Materiale inovatoare pentru izolare fonica optimizata
    Pe langa zgomotul si vibratiile emanate de automobilul in sine, sursele de zgomot din exterior pot afecta in primul rand experienta de confort in timpul condusului. Noul simulator acustic de la FIZ North permite simularea in conditii de laborator a zgomotului emis in traficul de zi cu zi - aceasta include, de exemplu, sunetele emise de santierele de drum si de trecerea camioanelor. Numeroase difuzoare sunt folosite pentru a proiecta aceste sunete din toate directiile pe prototipurile automobilelor pentru a testa eficienta izolatiei fonice interioare.
    Izolarea fonica foarte eficienta, dar si optimizata din punct de vedere al masei, este posibila prin utilizarea materialelor inovatoare dezvoltate impreuna cu constructia acustica usoara. Una dintre modalitatile prin care se realizeaza o ecranare remarcabila a zgomotului extern si intrinsec este prin intermediul amortizoarelor de sunet incorporate in ornamentele montantilor, scaune, captuseala plafonului si suportului din spate. impreuna cu sticla confort, care impiedica patrunderea zgomotelor nedorite prin geamuri, acest lucru adauga nota finala de perfectiune experientei de client. Exista, de asemenea, elemente din fleece (fibre sintetice) in usi si pe ornamentele pragurilor si ale pasajelor rotilor care reduc zgomotul de rulare, maximizand astfel experienta de confort.
    Testarea intensa a compatibilitatii electromagnetice
    Prin analizele lor detaliate si optimizarea precisa, inginerii de dezvoltare si de testare cauta sa se asigure ca noile sedanuri de lux ofera cea mai buna experienta de confort realizata vreodata la un BMW. Aceasta include si o analiza a compatibilitatii electromagnetice (EMC). in asa-numita hala de absorbtie EMC de la FIZ, prototipurile noilor sedanuri de lux sunt expuse la campuri electromagnetice puternice, pentru a testa susceptibilitatea sistemelor lor electrice la interferente si pentru a vedea cum interactioneaza cu mediul.
    Inginerii de testare sunt capabili sa analizeze rezultatele diagnostice transmise de automobil in timp real prin cabluri de fibra optica. Programul de testare din sala de absorbtie EMC permite o protectie completa a intregului automobil, asigurand functionarea absolut fiabila a sistemelor de control si asistare a suspensiei si receptia fara interferente a datelor online, a semnalelor telefonice, radio, TV si de navigatie.

    Vizualizari: 537
    Audi Q3

    Audi Q3

    Pret: 38.500 EUR, An: 2019, Kilometri: 5.500 detalii »

    BMW 318

    BMW 318

    Pret: 14.875 EUR, An: 2017, Kilometri: 208.000 detalii »

    Toate anunturile »