rss

Oficial: Noul Chevrolet Camaro

  1. 22/07/2008
Mult asteptatul Chevrolet Camaro si-a facut in sfarsit aparitia in primele fotografii oficiale si, asa cum ne-am asteptat cu totii, seamana ca doua picaturi de apa cu prototipul care i-a lasat masca pe americani in urma cu doi ani la Detroit.

Si asta nu e tot: pony-car-ul secolului 21 este traditional exact acolo unde trebuie, fiindca poate fi comandat si cu un motor V8 identic cu cel de pe Corvette!

Probabil, pentru asta trebuie sa ii multumim lui Bob Lutz, omul care ocupa o functie suficient de mare la GM pentru a face lobby masinilor sport adevarate; altfel, legendarul coupe s-ar fi ales cu maximum unul-doua motoare V6 doar pentru a-i face pe cei de la Greenpeace sa-si tina gura.

Asa, Camaro ofera la lansare doar un singur V6, ce ocupa postul motorului de baza; totusi, chiar si acesta ofera performante mai mult decat decente: 300 CP si 370 Nm dintr-o cilindree de 3,6 litri.

Aflat si in dotarea lui Cadillac CTS, agregatul este la ora actuala cel mai modern produs de GM America si, mai mult ca sigur, va fi preferatul celor care au palpitatii ori de cate ori trec pe langa o statie de alimentare. Cuplat standard la o cutie manuala cu sase rapoarte, el poate fi pus sa faca echipa si cu una automata cu acelasi numar de rapoarte.

Deasupra sa se va pozitiona un nou motor din seria L-99, un V8 derivat din LS3-ul de 6,2 litri de pe Corvette ce beneficiaza de sistemul Active Fuel Management – dezactivarea unei parti din cilindri atunci cand se circula la viteze moderate.

Cand nu functioneaza ca un propulsor cu patru cilindri, L88 pravaleste asupra puntii spate 400 CP si 535 Nm, dar puristii vor avea cu siguranta ceva de comentat cand vor auzi ca el este oferit doar in combinatie cu o transmisie automata.

Ca urmare, ii invitam sa faca coada la Camaro SS, versiunea de top a noului pony-car Chevrolet ce va putea fi imediat recunoscuta gratie logo-urilor specifice si a jantelor de 20 inch.

Animata de un motor LS3 cu 422 CP si 553 Nm scrise pe cartea de vizita, masina are atat transmisia corecta – o manuala cu sase trepte –, cat si toate dotarile insotite de atributul “sport” ce v-ar putea trece prin minte.

Slava Domnului, Detroitul inca mai are puls...
Vizualizari: 569