© 2025 Auto.ro
		
		
Dupa mai multe luni in care pe Internet au aparut imagini si teasere, Chrysler a dat publicitatii in sfarsit primele fotografii si informatii oficiale cu noul Dodge Challenger SRT8, care isi va face debutul in aceasta saptamana, la Salonul Auto de la Chicago.
Noul Challenger, care deja se comercializeaza din decembrie anul trecut, este al patrulea vehicul construit pe platforma Chrysler LX, dupa 300C, Charger si Magnum. Dar, spre deosebire de acestea, SRT8 dispune de o capota motor cu doua linii din carbon specifice masinilor sport, jante din aluminiu forjat de 20 de inch si de excelentul motor HEMI de 6,1 litri, care dezvolta 425 CP si 570 Nm de cuplu.
Dodge Challenger SRT8 atinge "suta" in mai putin de 5 secunde, demarajul de la 0 la 160 km/h si oprirea masinii se realizeaza sub 17 secunde, iar distanta de franare de la 100 la 0 km/h este de aproximativ 30 de metri.
Propulsorul este legat la o transmisie automata cu cinci trepte sau la una manuala cu sase rapoarte, aceasta din urma urmand a fi disponibila mai tarziu.
Printre dotarile lui Challenger SRT8 amintim sistem de navigatie GPS, sistem de intrare si pornire fara cheie, un sistem multimedia MyGIG si sistem de comunicare UConnect "hands-free".
Modelele SRT8 sunt disponibile in doar trei culori, familiarul HEMI Orange, Bright Silver Metallic si Brilliant Black Crystal.
Masina va fi produsa la uzina Chrysler din Brampton (Ontario, Canada) si va avea un pret de pornire de doar 37.995 de dolari.
Dodge va imbogati gama SRT8 cu modele Challenger conventionale, care vor fi oferite cu motoare V6 sau V8, insa nu au fost deocamdata publicate detalii legate de acestea.
Versiunile de baza vor fi propulsate, cel mai probabil, de un motor V6 de 3,5 litri, cuplat la o cutie automata cu patru trepte, in timp ce nivelul de echipare de mijloc, R/T, va avea un V8 de 5,7 litri.
									Electrificarea forțată a flotelor rent-a-car riscă să saboteze un sector esențial pentru diaspora romaneasca
								
							
									Licitații auto SUA: cum funcționează și cum economisești la import
								
							
									Formula 1 2025: Banca Transilvania, partener oficial al echipei McLaren la GP Ungaria
								
							
									Simulatoare auto vs. condus în realitate – cât de autentică poate deveni experiența de joc?
								
							
									Cele mai ciudate funcții ale mașinilor care există cu adevărat
								
							
									Merita sa iti cumperi un Audi second-hand din Germania