rss

O premiera pentru masinile mici: Noul Polo porneste la drum cu automatizarea partiala IQ.DRIVE Travel Assist

  1. 27/06/2021
    Vezi toate fotografiile (1)

    Odata cu noul Polo, pe piata este lansata acum una dintre primele masini mici din lume capabila de conducere partial automatizata. 
    Modelul Volkswagen poate vira, frana si accelera automat la cerere. Acest lucru este posibil datorita sistemului optional IQ.DRIVE Travel Assist. Volkswagen isi consolideaza sistemele pe drumul spre conducerea automatizata sub umbrela marcii IQ.DRIVE. Aceste tehnologii au fost disponibile pana acum numai la modelele mai mari precum Golf, Tiguan, Passat, Arteon si Touareg. Primul din clasa sa, Polo permite acum de asemenea conducerea partial automatizata pe intreaga gama de viteze. În special in timpul deplasarii pe sosele de mare viteza, IQ.DRIVE Travel Assist adauga un nivel de confort care poate fi realmente perceput.
    IQ.DRIVE Travel Assist este extrem de usor de utilizat: volanul multifunctional standard dispune de un buton separat pentru acest sistem inteligent de asistenta. Este nevoie de un singur clic, iar noul Polo va prelua ghidarea laterala si longitudinala asistata partial. Sistemul se bazeaza pe fuziunea dintre tempomatul adaptiv (ACC) si ghidarea adaptiva pe banda, imbinate pentru ghidare laterala si longitudinala.
    Prin aceasta combinatie intre sistemele de asistenta, Polo face un pas inspre urmatoarea clasa superioara de autovehicule. Iata cum functioneaza IQ.DRIVE Travel Assist: ACC se asigura ca Polo pastreaza automat viteza permisa selectata curent de sofer. Datorita sistemului bazat pe camera video pentru afisarea indicatoarelor rutiere Dynamic Road Sign Display, Polo "stie" cat de repede are voie sa mearga. Utilizand tehnologia cu senzori radar, detecteaza de asemenea daca in fata sa apare un autovehicul mai lent. În acest caz, Polo este franat de sistem, pastrand astfel intotdeauna distanta corecta si sigura de urmarire. În momentul in care in fata nu mai sunt alte masini, Volkswagen accelereaza din nou.
    Va exista de asemenea si un sistem de tempomat predictiv - anticipativ - ACC in combinatie cu sistemul de navigatie si cutia de viteze cu ambreiaj dublu (DSG).
    Printre altele, acesta va permite autovehiculului sa reactioneze la curbe sau limite de localitati si sa reduca viteza.
    Sistemul de mentinere a benzii de rulare Lane Assist scaneaza zona din fata masinii Polo utilizand aceeasi camera din parbriz precum sistemul de afisare a indicatoarelor rutiere Dynamic Road Sign Display. Prin urmare, sistemul de asistenta detecteaza marcajele benzilor si corecteaza directia imediat ce este detectata o parasire neintentionata a benzii. Daca sistemul IQ.DRIVE Travel Assist este activ, tempomatul predictiv ACC si ghidarea adaptiva pe banda functioneaza impreuna, conform descrierii. Cu alte cuvinte, Polo franeaza, accelereaza si controleaza directia automat, in cadrul limitelor sistemului. Cu toate acestea, soferul trebuie sa pastreze mainile pe volan, el fiind intotdeauna responsabil pentru evaluarea situatiei din trafic si controlarea comportamentului autovehiculului. Șoferul semnalizeaza aceasta stare de pregatire prin intermediul suprafetelor capacitive de pe coroana volanului, care reactioneaza la atingere.
    Cu cutiile de viteze manuale cu 5 si 6 trepte, IQ.DRIVE Travel Assist poate fi utilizat de la o viteza de 30 km/h pana la viteza maxima (210 km/h). Daca Polo este echipat cu o cutie de viteze cu 7 trepte si ambreiaj dublu (DSG), sistemul de asistenta este disponibil deja incepand de la 0 km/h. Prin urmare, cu IQ.DRIVE Travel Assist si DSG este posibil condusul cu asistenta, ceea ce ofera un confort mult mai ridicat in situatii de ambuteiaj in trafic. Cei care prefera condusul activ pot pur si simplu ignora butonul pentru activarea IQ.DRIVE Travel Assist. Cu toate acestea, sistemele partial automatizate reduc efortul soferilor, in special in calatoriile lungi. Și pana la urma, despre asta este vorba: mai mult confort. IQ.DRIVE Travel Assist si ACC sunt disponibile pentru Polo sub forma de componente ale pachetului optional IQ.DRIVE. Lane Assist este deja inclus in sistemele generale standard de asistenta pentru noul Polo.
    La nivel international, automatizarea condusului este clasificata pe sase niveluri, de la Nivelul 0 la Nivelul 5. La Nivelul 0, nu exista suport prin interventia sistemelor de asistenta. La Nivelul 1, autovehiculul asista fie ghidarea laterala, fie ghidarea longitudinala, iar soferul este responsabil pentru restul. Cu toate acestea, IQ.DRIVE Travel Assist indeplineste cerintele conducerii partial automatizate de Nivel 2, preluand atat ghidarea laterala, cat si ghidarea longitudinala in acelasi timp. Ținand cont de situatia legala si raportat la siguranta, Nivelul 2 este considerat actualul status quo. Din motive de siguranta, soferul trebuie totusi sa monitorizeze permanent sistemul. Cand acest lucru nu mai este necesar, inseamna ca s-a ajuns la interventia Nivelului 3 de automatizare - urmatorul salt major. La Nivelul 3, soferul trebuie totusi sa fie potential pregatit sa preia volanul, daca este necesar. La Nivelul 4, complet automatizat, soferul preda complet responsabilitatea catre autovehicul, in anumite cazuri specifice - cum ar fi pe autostrazi. Cand autovehiculul circula in general fara sofer de la start la destinatie, acesta este considerat Nivelul 5; hardware-ul si software-ul necesare pentru aceasta ar putea deveni disponibile in urmatoarea decada.

    Vizualizari: 812