Vezi toate fotografiile (1)
De obicei, un asemenea vehicul este facut
sa transporte cat mai multe chestii (de obicei neimpachetate in cartoane care mentioneaza la tot pasul “Fragil”) din A in B cu
maximum de eficenta de timp si combustibil, dar in
SUA el au devenit un
obiect de cult care, uneori, se ridica din acest punct de vedere la valoarea
chopper-elor sau a masinilor sport.
Inca o dovada in acest sens este si tuningul oferit de specialistul in
Ford Roush, care a pregatit un
F-150 de cosmar pentru aproape orice gen de concurenta.
Categoric, va trebui sa te asiguri ca ai multi
armasari sub capota in caz ca te pune pacatul sa provoci aceasta masina
intre doua semafoare, caci, in afara de faptul ca are o cilindree respectabila (
5,4 litri), agregatul
V8 cu
3 supape pe cilindru a primit ajutorul celebrului
compresor mecanic Roushcharger pentru a scoate
445 CP si 678 Nm.
Ca orisice
preparator care se respecta, Roush a avut grija ca plusul de putere sa fie sprijinit de un
upgrade consistent al componentelor din jurul
inimii de metal, astfel incat litsta de modificari mecanice mai cuprinde
galerii de admisie,
intercooler,
radiator si un sistem de inductie a aerului noi, intregul
grup motopropulsor fiind garantat de americani pentru 3 ani sau 58.000 km.
In plus, pentru a fi siguri ca distractia va fi maxima,
Roush F-150 a fost dotat si cu un
diferential cu alunecare limitata; totusi, asigurati-va ca liniutele nu vor fi foarte lungi:
viteza maxima, restrictionata electronic, este de doar
170 km/h.
Bestia neagra va fi usor de recunoscut tocmai datorita acestei culori (exclusiva pe toate cele
100 de unitati care se vor fabrica), dar si elementelor aerodinamice ce decoreaza caroseria, precum
spoilerul fata profilat aerodinamic,
grila de radiator din aluminiu sau
evacuarea dubla.
Habitaclul, la randul sau, nu prea mai are legatura cu nici o utilitara, intampinand pasagerii cu
scaune sport cu tapiterie din piele brodate cu logo-ul Roush,
pedalier de aluminiu si finisari din materiale superioare calitativ pe bord.
Sigur, cine are buzunarele doldora de dolari isi poate dota masina cu tot soiul de
gadget-uri care mai de care mai apetisante, printre care
kit-ul de suspensie sport ce coboara garda la sol cu 5 cm, eleronul pentru bena si sistemul
GPS.
Preturile acestor “mofturi” se vor adauga la cel de baza de
41.750 de $, un adevarat chilipir considerand ca, in afara de tine, doar inca 99 de insi s-ar putea bucura de
una din extrem de putinele camionete capabile sa spulbere o sportiva decenta la orice ora.