rss

Noul Volvo V70 – primele informatii

  1. 02/02/2007
  2. Tags: Volvo V70
    Vezi toate fotografiile (3)
    Cu aproximativ o luna inainte de debutul programat la salonul auto de la Geneva, noua generatie a break-ului Volvo V70 si-a facut aparitia in cateva fotografii scurse pe calea fibrei optice catre computerele din intreaga lume.

    Masina va continua sa fie acelasi transporter bun la toate, iubit mai ales de catre mame, dar cu o tenta dinamica ceva mai evidenta, cel putin in privinta designului exterior.

    Acesta a important multe elemente de stil de la nava-amiral S80, dar si de la hatch-ul C30 sau conceptul XC60.

    Mai musculos nu inseamna in acest caz si mai compact, noul V70 fiind sensibil mai lung si mai lat decat predecesorul sau (cu 14,3, respectiv 6 cm). In 4,85 m lungime, Volvo a avut loc suficient sa se desfasoare la interior, aspect reflectat de cresterea spatiului la nivelul genunchilor pasagerilor spate cu 4,8 cm.

    In plus, amatorii de calatorii de lunga durata vor fi fericiti sa afle ca volumul portbagajului a crescut si el simtitor, ajungand la 540 de litri (+55 de litri).

    Gama de motorizari cuprinde deocamdata patru motoare: doua pe benzina si doua diesel. Mezinul primei categroii va fi un cinci cilindri de 2,5 litri turbo de joasa presiune, ce va dezvolta 200 CP si 300 Nm, in timp ce top model va fi excelentul agregat de 3,2 litri cu sase cilindri in linie, pe care unele surse il anunta chiar cu 285 CP (238 pe S80).

    De partea cealalta, fanii diesel vor putea alege intre doua versiuni ale aceluiasi propulsor de 2,4 litri cu cinci cilindri, de 163 sau 185 CP. Alaturi de acestea vor mai sosi in acest an un entry-level pe motorina de 136 CP, un motor de 145 CP ce va putea merge si cu E85, ca si top modelul echipat cu propulsorul V8 Yamaha de pe S80 si XC90.  

    Ca in cazul oricarui Volvo, specialistii suedezi au acordat o deosebita atentie sigurantei pasagerilor, astfel incat masina, pe langa obisnuita baterie de airbag-uri (ce pot fi reglate in functie de inaltimea pasagerilor) si sistemele de control ale tractiunii si stabilitatii, poate fi echipata cu scaune pentru copii de diferite marimi, cruise control adaptiv (acesta pastreaza atat o viteza constanta, cat si o distanta constanta de masina din fata), sistem de detectare a masinilor aflate in unghiul mort al oglinzii retrovizoare (numit BLIS) si servofrana de urgenta.

    Apoi, cine va dori si un sistem de siguranta „natural”, poate opta pentru versiunile cu tractiune integrala permanenta (cu diferential central Haldex), care te vor readuce cu toate rotile pe pamant atunci cand capul iti va fi in nori...
    Vizualizari: 1317