rss

Noul Porsche 718 Cayman GT4 RS

  1. 16/01/2022
    Vezi toate fotografiile (4)

    Cand 500 CP (368 kW) de la un motor cu turatii ridicate montat central se combina cu o greutate redusa de numai 1.415 kg, termenul „placere de a conduce” este redefinit: Porsche 718 Cayman GT4 RS este noul model emblematic in familia 718 – o masina fara compromisuri pentru sofer, conceputa sa impresioneze prin constructia sa usoara, configuratia extrem de agila a sasiului, aerodinamica sofisticata si sunetul unic. Fie ca este condus pe drumuri inguste si intortocheate de munte sau pe piste de curse, 718 Cayman GT4 RS este regele gamei compacte cu motoare centrale. Pe Nürburgring Nordschleife, acesta il depaseste pe fratele sau, 718 Cayman GT4, cu mai mult de 23 de secunde.
    Motorul cu sase cilindri orizontali cu aspiratie naturala, familiar de la masina de curse 911 GT3 Cup si modelul de serie 911 GT3, este piesa centrala a unei masini sport care a fost proiectata pentru placerea maxima a conducerii. Motorul tureaza pana la 9.000 rpm. In comparatie cu 718 Cayman GT4, 718 Cayman GT4 RS are un plus de 80 CP (59 kW), rezultand un raport greutate-putere de 2,83 kg/CP. Cuplul maxim a fost crescut de la 430 la 450 Nm.
    Printre caracteristicile frapante ale noului 718 de top de gama se numara prizele de aer de proces din spatele geamurilor soferului si pasagerului. 718 Cayman are in mod normal aici ferestre laterale mici. Noile prize de aer imbunatatesc atat fluxul de aer de admisie si, in acelasi timp, creeaza un zgomot de admisie palpitant chiar langa urechile ocupantilor. Prizele de aer caracteristice din fata rotilor din spate au fost pastrate si sunt folosite pentru racirea motorului.
    Ca orice model RS modern, noul 718 GT4 RS este disponibil exclusiv cu transmisia Porsche cu dublu ambreiaj (PDK). Aceasta cutie de viteze schimba prin cele sapte trepte de viteza cu viteza fulgerului si garanteaza performante maxime. Padelele de schimbare a vitezelor permit soferilor sa-si tina mainile pe volan chiar si atunci cand schimba viteza manual. Alternativ, ei pot folosi maneta selectorului reproiectata de pe consola centrala.
    PDK sport cu rapoarte scazute sustine acceleratia incredibila a acestei masini sport cu motor central. 718 Cayman GT4 RS sprinteaza de la 0 la 100 km/h in doar 3,4 secunde (GT4 cu PDK: 3,9 secunde) si are o viteza maxima de 315 km/h (GT4 cu PDK: 302 km/h), pe care o atinge in treapta a saptea.
    In stilul tipic RS, constructia usoara este un element definitoriu al designului noului 718 Cayman GT4 RS. Modelul cu doua locuri cantareste doar 1.415 kilograme, cu rezervorul de combustibil plin si fara sofer, asa cum este definit de standardul DIN, ceea ce este cu 35 kg mai putin decat un 718 GT4 echipat cu PDK. Aceasta reducere a greutatii este obtinuta datorita utilizarii plasticului armat cu fibra de carbon (CFRP) pentru componente precum capota si aripile din fata.
    Covorasele usoare economisesc, de asemenea, greutate, la fel ca si reducerea cantitatii de material izolator. Geamul din spate este realizat din sticla usoara. Panourile usoare ale usilor cu bucle de deschidere din material textil si plase pe compartimentele de depozitare completeaza incercarea de a elimina fiecare gram de prisos.
    Noua aripa spate fixa, cu sistemul sau de prindere „gat de lebada” si suporturile din aluminiu reprezinta un element distinctiv al designului exterior. Acest principiu extrem de eficient al aripii este derivat din masina de curse Porsche 911 RSR GT si a fost adoptat pentru prima data intr-o masina de serie Porsche cu 911 GT3. In combinatie cu inaltimea de rulare cu 30 de milimetri mai redusa in comparatie cu 718 Cayman, orificiile de ventilatie atragatoare de pe pasajele rotilor din fata, panourile de sub caroserie optimizate aerodinamic cu difuzor spate conectat, difuzorul fata multi-reglabil si noua buza a spoilerului fata cu lamele directionale laterale, in modul Performanta rezervat utilizarii pe piste de curse, GT4 RS genereaza cu aproximativ 25% mai multa forta deportanta decat GT4.
    Modificarile aduse sasiului contribuie, de asemenea, la o performanta mai mare. Articulatiile sferice leaga strans sasiul de caroserie pentru a oferi o manevrare si mai precisa si mai directa. Șasiul reglabil, pregatit pentru circuit, are o configuratie de amortizare specifica RS, precum si rate modificate pentru arc si bara antiruliu.
    Pachetul optional Weissach duce designul dinamic al GT4 RS si mai departe. Capacul portbagajului din fata, prizele de aer de proces, prizele de aer de racire, capacul cutiei de aer, ornamentele superioare ale oglinzilor exterioare si aripa spate au un finisaj cu tesatura de carbon. Țevile de esapament din titan arata similar cu sistemul de evacuare de pe Porsche 935. Cusca de protectie anti-rasturnare montata in partea din spate este, de asemenea, realizata din titan. Sectiunea superioara a plansei de bord este tapitata cu material Race-Tex si un logo mare Porsche este integrat in luneta din spate. Cu pachetul Weissach, rotile de magneziu forjat de 20 de inchi pot fi comandate la un cost suplimentar in locul rotilor de 20 de inchi din aluminiu forjat.
    Toate aceste imbunatatiri in comparatie cu 718 Cayman GT4 fac din GT4 RS cel mai intransigent si cel mai pur membru al familiei 718. Acest lucru este in mod special evident pe Nürburgring Nordschleife. In faza finala a ajustarilor, ambasadorul marcii Porsche, Jörg Bergmeister, a parcurs pista de 20,832 kilometri in 7:09,300 minute. GT4 RS a cucerit versiunea mai scurta de 20,6 km, care servea in trecut drept etalon, in 7:04,511 minute – cu 23,6 secunde mai rapid decat 718 Cayman GT4.
    Porsche Design Chronograph 718 Cayman GT4 RS, creat de Porsche Design exclusiv pentru cumparatorii vehiculului, este la fel de dinamic ca omologul sau pe patru roti. Ceasul beneficiaza, de asemenea, de un concept de design usor, cu caracteristici de inalta performanta bazate pe caracteristicile robuste si de inalta tehnologie ale titanului. Cadranul este inspirat de modelul jantelor masinii sport si poate fi specificat in diferite culori, la fel ca si masina.
    Noul Porsche 718 Cayman GT4 RS isi sarbatoreste premiera mondiala la Salonul Auto de la Los Angeles si poate fi comandat acum la un pret de baza de 152.826,94 de euro (inclusiv 19% TVA). In plus, GT4 RS este disponibil cu pachetul optional Weissach pentru o aerodinamica si mai mult imbunatatita. Versiunea de curse 718 Cayman GT4 RS Clubsport isi sarbatoreste si premiera la Los Angeles si va fi lansata in mai multe serii de curse nationale si internationale incepand cu 2022.

    Vizualizari: 1074