rss

Noul Polo GTI: O masina sport, in cea mai pura traditie

  1. 25/07/2021
    Vezi toate fotografiile (4)

    In aprilie, Volkswagen a prezentat cea mai recenta etapa de evolutie a celei de-a sasea generatie de Polo. Acum se lanseaza cea mai sportiva versiune a sa: noul Polo GTI. Purtatorul legendarului acronim conduce in segmentul Polo, in termeni de performanta, tehnologie si sportivitate. Puternicul motor TSI si sasiul sport, adaptate special pentru Polo GTI, transforma cea mai bine vanduta masina compacta intr-un autoturism cu patru usi dinamic si sportiv, care permite de asemenea conducerea semi-automata ca optiune, in premiera la Polo GTI. Ca detinator al celor mai noi sisteme de asistenta, garanteaza confort si siguranta de deplasare si mai mari, pentru toti pasagerii.
    Stabileste noi repere in segmentul masinilor compacte: noul Polo GTI.
    In lumea automobilistica, exista trei litere cu efect magic, deja de acum cinci decade: GTI. Inca de la GTI-ul original din 1976, Volkswagen s-a asigurat ca acest cod este sinonim cu extraordinara placere de a conduce, in segmentul compact. Polo poarta acronimul GTI din 1998 - al treilea model care o face, dupa Golf si Scirocco. Ultima generatie continua perfect ilustra traditie GTI si stabileste noi repere pentru masinile compacte. Baza tehnica pentru aceasta este platforma Modular Transverse Toolkit (MQB) de la Volkswagen. Pentru toate liniile de modele, MQB inseamna progresul tehnologic, rigiditatea ridicata a caroseriei, greutatea extraordinar de redusa si proprietatile la impact foarte bune.
    IQ.DRIVE Travel Assist, utilizat in premiera la Polo GTI, faciliteaza conducerea semi-automata. Sistemul este capabil sa preia directia, franarea si accelerarea noului Polo GTI, de la 0 km/h pana la limita de control a Travel Assist (210 km/h). Pentru ghidare longitudinala, IQ.DRIVE Travel Assist apeleaza la sistemele cunoscute, precum Adaptive Cruise Control (ACC). Ghidarea longitudinala este suportata de Lane Assist, care face parte din echiparea standard. Șoferul poate sa activeze sistemul de la butonul Travel Assist de pe volanul sport multifunctional imbracat in piele, cu design nou. Mainile soferului trebuie sa ramana pe volan in timp ce utilizeaza sistemul, ceea ce inseamna ca soferul este intotdeauna raspunzator pentru masina.
    Sportivitatea asociata cu eficienta si consumul moderat
    Inima unui GTI este intotdeauna motorul. Ca toti predecesorii sai, noul Polo GTI are intotdeauna tractiune fata. Motorul turbo cu injectie directa de benzina schimba treptele printr-o transmisie cu sapte trepte si ambreiaj dublu (DSG), care este in echiparea standard. Ca elemente principale ale motorului turbo din noul Polo GTI, care este montat transversal in partea din fata a masinii, sunt caracteristici precum un sistem de injectie dual cu injectie combinata directa si in galeria de combustibil, o unitate de comanda a motorului cu patru procesoare principale si un sistem electronic de ridicare a supapelor pe partea de admisie. Desi are un randament ridicat, motorul este impresionant de eficient cu consum moderat de combustibil. La aceasta contribuie greutatea proprie mica a noului Polo GTI. 
    Asa cum este de asteptat de la un adevarat Volkswagen GTI, noul Polo GTI este echipat standard cu un sasiu sport, conceput special pentru masina. Astfel, sasiul este mai coborat cu 15 milimetri si garanteaza sinteza tipica GTI dintre dinamica de conducere, neutralitatea sigura si gradul ridicat de confort la conducere.
    Noul Polo GTI este echipat acum standard cu faruri IQ.Light - LED matrix si o banda iluminata pe grila radiatorului, ca optimizare distinctiva a luminilor de zi. Astfel noul Polo este vazut ca formand o punte stilistica spre modelele complet electrice ID. de la Volkswagen, iar la noua generatie de modele de succes precum Golf, Arteon si Tiguan, care de asemenea au in dotare aceasta banda luminoasa si uimitoare de leduri, tipica pentru noile masini Volkswagen, este ca optiune sau in functie de linia de dotare.
    Cea mai vizibila transformare estetica a noului Polo GTI este blocul optic spate cu leduri, complet nou, cu lampi de frana cu animatie si indicatoare dinamice integrate, ce indica schimbarea de directie prin miscari de fluxuri luminoase. Noua bara de protectie specifica GTI face ca masina sport compacta sa aiba o prezenta si mai dominanta si vizibila pe sosea. Sistemul Adaptive Front Lighting (AFS), integrat in partea laterala a barei de protectie si controlat prin farurile faza lunga, a fost reconceput si asigura acum un efect de iluminare si mai clar. In combinatie cu farurile IQ.Light - LED matrix, asigura iluminarea foarte uniforma a soselei si imprejurimilor. Logoul rosu GTI, extrem de vizibil pe grila radiatorului, grilele de ventilatie in forma de fagure si banda rosie continua de deasupra luminilor de zi cu leduri raman caracteristicile emblematice ale GTI, in partea din fata a masinii. In stanga si dreapta, banda curge catre farurile IQ.Light - LED matrix cu aripioare rosii.
    Noul Polo GTI este disponibil in cinci culori: Deep Black Pearl Effect, Smoke Grey Metallic, Kings Red Metallic, Pure White Uni si Reef Blue Metallic. Ultimele trei culori de caroserie pot fi combinate cu un plafon contrastant negru, ca optiune (pachetul plafon). Masina este echipata standard cu jante de aluminiu de 17 inch. Polo GTI poate fi comandat optional si cu jante de aluminiu de 18 inch.
    In interior, dominante sunt culorile negru, rosu, gri si suprafetele cromate
    Stalpii plafonului si tapiteria plafonului sunt intotdeauna pastrate in Titanium Black, tipic pentru GTI. Cusaturile rosii contrastante sunt de asemenea, ca intotdeauna, o caracteristica tipica unui GTI. Estetica este completata de volanul sport multifunctional si imbracat in piele, care face parte din echiparea standard, ornamentul manetei schimbatorului si suprafetele scaunelor. Sistemul de sonorizare beats, cu 300 W si sase difuzoare, creeaza o experienta acustica captivanta. Amplificatorul este instalat sub podea, in zona cargo variabila, pentru a economisi spatiul. Capacitatea portbagajului din noul Polo GTI este de 351 litri.

    Vizualizari: 1638