rss

Noul PEUGEOT E-3008 SUV Fastback electric de ultima generatie

  1. 15/10/2023
    Vezi toate fotografiile (67)

    PEUGEOT a transformat modelul E-3008, ridicand la un nivel superior creativitatea designului si placerea de a conduce, precum si performantele electrice pe care le ofera utilizatorilor sai. 
    • SEDUCTIE: un SUV fastback cu design reinventat si eficient.
    • EMOTIE: noua generatie PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®, care duce placerea de a conduce la un nivel cu totul nou.
    • EXCELENTA: autonomie si performante 100% electrice (pana la 700 km), datorita noii platforme STLA Medium de la Stellantis.
    Actualul PEUGEOT 3008 este un best-seller care a fascinat peste 1.320.000 de clienti din 130 de tari in ultimii 7 ani. PEUGEOT s-a angajat sa ofere o gama completa de vehicule electrice incepand din 2025, iar 100% din vanzarile marcii in Europa vor fi electrice pana in 2030.  PEUGEOT intra intr-o noua era odata cu lansarea noului E-3008.
    PEUGEOT E-3008 este primul model care utilizeaza noua platforma STLA Medium de la Stellantis, care duce marca la un nivel superior. Aceasta platforma inovatoare a fost conceputa pentru oferirea celor mai bune performante din clasa sa in raport cu cele mai importante criterii pentru clienti : autonomie (pana la 700 km), timp de reincarcare (30 de minute), placerea de a conduce, performante, eficienta, servicii si functii conectate (Planificator de calatorie, incarcare inteligenta, Vehicul pentru incarcare, Plug&Charge si actualizari Over The Air).
    Next-Level PEUGEOT E-3008 va fi produs exclusiv la uzina Sochaux din Franta si va fi comercializat incepand cu luna februarie 2024. 
    Gama se va baza pe doua niveluri de echipare, Allure si GT, cu 3 pachete de optiuni pentru simplificarea selectiei si trei motorizari complet electrice: 210 CP, 230 CP Long Range si 320 CP Dual Motor (tractiune integrala).  Vor fi disponibile si motorizari hibride, in functie de piata.
    LINDA JACKSON, CEO PEUGEOT: „Lansarea modelului Next-Level E-3008 reprezinta un pas important in transformarea radicala a PEUGEOT intr-o marca atragatoare, 100% electrica, reprezentand noi repere in materie de design, placere de a conduce si eficienta. Cu designul sau exterior, spectaculosul PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®, placerea de a conduce si performantele electrice fara precedent, Next-Level E-3008 introduce PEUGEOT intr-o noua era, fiind marca franceza care ofera cea mai larga gama de vehicule electrice generaliste de pe piata.“
    SEDUCTIE: NOUL E-3008 DUCE DESIGNUL CREATIV LA URMATORUL NIVEL
    Cu noul E-3008, designul PEUGEOT intra intr-o noua era electrica, in care seductia foloseste eleganta in beneficiul eficientei.
    MATTHIAS HOSSANN, DIRECTOR DE DESIGN PEUGEOT: «Noul E-3008 imbina inventivitatea si caracterul indraznet Peugeot, reprezentand toate valorile marcii noastre. Reinventarea modelului 3008 inseamna sa lucram asupra modernitatii sale, sa armonizam designul dinamic cu eficienta optima prin silueta tip fastback si sa inovam cu o noua generatie de PEUGEOT Panoramic i-Cockpit®».
    • Un SUV fastback (aerodinamic) cu alura de felina
    Noul E-3008 este recunoscut imediat prin aspectul de SUV fastback. Cu forma sa dinamica si aerodinamica (Cx 0.28), noul E-3008 imbina eleganta, eficienta si spatiul generos.
    Dinamismul liniilor de felina ale noului E-3008 provine si din dimensiunile bine echilibrate ale vehiculului (lungime: 4,54 m, latime: 1,89 m, inaltime: 1,64 m), care ramane unul dintre cele mai compacte din categoria SUV-urilor 100% electrice de segment C, oferind in acelasi timp suficient spatiu pentru pasageri si bagaje.
    • O parte frontala de inalta tehnologie
    Pe noul E-3008, PEUGEOT introduce un design nou pentru partea frontala. In timp ce semnatura luminoasa emblematica cu trei gheare ramane ferm pe pozitie, aspectul farurilor si al grilei este complet nou.
    Grila noului E-3008 ilustreaza genele electrice ale acestui model. 
    Partea frontala este conceputa in jurul noii embleme PEUGEOT, integrand noua semnatura luminoasa si grila fara delimitare, datorita unui degrade in culoarea caroseriei.
    Farurile ultra-compacte sunt amplasate intr-o banda subtire si eleganta care se afla deasupra grilei radiatorului si se intinde in jurul intregii parti frontale. Este o caracteristica distincta de design care confera noului E-3008 un aspect deosebit de incisiv, afirmandu-i modernitatea si personalitatea. 
    Farurile sunt cu LED pe toate versiunile. Modelul E-3008 GT este echipat standard cu noua tehnologie Pixel LED de la PEUGEOT, care adapteaza automat fasciculul de lumina al farurilor la conditiile de trafic, mentinand o iluminare optima, fara sa deranjeze ceilalti participanti la trafic.
    • Un concept care reinventeaza fastback-ul
    PEUGEOT a modernizat inclinarea traditionala a liniei de fastback in partea din spate a masinii cu un spoiler „plutitor“. Acest element inovator pune in valoare arcuirea caroseriei noului E-3008, optimizand in acelasi timp aerodinamica. 
    Partea posterioara generoasa a noului E-3008 ofera un stil dinamic, subliniat de emblematica semnatura luminoasa cu trei gheare – in 3D pe versiunile GT –, pastrand in acelasi timp un spatiu bun pe al doilea rand si un volum al portbagajului (520 de litri, indiferent de motorizare) identic cu cel al modelului 3008 anterior.
    • O silueta aerodinamica
    Pe noul E-3008, fiecare detaliu de design a fost gandit si proiectat pentru oferirea unui nivel mai mare de inovatie si eficienta.
    Ascunderea garniturilor de etansare ale geamurilor laterale in portiere contribuie la designul elegant pentru partile laterale ale masinii. Numarul de insertii decorative de pe caroserie a fost redus, in timp ce toate piesele cromate au fost eliminate.
    • Jante inovative si aerodinamice
    Continuand activitatea inovatoare inceputa la 408, PEUGEOT a echipat noul E-3008 cu jante care contribuie atat la designul modern, cat si la performanta aerodinamica. 
    Jantele de 19 sau 20 de inci, cu design tehnic si geometric, au in centru noua emblema PEUGEOT.
    • Un finisaj exterior sofisticat si rezistent
    In ceea ce priveste finisajul exterior, modelul E-3008 ilustreaza o abordare noua, mai moderna si mai durabila. Piesele cromate au fost eliminate in favoarea celor lacuite: Meteor Grey pe protectia barei fata si pe bara spate, Orbital Black pe capacele oglinzilor si pe linia inferioara care inconjoara vehiculul.
    Noul E-3008 este disponibil intr-o gama de sase culori. 
    Datorita pigmentilor dicromatici inovativi, culoarea Obsession Blue se schimba din albastru in verde in functie de lumina si de formele caroseriei, exprimand cu eleganta intrarea lui E-3008 intr-o noua era.
    Noul Ingaro Blue, cu reflexiile lui subtile, evidentiaza perfect liniile moderne ale noului E-3008.
    Celelalte culori disponibile sunt Okenite White, Pearl Black, Artense Grey si Titanium Grey. 
    Noul E-3008 GT este livrat standard in doua culori, cu plafon negru lucios.
    La versiunile GT electrice, sectiunile inferioare ale barelor de protectie fata si spate, pasajele rotilor si protectiile pragurilor portierelor sunt, de asemenea, finisate in negru lucios.
    • Calitate superioara si inalta tehnologie pentru habitaclu
    In plus fata de spectaculosul ecran panoramic plutitor de 21 de inci al noului PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® (vezi mai jos), atractia puternica si caracterul tehnologic al habitaclului sunt accentuate de iluminarea ambientala cu LED, care poate fi personalizata in 8 culori diferite.
    Aceasta iluminare este reflectata de o insertie eleganta din aluminiu veritabil care se intinde pe panoul de bord si se prelungeste cu generozitate pe portiere. Combinatia dintre aluminiu, lumina si tapiteria cu model creeaza o armonie unica, de inalta calitate, a materialelor premium.
    EMOTIE: UN NOU PEUGEOT PANORAMIC I-COCKPIT® PENTRU O PLACERE DE A CONDUCE SPECTACULOASA
    Promisiunea de inovatie si eleganta de la exteriorul modelului E-3008 se extinde si in interior. Noul PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® duce placerea de a conduce la un alt nivel.
    • Un ecran panoramic HD de 21 inci, plutitor si curbat, care combina afisajul head-up cu ecranul tactil central
    Echipele PEUGEOT au decis sa combine doua dintre cele trei elemente fundamentale ale i-Cockpit®, head-up display si ecranul tactil central de dimensiuni mari. Acestea sunt acum integrate intr-un ecran panoramic curbat, format dintr-un singur panou de inalta definitie, de 21 inci, care se intinde de la capatul stang al panoului de bord pana la consola centrala. 
    Acest ecran panoramic pluteste deasupra panoului de bord. Efectul de „plutire“ este accentuat de iluminarea ambientala cu LED, a carei sursa se afla sub ecran.
    Pozitionat pentru ergonomie optima, ecranul panoramic de 21 de inci este usor curbat spre sofer, ramanand in acelasi timp perfect accesibil pentru pasager. Prin urmare, ecranul digital mare si de inalta calitate combina doua functii cheie ale PEUGEOT i-Cockpit®:
    - in partea stanga a ecranului panoramic, panoul de instrumente reuneste toate informatiile legate de condus (viteza, putere, asistenta la condus, flux de energie) deasupra volanului compact.
    - in partea dreapta a ecranului panoramic, in centrul panoului de bord, sectiunea cu ecran tactil este accesibila atat soferului, cat si pasagerului. Aceasta poate fi utilizata pentru gestionarea sistemelor de incalzire/climatizare, navigatie, media/conectivitate etc.
    La versiunea Allure a modelului E-3008, noul PEUGEOT i-Cockpit® este alcatuit standard din doua ecrane digitale de 10 inci integrate intr-un singur panou din afisajul panoramic, oferind acelasi efect de plutire ca si panoul de 21 de inci. GT este echipat standard cu un ecran de 21 de inci.
    • Arhitectura si ergonomie reinventate
    Noul PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® prezinta o arhitectura complet noua. Este inovator prin faptul ca ecranul panoramic este montat pe panoul de bord cu un sistem de fixare invizibil din habitaclu. Aceasta dispunere imbunatateste accesibilitatea si vizibilitatea informatiilor afisate pe ecranul tactil panoramic de 21 de inci.  
    Partea centrala a panoului de bord gazduieste i-Toggles, butoane tactile complet personalizabile, care pot fi programate pentru acces rapid la 10 dintre functiile preferate de utilizator: apelarea unui contact favorit, pornirea navigatiei catre o destinatie frecvent utilizata, reglarea radioului pe postul favorit, setarea temperaturii ideale a aerului conditionat etc.
    Consola centrala este spatioasa si aerisita, pentru sporirea spatiului disponibil destinat depozitarii si, pentru pasagerul din fata, care beneficiaza de un spatiu deosebit de placut si larg deschis. 
    Arhitectura spatioasa a fost posibila prin mutarea comenzii transmisiei automate pe panoul de bord. Controlul se afla acum in dreapta volanului, langa butonul de oprire/pornire al masinii. Este o solutie ergonomica si permite accesul facil la comenzile transmisiei si la oprirea sau pornirea motorului, printr-un singur gest intuitiv.
    • Un volan nou si compact, cu butoane tactile
    Volanul compact a fost inca de la inceput un element fundamental al PEUGEOT i-Cockpit® si in prezent este foarte bine reproiectat pentru oferirea unor senzatii de conducere si confort optime. Bineinteles, si-a pastrat caracterul compact, dar are un design modernizat: partea centrala redesenata este mai mica si „izolata“ de spitele volanului pentru un efect de levitatie similar cu cel al ecranului panoramic de pe panoul de bord.
    Comenzile de pe volanul compact sunt noi, pentru ergonomie optima. Acestea detecteaza automat degetele soferului, dar se activeaza numai atunci cand acesta le apasa, pentru evitarea manevrelor false. 
    Noul volan compact este incalzit, ca dotare standard la versiunea E-3008 GT.
    Noul PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® introduce in spatele volanului compact doua manete de comanda noi, fine si elegante, precum si doua padele pentru franarea regenerativa.
    • Confort exceptional
    Habitaclul noului E-3008 ofera pasagerilor o experienta relaxanta, intr-un spatiu generos si luminos. Noile scaune fata – o combinatie de piele cu textura si stofa pe Allure si piele cu textura si Alcantara pe GT – ofera confort exceptional. Scaunele au un design conturat atragator si spuma de inalta densitate. 
    Scaunele fata ale noului E-3008 au primit prestigioasa eticheta AGR (Aktion für Gesunder Rücken), acordata de o asociatie germana de medici si terapeuti care promoveaza cercetarea in domeniul prevenirii durerilor de spate. La versiunea GT, acestea sunt ventilate si cu masaj, iar in spate se mai regasesc si scaunele cu tetiera incorporata.
    Pentru prima data in gama PEUGEOT, scaunele fata pot fi echipate cu suporturi laterale adaptive, care se umfla sau se dezumfla electric pentru adaptare perfecta la forma corpului pasagerului.
    Pentru asigurarea unei atmosfere interioare sanatoase, noul PEUGEOT E-3008 este echipat cu sistemul AQS (Air Quality System) care monitorizeaza in permanenta calitatea aerului care intra in habitaclu si, daca este necesar, activeaza automat recircularea aerului.
    La versiunea GT, acesta este completat de sistemul de tratare a aerului Clean Cabin, care filtreaza gazele si particulele nocive. Calitatea aerului este afisata in partea dreapta a ecranului panoramic.
    Izolatia fonica deosebit de atenta poate fi imbunatatita si mai mult prin geamurile frontale laminate optionale, combinate cu sistemul Focal® Premium Hi-Fi de inalta calitate, care este rezultatul mai multor ani de colaborare intre PEUGEOT si echipele de la Focal®, marca franceza specializata in sisteme audio de inalta calitate.
    Sistemul Focal® Premium Hi-Fi este format din 10 difuzoare cu tehnologii exclusive, patentate: 
    - 4 tweetere cu dom inversat din aluminiu TNF,
    - 4 difuzoare/medii cu con de polivinila si amortizare TMD (Tuned Mass Damper) de 165 mm,
    - 1 canal central conic din poliglas si performante imbunatatite,
    - 1 subwoofer optimizat Power Flower™.
    Toate acestea sunt combinate cu un amplificator cu 12 canale de 690 W (tehnologie de clasa D amplificata).
    Experienta audio este imbogatita prin introducerea modului inovator de ascultare „Front-Optimised“, care transforma randul 1 al e-3008 intr-o adevarata sala de concerte.
    • O multitudine de spatii de depozitare si un volum de incarcare generos
    Habitaclul noului E-3008 ofera 17 spatii de depozitare diferite, cu un volum total de aproximativ 34 de litri: incarcare wireless a telefonului accesibila in mod facil pe consola centrala, un spatiu frigorific sub cotiera centrala, un suport pentru pahare pe consola de pe plafon, suporturi pentru pahare si torpedou.
    Cu un volum util de 520 de litri sub panoul separator, portbagajul noului E-3008 este la fel de spatios ca si cel al predecesorului sau. Noua platforma STLA Medium ofera acum acelasi spatiu in portbagaj, indiferent de motorizare.
    • Un sasiu dinamic pentru eficienta si placerea de a conduce
    E-3008 se ridica la inaltimea reputatiei PEUGEOT in ceea ce priveste tinuta de drum si placerea de a conduce.
    Noua platforma STLA Medium incorporeaza punti fata si spate noi, concepute pentru asigurarea unei tinute de drum dinamice. Structura platformei in sine contribuie la aceasta dinamica, prin utilizarea la maximum a materialelor usoare si rigide si prin scaderea centrului de greutate al vehiculului, datorita pozitionarii ideale a bateriei cu un singur nivel, cat mai jos posibil intre roti.
    • Patru moduri de rulare pentru performante optime
    Soferul poate alege intre patru moduri de rulare prin intermediul unei comenzi amplasate pe consola centrala, pentru adaptarea optima a performantelor modelului E-3008 la dorintele soferului si/sau la conditiile de trafic:
    - Mod Normal. Acesta este modul implicit. Puterea si cuplul sunt usor reduse atunci cand pedala de acceleratie este apasata intre 0 si 70%, iar peste 70% sunt disponibile puterea si cuplul maxim.
    - Mod Eco. Ofera o rulare mai cursiva si un consum redus de energie prin utilizarea unei setari specifice a pedalei de acceleratie, limitand puterea si cuplul si reducand performanta sistemului de incalzire si de aer conditionat.
    - Mod Sport. Ofera o conducere mai dinamica prin utilizarea unor configuratii specifice pentru servodirectie, acceleratie si transmisie. 
    - Mod 4WD (unde este cazul). Disponibil la viteze de pana la 135 km/h, acest mod distribuie puterea catre toate cele 4 roti atunci cand suprafata drumului devine alunecoasa (zapada, noroi etc.). 
    • Un SUV agil in oras
    Compact si cu cel mai bun diametru de intoarcere (10,6 m) dintre toate SUV-urile 100% electrice din categoria sa, noul E-3008 se simte foarte bine in traficul urban. Pentru facilitarea manevrelor, este echipat standard cu o camera video spate care ofera soferului doua perspective: vizualizare in spate sau vedere de ansamblu. Camera video este echipata cu o duza de curatare pentru oferirea unei imagini perfecte in orice conditii.
    Optional, noul E-3008 poate fi echipat cu sistemul PEUGEOT VisioPark 360° care, prin intermediul celor 4 camere pozitionate cat mai aproape de rotile din fata si din spate si a celor 12 senzori distribuiti in jurul masinii, ofera o vizualizare la 360° a mediului inconjurator. Astfel, este posibila evitarea tuturor obstacolelor din apropierea vehiculului.
    • Capacitati extinse de conducere semiautonoma
    PEUGEOT face inca un pas spre conducerea semiautonoma cu sistemul Drive Assist Plus disponibil pe noul E-3008. Acest sistem asista soferul prin utilizarea tuturor senzorilor masinii (camere video, radar etc.) si a informatiilor de la sistemul de navigatie conectat. 
    Aceste sisteme de asistenta sunt concepute pentru simplificarea activitatilor soferului pe soselele cu mai multe benzi sau autostrazi:
    - Sistem adaptiv de control al vitezei de croaziera cu functie Stop & Go si asistenta la mentinerea benzii de rulare. Gestioneaza directia si viteza noului E-3008 pentru mentinerea acestuia pe o banda de rulare si la o viteza prestabilita de sofer. 
    - Schimbarea semiautomata a benzii de rulare. Schimba banda de rulare in locul soferului, atunci cand este necesar. Este suficient sa activati indicatorul si sa apasati butonul „ok“ de pe volan, iar sistemul va directiona vehiculul spre noua banda de rulare. 
    - Recomandare anticipata privind viteza de rulare. Detecteaza modificarile limitei de viteza prin detectarea indicatoarelor rutiere si prin colectarea de informatii de la sistemul de navigatie conectat si sugereaza soferului sa ajusteze setarea Adaptive Cruise Control. In cazul in care detecteaza conditii de ploaie, sistemul sugereaza imediat reducerea vitezei in conformitate cu limita de viteza, de exemplu de la 130 la 110 km/h pe autostrada.
    Aceasta capacitate de conducere semiautonoma necesita acceptarea soferului. Senzorii se asigura ca soferul pastreaza in permanenta mainile pe volan.
    • O gama completa de sisteme de siguranta activa
    E-3008 dispune de cele mai recente tehnologii de siguranta activa PEUGEOT, inclusiv:
    - Franare de urgenta automata cu avertizare in caz de coliziune: detecteaza vehiculele, pietonii si biciclistii, ziua sau noaptea, de la 7 km/h si pana la 140 km/h.
    - Avertizare activa la parasirea benzii de rulare si corectarea directiei de deplasare.
    - Driver Attention Alert, care detecteaza pierderea atentiei soferului prin analizarea deplasarii vehiculului.
    - Recunoastere extinsa cu afisare digitala a semnelor rutiere: oprire, sens unic, depasire interzisa, sfarsit depasire interzisa, in plus fata de semnele obisnuite referitoare la limita de viteza.
    - Monitorizarea unghiului mort cu raza lunga de actiune (pana la 75 de metri).
    - Controlul coborarii in panta: reduce riscul de derapare sau de pierdere a controlului vehiculului la coborarea unei pante cu viteze mai mici de 30 km/h, indiferent daca se afla in treapta de deplasare inainte sau in marsarier, prin reglarea automata a vitezei. 
    - Control avansat al tractiunii: optimizeaza aderenta pe suprafete alunecoase. Acesta poate fi activat in 3 pozitii: zapada, noroi si nisip.
    EXCELENTA: PERFORMANTE ELECTRICE SI CONECTIVITATE LA NIVELUL URMATOR
    Noua platforma electrica STLA Medium de la Stellantis, inaugurata pe E-3008, permite marcii PEUGEOT sa raspunda asteptarilor clientilor de vehicule 100% electrice in ceea ce priveste performanta, eficienta, autonomia si capacitatea de reincarcare. 
    JEROME MICHERON, DIRECTOR DE PRODUS PEUGEOT: „Avand in vedere succesul precedentului 3008 si clientii care ne-au acordat increderea lor, trebuia sa fim indrazneti. Cu noul E-3008, PEUGEOT intra intr-o noua era, atat in ceea ce priveste designul, cat si electrificarea. E-3008 este conceput pentru clientii exigenti, care se misca rapid“. 
    O platforma electrica reprezentand standarde noi
    PEUGEOT E-3008 este primul model care beneficiaza de noua platforma STLA Medium de la Stellantis. Proiectata pentru viitoarele vehicule electrice ale Grupului, aceasta stabileste un nou punct de referinta pe piata.
    Platforma STLA Medium BEV-by-design se mandreste cu o energie record la bord, intre roti, de pana la 98 kWh, intr-un ampatament care a fost mentinut scurt (2,73 m pentru E-3008). Acest design de inalta performanta permite modelului E-3008 sa ofere cea mai buna autonomie din categoria sa (pana la 700 km), fiind in acelasi timp compact (4,54 m lungime).
    • O gama larga de sisteme de propulsie electrice de inalta performanta 
    Proiectat inca de la inceput ca model electric, noul E-3008 beneficiaza de o gama de 3 propulsoare complet electrice cu emisii zero (ciclul WLTP in curs de omologare) pentru a raspunde tuturor necesitatilor clientilor.
    - Autonomie 525 km, tractiune pe 2 roti, 210 CP/157 kW,
    - Doua motoare cu autonomie 525 km, tractiune integrala, 320 CP/240 kW,
    - Long Range cu autonomie 700 km, tractiune pe 2 roti, 230 CP/170 kW.
    • Motorul electric si transmisia
    Noua generatie de motoare sincrone cu magneti permanenti ofera mai multa putere si o eficienta superioara. Versiunile cu tractiune pe 2 roti ofera 157 kW (343 Nm) sau 170 kW (343 Nm). Versiunea cu tractiune integrala si doua motoare ofera un total de 240 kW (157 kW-343 Nm in fata si 83 kW-166 Nm in spate).  
    Motorul electric este fabricat si produs de catre asocierea STELLANTIS-NIDEC din Tremery (Franta).
    Transmisia este fabricata si produsa de Stellantis in Valenciennes (Franta). Raportul final pentru versiunea cu 2 roti motrice (530 km) este de 9,77.
    • Bateria
    Bateria litiu-ion cu voltaj inalt de 400V, cu o compozitie chimica NMC (nichel, mangan si cobalt), este amplasata sub podeaua vehiculului si alimenteaza motorul electric pentru tractiune.
    Ceilalti consumatori electrici (lumini, infotainment etc.) continua sa fie alimentati de o baterie de 12V, alimentata la randul ei de bateria de voltaj inalt prin intermediul convertorului.
    Exista trei definitii tehnice (ciclul WLTP in curs de omologare) ale bateriei de voltaj inalt: 
    • Autonomie de 525 km cu 73 kWh,
    • Doua motoare cu autonomie de 525 km cu 73 kWh,
    • Autonomie extinsa la 700 km cu 98 kWh.
    Managementul termic al bateriei utilizeaza lichid de racire circulant pentru asigurarea unei incarcari ultra-rapide, autonomie optimizata si durata de viata mai lunga.
    Pompa de caldura contribuie, de asemenea, la confortul termic al pasagerilor, economisind in acelasi timp energia bateriei.
    Bateria este garantata pentru 8 ani (sau 160.000 km) la 70% din capacitatea sa de incarcare.
    • Incarcare rapida
    Mufa de incarcare de pe aripa stanga posterioara ofera conexiuni de Mod 2/3 (curent alternativ) si Mod 4 (curent continuu).
    Pentru incarcarea la curent alternativ, sunt disponibile doua tipuri de incarcatoare la bord care sa se adapteze la toate utilizarile si solutiile de incarcare ale clientilor, cu un incarcator trifazat de 11 kW standard si un incarcator trifazat de 22 kW optional.
    Pentru reincarcarea la curent continuu, prin intermediul supraincarcatoarelor, priza Mod 4 de pe noul E-3008 accepta o putere nominala de pana la 160 kW, permitand reincarcarea bateriei modelului E-3008 de la 20% la 80% in 30 de minute pentru versiunea cu autonomie standard si in mai putin de 30 de minute pentru versiunea cu autonomie extinsa.
    • Functii electrice extinse
    • V1G sau functie incarcare inteligenta (Smart Charging)
    Aceasta functie este compatibila cu serviciile furnizorilor de energie si regleaza timpul si puterea de incarcare a bateriei noului PEUGEOT E-3008 pentru optimizarea costurilor de incarcare.
    • Functie V2L (Vehicul pentru incarcare / Vehicle to Load)
    Aceasta facilitate foarte practica ofera clientilor optiunea de alimentare a unui dispozitiv electric prin intermediul bateriei de voltaj inalt a noului PEUGEOT E-3008. De exemplu, pentru incarcarea unei biciclete electrice sau pentru functionarea unui aparat electric. Sistemul poate furniza pana la 3 kW si 16 A.
    • Functie Plug & Charge
    Aceasta functie simplifica procedura de autentificare a vehiculului la un punct de incarcare. Noul PEUGEOT E-3008 este identificat si recunoscut automat de punctul de incarcare compatibil „Plug & Charge“. Tot ce trebuie sa faceti este sa conectati E-3008 pentru inceperea incarcarii si facturarea directa, fara sa fie nevoie de cardul de plata sau de identificare.
    • Franare regenerativa in 3 etape
    Aceasta functie permite reglarea instinctiva si usoara a nivelului de recuperare a energiei, precum si a nivelului de decelerare a vehiculului. 
    Cu ajutorul padelelor din spatele volanului compact, se poate activa franarea regenerativa pe 1 din cele 3 niveluri, padela din stanga marind regenerarea si cea din dreapta diminuand-o:
    • Low (-0.6 m/s²), pentru senzatii apropiate de cele ale unui vehicul cu motor pe combustie,
    • Medium (-1.2 m/s²), pentru decelerare accentuata atunci cand pedala de acceleratie este eliberata,
    • High (-1.8 m/s²), pentru decelerare maxima la eliberarea pedalei de acceleratie si, prin urmare, regenerare maxima.
    Ultimele 2 niveluri aprind automat luminile stopurilor.
    • Hibrid si sisteme de propulsie hibrid reincarcabile
    Pentru completarea gamei, noul 3008 va fi disponibil, de asemenea, cu unitati de propulsie electrificate (Hybrid si Plug-In Hybrid), in functie de cerintele pietei, precum si cu o singura unitate de propulsie pentru pietele internationale.  Ulterior vor fi publicate mai multe detalii.
    • Ultima generatie de sisteme de informatii conectate PEUGEOT
    Versiunea Allure este echipata standard cu sistemul PEUGEOT i-Connect®, care ofera conectivitate completa datorita functiei de oglindire wireless (Apple CarPlay/Android Auto).
    Experienta tehnologica este completa de sistemul PEUGEOT i-Connect® Advanced, standard pe E-3008 GT. Acesta este echipat cu un sistem de navigatie conectat TomTom de inalta performanta, care incorporeaza functia „planificator de calatorii“, organizand in mod optim calatoriile pentru maximizarea autonomiei masinii si pentru facilitarea incarcarii. Pentru calcularea traseului ideal, sistemul ia in considerare o gama larga de informatii, inclusiv distanta care urmeaza sa fie parcursa, nivelul de incarcare a bateriei la pornire, nivelul de incarcare dorit la sosire, viteza, consumul de energie, traficul, tipul de drum, inclinatia... si, bineinteles, punctele de incarcare disponibile la destinatie.
    Comanda de recunoastere vocala in limbaj natural „OK PEUGEOT“ ofera acces la functiile de infotainment, incalzire si climatizare, precum si la telefon. Recunoasterea vocala este acum capabila sa faca distinctia intre comenzile lansate de sofer sau de pasager.
    Pentru a veni in sprijinul utilizatorilor si pentru a raspunde la orice intrebare pe care o pot avea, sistemul include documentatie si tutoriale la bord (accesibile prin intermediul codului QR). Actualizarile sistemului se efectueaza „over the air“.
    • Conectivitate completa
    Toate modelele E-3008 au doua mufe USB-C amplasate in partea frontala a consolei centrale, una pentru incarcare si transfer de date, iar cealalta exclusiv pentru incarcare. 
    Modelele E-3008 echipate cu PEUGEOT i-Connect® Advanced au doua mufe USB-C suplimentare (pentru incarcare), amplasate in partea din spate a consolei centrale, pentru pasagerii aflati pe randul 2.
    Toate modelele E-3008 sunt echipate cu trei prize de 12 volti amplasate in partea din fata si din spate a consolei centrale si in portbagaj.
    Un incarcator wireless pentru telefoane (15 W) este dispus pe consola centrala, sub i-Toggles.
    • Servicii conectate noi
    Aplicatia pentru smartphone My PEUGEOT le permite utilizatorilor E-3008 sa ramana permanent conectati cu vehiculul lor si sa acceseze de la distanta mai multe functii:
    - Geolocalizarea vehiculului emite alerte care reamintesc eventualele cerinte de intretinere.
    - Control de la distanta pentru inchiderea portierelor si activarea luminilor sau a claxonului, pentru localizarea masinii. 
    - Initierea sau programarea preconditionarii termice. Pe langa faptul ca ofera confort sporit, aceasta functie ajuta la optimizarea autonomiei prin incalzirea bateriei atunci cand vehiculul este conectat la priza.
    - Verificarea, programarea, pornirea sau amanarea incarcarii bateriei. Pe langa faptul ca economiseste o cantitate considerabila de timp, este si o modalitate de evitare a cheltuielilor mai mari decat cele necesare. 
    - Aplicatia E-Routes de Free2move Charge este un planificator de calatorii disponibil pe smartphone.
    - App Store este un magazin virtual de aplicatii din diferite categorii (Muzica, Calatorii, stiri, Divertisment, Meteo...) disponibil direct in sistemul de infotainment al noului E-3008.
    • O abordare ecologica
    • Materiale sustenabile
    Pentru noul PEUGEOT 3008, folosim peste 500 kg de materiale ecologice in intregul vehicul (metale + polimeri):
    - Otelul si aluminiul ecologic reprezinta 60% din masa totala de materiale ecologice,
    - Mai mult de 30 de piese din polimeri sunt produse cu materiale ecologice,
    - Plasticul reciclat este utilizat in barele de protectie, spoilere, compartimente de depozitare si presuri.
    Abordarea sustenabila a designului este ilustrata prin reducerea numarului de insertii decorative de pe caroserie si prin eliminarea tuturor elementelor cromate de la exteriorul noului 3008.
    • Un ecosistem industrial integrat
    Ca dovada a abordarii sustenabile, PEUGEOT proiecteaza si produce noul E-3008 in Franta. Bateriile au fost proiectate la uzina Stellantis din Mulhouse, apoi modulele sunt asamblate la uzina din Sochaux, care produce E-3008.
    • Gama simpla si accesibila
    E-3008 este disponibil in doua versiuni de echipare, Allure si GT.
    Modelele E-3008 Allure au caroseria vopsita intr-o singura nuanta si tapiterie din piele cu textura si material textil cu motive in relief. Principalele dotari standard includ acces si pornire fara cheie, camera video HD in spate, senzori de parcare in spate, faruri si lumini LED, jante din aliaj de 19 inci, PEUGEOT i-Cockpit® cu doua panouri digitale de 10 inci, sistem de informatii conectate PEUGEOT i-Connect®.
    Versiunea E-3008 GT este disponibila in doua tonuri, cu plafon negru si tapiterie Alcantara. Principalele dotari standard, in plus fata de cele ale versiunii Allure: jante din aliaj de 20 de inci, faruri Pixel LED, senzori de parcare fata, hayon motorizat, scaune fata si volan incalzite, incarcator de smartphone prin inductie, iluminare ambientala personalizabila, PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® cu ecran curbat de 21 de inci, i-Toggles personalizabile, sistem PEUGEOT i-Connect® Advanced pentru informatii conectate.
    • NOUL PEUGEOT E-5008
    In plus fata de strategia gamei complete de vehicule electrice PEUGEOT, vom lansa un SUV mare electric de clasa superioara – care se va adresa unui segment mai larg de clienti de SUV-uri mari. Mai multe detalii vor fi oferite la inceputul anului 2024.

    Vizualizari: 2555